Reservelijst

Auteur Topic: Reservelijst  (gelezen 3454 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

LWD90

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Gepost op: 5 april 2013, 00:47:26
Beste mensen,

Ik heb een aantal maanden geleden alles succesvol doorlopen tot nu toe. Dat wil zeggen; t/m de medische keuring.
Echter waren de klassen voor mijn periode vol en dus sta ik nu op een reservelijst. De politie zelf doet hier naar mijn mening redelijk vaag over. Ik kreeg namelijk alleen een mail waarin mij dit werd verteld. Verdere informatie kunnen ze mij niet geven, begrijp ik wel want zij zullen misschien net zo veel weten als ik zelf. Nu is mijn vraag of een van jullie hier ervaring mee heeft, en wat mijn kansen zouden kunnen zijn voor dit jaar.
Tussen alle geruchten van de opleidings stop e.d. door heb ik nog wel een brief gehad dat deze stop voor mij niet gold.
Ik hoop zo snel mogelijk de hele procedure succesvol te doorlopen en dan te starten want ik ben inmiddels al meer dan 1 jaar bezig met solliciteren en dat terwijl ik alles in een keer heb gehaald.

Groeten.




Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #1 Gepost op: 5 april 2013, 00:53:37
Je bent nu aan het solliciteren voor de functie van agent bij de politie, en je weet niet of je aangenomen wordt?

Topic > Per direct opleidingsstop nieuwe politiemensen


LWD90

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #2 Gepost op: 5 april 2013, 01:01:01
Je bent nu aan het solliciteren voor de functie van agent bij de politie, en je weet niet of je aangenomen wordt?

Topic > Per direct opleidingsstop nieuwe politiemensen

Ik ben al (onder voorbehoud) aangenomen bij korps Utrecht. Heb daarna ook de medische keuring succesvol doorlopen alleen ben ik op de reservelijst gezet voor de opleiding. Wanneer er dus iemand om wat voor reden dan ook af valt zullen ze iemand van de reservelijst af plukken. een paar weken terug ontving ik een brief dat de opleidings-stop geen gevolgen had voor mij en mijn verdere sollicitatie procedure (antecedenten onderzoek e.d.)


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #3 Gepost op: 5 april 2013, 01:02:17
Ik ben al (onder voorbehoud) aangenomen bij korps Utrecht. Heb daarna ook de medische keuring succesvol doorlopen alleen ben ik op de reservelijst gezet voor de opleiding. Wanneer er dus iemand om wat voor reden dan ook af valt zullen ze iemand van de reservelijst af plukken. een paar weken terug ontving ik een brief dat de opleidings-stop geen gevolgen had voor mij en mijn verdere sollicitatie procedure (antecedenten onderzoek e.d.)
Het heeft geen gevolgen voor je sollicitatie, alleen je wordt niet aangenomen als je niet kan beginnen met je opleiding?


LWD90

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #4 Gepost op: 5 april 2013, 01:06:44
Het heeft geen gevolgen voor je sollicitatie, alleen je wordt niet aangenomen als je niet kan beginnen met je opleiding?


Volgens mij is het zo dat ze pas het antecedenten onderzoek starten wanneer je ingedeeld bent in een klas. Aangezien het antecedenten onderzoek de volgende stap zou zijn van mijn sollicitatie procedure zouden ze mij toch eerst in moeten delen. Ik ga er dus vanuit dat dit alles geen gevolgen heeft. Ben alleen benieuwd wat nu de kansen zijn dat ik nog dit jaar met mijn opleiding begin, mei gaat al niet meer lukken neem ik aan.


LWD90

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 4
Reactie #5 Gepost op: 5 april 2013, 01:11:26
Ik ben al (onder voorbehoud) aangenomen bij korps Utrecht.

Hier bedoel ik mee dat ik mijn korpsgesprek positief heb afgerond. Dat is natuurlijk iets anders dan aangenomen zijn, sorry.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #6 Gepost op: 5 april 2013, 04:18:02
Volgens mij zijn er helemaal geen opleidingsplaatsen beschikbaar en zijn alle lichtingen nu gevuld. Ik heb een tijd bij werving & selectie gewerkt (2,5 jaar terug) en toen was de reservelijst wachten tot er weer opleidingsplaatsen zijn. Dat kan dus nog wel even duur gok ik...


Frontoffice Politie

  • Medewerker Werving Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
    • Kombijdepolitie
Reactie #7 Gepost op: 5 april 2013, 11:43:26
Ik kreeg namelijk alleen een mail waarin mij dit werd verteld.

Voor zover ik weet was het de bedoeling dat iedereen die nog in procedure zit een brief ontvangt met daarin de gevolgen voor de vacaturestop / beperkt aantal opleidingsplaatsen voor zijn/haar persoonlijke situatie. Heb je deze brief niet ontvangen, bel dan even met mijn collega's op 0800-6096.

Succes allen en prettig weekend!