NVJ Lidmaatschap

Auteur Topic: NVJ Lidmaatschap  (gelezen 2477 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rufes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 434
  • Freelance Persfotograaf
    • 112-Uitgeest
Gepost op: 4 april 2013, 14:31:44
Zijn er hier fotografen of journalisten lid van de Nederlanse Vereniging van Journalisten? En zo ja wat is het voordeel van zo'n lidmaatschap?

Ikzelf heb geïnformeerd of ik als fotograaf lid kan worden van de NVJ. Dit was mogelijk als buitengewoon lid. Dan ontvang ik het blad Villamedia; de bijstand van NVJ- advocaten is in principe niet mogelijk, maar ik kan wel gebruik maken van intern juridisch advies. Ik zou dan alleen niet in aanmerking komen voor een NVJ- of internationale perskaart.

Dus vroeg me af of het de moeite is.




arjenhva

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 207
    • HV-Almere
Reactie #1 Gepost op: 4 april 2013, 22:30:12
Zijn er hier fotografen of journalisten lid van de Nederlanse Vereniging van Journalisten? En zo ja wat is het voordeel van zo'n lidmaatschap?


Het juridische advies en verder eigenlijk niet. Ik ben zelf ook buitengewoon lid, maar heb hun hulp nog nooit nodig gehad in 2,5 jaar tijd. Vroeger kreeg je Villemedia en het tijdschrift PF. Tegenwoordig is dat inderdaad niet meer zo. Ik vind het daarom op dit moment eigenlijk de 13 euro per maand niet meer waard.
@HVAlmere // @FireFlying11 // It's nice to be important, but more important to be nice


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #2 Gepost op: 9 juni 2013, 10:05:10
Ja, ik ben 'volledig' lid.

Ik moet zeggen: ik heb er gemengde gevoelens over. Aan de ene kant krijg je telkens gezever over 'we moeten ons wapenen tegen lagere tarieven' (zorg dan dat je andere verdienmodellen hebt en richt je niet meer op stervende media zoals een papieren krant), aan de andere kant stel ik wel eens een vraag aan de juridische afdeling. Oh, al bijna vergeten: ze hebben ons eens goed geholpen toen de Televaag een foto van ons beeldvullend op de voorpagina had gezet zonder dat ze de publicatie rechten hadden - dat heeft de Televaag toen best een paar centen gekost kan ik je vertellen.

De balans slaat wel door naar 'heeft nut' in ons geval. Maar goed: we zijn dan ook vrijwel continu met het maken en verkopen van beelden, en het publiceren van artikelen bezig.

Peen
Redacteur van