Nakomen met eigen vervoer tijdens een uitruk

Auteur Topic: Nakomen met eigen vervoer tijdens een uitruk  (gelezen 8744 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #10 Gepost op: 31 maart 2013, 12:46:02
Dat het niet wenselijk is, kan ik me zeker voorstellen. Daarom ben ik juist benieuwd of er over dit soort dingen afspraken worden gemaakt binnen korpsen/kazernes?
Ja die zijn er, er gaan 6 mensen mee op de uitruk, de rest blijft op kazerne achter om evt als die er is en het nodig mocht zijn een ander voertuig te bemannen, achter de TS aanrijden met eigen vervoer  is niet gewenst, zeker niet op een snelweg. Een bon voor onnodig gebruik van de vluchtstrook is zeker het risico voor deze man.  ::)
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


Kevin R.

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 978
Reactie #11 Gepost op: 31 maart 2013, 15:38:09
Het zal wel toeval zijn, maar veel van de filmpjes van Wieringen zijn ritten naar de A7. Misschien ga ik die maar mijden... beetje een pech snelweg...  :)

Het dorp zelf is erg klein, weinig meldingen. In de omliggende dorpen (lees: gehuchten) zoals Oosterland & Stroe gebeurt al helemaal niks. Hippolytushoef, een dorp verderop, heeft een eigen TS. Hun verzorgingsgebied is dus klein, met weinig risico-objecten. Hierdoor lijkt het dat er veel gebeurt op de A7. Dit komt omdat ze daar een groter gebied hebben waar ze heen moeten met een melding. Denk maar aan de afsluitdijk. De andere kant op (richting Hoorn / Amsterdam) is een kleiner stuk waar hun heen moeten. Al vrij snel komt dan de brandweer van Wieringerwerf of Middenmeer. Wel is het nog zo dat er bij bijvoorbeeld een autobrand twee TS'en uitrukken, ongeacht hoe groot het brandje is.

Valt wel mee met de toeval / de pechweg  ;)


Railchief

  • Deskundige in de railsector
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
Reactie #12 Gepost op: 31 maart 2013, 19:24:25
Het dorp zelf is erg klein, weinig meldingen. In de omliggende dorpen (lees: gehuchten) zoals Oosterland & Stroe gebeurt al helemaal niks. Hippolytushoef, een dorp verderop, heeft een eigen TS. Hun verzorgingsgebied is dus klein, met weinig risico-objecten. Hierdoor lijkt het dat er veel gebeurt op de A7. Dit komt omdat ze daar een groter gebied hebben waar ze heen moeten met een melding. Denk maar aan de afsluitdijk. De andere kant op (richting Hoorn / Amsterdam) is een kleiner stuk waar hun heen moeten. Al vrij snel komt dan de brandweer van Wieringerwerf of Middenmeer. Wel is het nog zo dat er bij bijvoorbeeld een autobrand twee TS'en uitrukken, ongeacht hoe groot het brandje is.

Valt wel mee met de toeval / de pechweg  ;)

En weer de helm op het dashboard.  ;)
A train can never carry as much as the track beneath it.


Kevin R.

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 978
Reactie #13 Gepost op: 1 april 2013, 12:29:36
En weer de helm op het dashboard.  ;)

Moet je mij niet op aanspreken  98uiye ;)


Railchief

  • Deskundige in de railsector
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 124
Reactie #14 Gepost op: 1 april 2013, 14:12:27
Moet je mij niet op aanspreken  98uiye ;)
:)
Ik zou niet durven.
A train can never carry as much as the track beneath it.


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #15 Gepost op: 5 april 2013, 17:44:58
Blijf het belachelijk vinden dat mensen erachteraan rijden, is verre van professioneel. En met je bedrijfsbus + aanhanger op de vluchtstrook erbij gaan staan lijkt me helemaal niet de bedoeling. Ts vol= vol en als je niet genoeg man heb ga je ook niet rijden.  En als je het niet red met de bezetting van de TS schaal je gewoon op. Bovendien heeft de bevelvoerder ook geen overzicht over zijn mensen als men op eigen gelegenheid er achteraan rijd. Ben benieuwd wat de verzekering ervan zou vinden als de bedrijfsbus was aangereden op vluchtstrook want in principe had hij er niets te zoeken.


lifeliner4

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 206
Reactie #16 Gepost op: 5 april 2013, 17:58:28
Wat een zeurpietjes hier. Deze mannen zetten zich wel in om andermans leven, of in dit geval auto, te redden.
Als je dan perongeluk je helm daar neer gooi.. Goh, je kan niet alles goed doen.

Verder hoeft 'rijd er maar achteraan!' helemaal niet te betekenen dat je met 130 erachter aan moet. Je kan gewoon de verkeersregels volgen. Of je nou twee minuutjes later kom.. Dan kan het ook geen kwaad.


JackM

  • HBT, ICET SAVER methodiek
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 896
Reactie #17 Gepost op: 5 april 2013, 18:41:43
Wel leuk om uit te leggen aan de rechter als je door die helm een fietser of voetganger over het hoofd ziet en aanrijdt en er een dodelijk ongeval ontstaat. Kan je altijd zeggen dat je je inzet om andermans leven en goederen te redden!  098uo
Wees duidelijk, niet halfbakken, en vooral : recht voor de raap wanneer nodig,dan kom je het verste.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #18 Gepost op: 5 april 2013, 18:50:05
Wat een zeurpietjes hier. Deze mannen zetten zich wel in om andermans leven, of in dit geval auto, te redden.


Wij hebben als brandweer een afspraak gemaakt dat we met een TS met 6 man uitrukken, die mensen die op de TS zitten doen de uitruk. Ik denk dat ongevallen met  brandweermensen zoals Harderwijk, Haarlem en De Punt uitwijst hoe belangrijk het is dat men weet met hoeveel mensen je uitrukt, en dat het volstrekt onwenselijk is dat men met eigen vervoer er achter aan gaat al dan niet gevraagt door de BVD.


Kevin R.

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 978
Reactie #19 Gepost op: 5 april 2013, 18:53:37
Wij hebben als brandweer een afspraak gemaakt dat we met een TS met 6 man uitrukken, die mensen die op de TS zitten doen de uitruk. Ik denk dat ongevallen met  brandweermensen zoals Harderwijk, Haarlem en De Punt uitwijst hoe belangrijk het is dat men weet met hoeveel mensen je uitrukt, en dat het volstrekt onwenselijk is dat men met eigen vervoer er achter aan gaat al dan niet gevraagt door de BVD.

Ben je als bevelvoerder ook verantwoordelijk voor mensen, die met hun privéauto achter de TS aangaan? Of is dit hun eigen verantwoording?