Nakomen met eigen vervoer tijdens een uitruk

Auteur Topic: Nakomen met eigen vervoer tijdens een uitruk  (gelezen 8769 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Gepost op: 30 maart 2013, 22:10:43
Brandweer Wieringen - PRIO 1 (SRT VTG: VRACHTWAGEN) A7 L 61,2 WIERINGERWERF VOERTUIGBRAND 5034 5036
bron: brandweer Wieringen

Jammer dat de dodehoekspiegel in beeld hangt, je kan niet echt vooruit kijken.

Even een offtopicvraag:
Aan het einde zie je hetzelfde busje met aanhangwagen ter plaatse komen die ook bij de kazerne te zien was, waarschijnlijk dus een mede-brandweerman. Gebeurt dit vaker dat brandweer in eigen voertuig ter plaatse komt? En zijn hier wellicht per regio of kazerne afspraken over?

(als hier misschien een beter topic over is, kan een mod deze vraag daar dan misschien plaatsen?)




Tom78

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Reactie #1 Gepost op: 30 maart 2013, 23:10:19
Lijkt mij niet helemaal de bedoeling dat er achteraan gereden wordt...
Kan mij een aflevering van blik op de weg herinneren, van een soort gelijke situatie. De bestuurder/ vrijwillige brandweerman wilde ook graag optijd voorde uitruk zijn. Dus lapte alle verkeersregels aan zijn laars.
Kreeg waarschuwing voor artiekel 5!
Elke andere "burger" had op de plek zijn rijbewijs ingeleverd....

Ik kan mij nu wel indenken waarom er zo een rivaliteit is tussen beroeps en vrijwillige korpsen...

Kijk maar in de regio Amsterdam! De boys in de stad zitten niet te wachten op de korpsen uit Diemen of Duivendrecht....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2 Gepost op: 30 maart 2013, 23:42:35
Ik kan mij nu wel indenken waarom er zo een rivaliteit is tussen beroeps en vrijwillige korpsen...

Kijk maar in de regio Amsterdam! De boys in de stad zitten niet te wachten op de korpsen uit Diemen of Duivendrecht....

Vreemde vergelijking, zéker omdat er in Amsterdam nóóit met eigen voertuigen achter de autospuit wordt aangereden  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Tom78

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 122
Reactie #3 Gepost op: 30 maart 2013, 23:55:08
Daarom noem ik ook Diemen en dat andere korps.... LEZEN!!! :o


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 31 maart 2013, 00:21:33
Daarom noem ik ook Diemen en dat andere korps.... LEZEN!!! :o

Diemen & Duivendrecht vallen toch onder Brandweer Amsterdam?!
Altijd vreemd dat de beroepskazerne's binnen Amsterdam zo over de vrijwillige kazerne's praten...
Ten tweede hoef je niet tegen me te schreeuwen, ik herken namelijk niet wat je zegt  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #5 Gepost op: 31 maart 2013, 10:46:16
Het zal wel toeval zijn, maar veel van de filmpjes van Wieringen zijn ritten naar de A7. Misschien ga ik die maar mijden... beetje een pech snelweg...  :)


Defender

  • Centralist GMK, ACH, BRW
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 622
Reactie #6 Gepost op: 31 maart 2013, 11:10:46
Lijkt mij niet helemaal de bedoeling dat er achteraan gereden wordt...
Kan mij een aflevering van blik op de weg herinneren, van een soort gelijke situatie. De bestuurder/ vrijwillige brandweerman wilde ook graag optijd voorde uitruk zijn. Dus lapte alle verkeersregels aan zijn laars.
Kreeg waarschuwing voor artiekel 5!
Elke andere "burger" had op de plek zijn rijbewijs ingeleverd....

Ik kan mij nu wel indenken waarom er zo een rivaliteit is tussen beroeps en vrijwillige korpsen...

Kijk maar in de regio Amsterdam! De boys in de stad zitten niet te wachten op de korpsen uit Diemen of Duivendrecht....

Wat een onzin. Ten eerste is het een korps brandweer Amsterdam-Amstelland. En praten we dus over kazernes. En die rivaliteit valt reuze mee al zijn er misschien een paar die er anders over denken of praten.


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #7 Gepost op: 31 maart 2013, 11:41:48
Altijd vreemd dat de beroepskazerne's binnen Amsterdam zo over de vrijwillige kazerne's praten...

Ach, omdat één iemand denkt te weten hoe de uitrukdienst daar denkt, hoef je het niet te geloven..

Ik ben in de afgelopen maanden op bijna iedere kazerne in Amsterdam geweest voor een intern project, geloof mij maar, het is de grootste onzin die ik tot nu toe heb gelezen op dit forum...


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #8 Gepost op: 31 maart 2013, 12:04:06
Je hoort hem op het begin zeggen "rij maar achter ons aan". Op zich best te doen gezien er geen stoplichten zijn en de TAS niet al te hard rijdt. Het lijkt me echter niet wenselijk om op de vluchtstrook te stoppen. Nu was dat in dit geval niet erg hinderlijk, maar stel je voor dat iedereen die niet meer in de TAS past zelf naar het incident rijdt. Voor je het weet is de vluchtstrook een parkeerplaats.


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #9 Gepost op: 31 maart 2013, 12:05:59
Je hoort hem op het begin zeggen "rij maar achter ons aan". Op zich best te doen gezien er geen stoplichten zijn en de TAS niet al te hard rijdt. Het lijkt me echter niet wenselijk om op de vluchtstrook te stoppen. Nu waa dat in dit geval niet erg hinderlojk, maar stel je voor dat iedereen die niet meer in de TAS stapt zelf naar het incident rijdt. Voor je het weet is de vluchtstrook een parkeerplaats.

Dat het niet wenselijk is, kan ik me zeker voorstellen. Daarom ben ik juist benieuwd of er over dit soort dingen afspraken worden gemaakt binnen korpsen/kazernes?