Nieuwe media-''code'' Politie Nederland ?

Auteur Topic: Nieuwe media-''code'' Politie Nederland ?  (gelezen 3121 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Gepost op: 5 april 2013, 02:58:26
Het seizoen lijkt er weer op te zitten. Helaas.

Dat klopt. De laatste aflevering was Donderdag 28 maart 2013.
Ben heel benieuwd of en wanneer er een volgende serie komt omdat de leiding van de NP alles tegen het licht gaat houden.
Als BODW toestemming krijgt om een nieuwe serie te maken dan hoop ik dat de NP als eis stelt dat Leo de Haas het weer MOET gaan presenteren want elke keer als ik die Frits Sissing zie denk ik waar blijft zijn showballet.

Het enige wat ik Frits Sissing goed vind presenteren is Opsporing Verzocht samen met Anniko van Santen dat is een goede combinatie.


In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #1 Gepost op: 5 april 2013, 10:44:19
Ik heb Frits Sissing nooit een probleem gevonden. Het oude 'vertrouwde' beeld met Leo de Haas is wel verdwenen maar ik ben van mening dat Sissing het wel goed overgenomen heeft..
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2 Gepost op: 5 april 2013, 12:13:48
Ben heel benieuwd of en wanneer er een volgende serie komt omdat de leiding van de NP alles tegen het licht gaat houden.

Men gaat inderdaad bepaalde programma's ''tegen het licht houden''.... Ik denk dan meer aan bijvoorbeeld ''Overtreders'' & ''Wegmisbruikers'' die de Politie neerzetten als een bonnenmachine.
Blik op de Weg en de (oudere) programma's zoals Bij de Politie hebben een ander doel, namelijk verkeersveiligheid (met beelden van verkeer én handhaving) en het laten zien hoe de politie werkt....
Daarnaast zie je bij ''Het Politiebureau'' vanuit Zeeland gewoon een heel ander beeld als in de rest van Nederland en wordt de Politie nou niet echt representatief neer gezet in mijn opinie  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Nick

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,458
Reactie #3 Gepost op: 6 april 2013, 02:16:05
keer als ik die Frits Sissing zie denk ik waar blijft zijn showballet.

 ::)

Kunnen we het over de inhoud hebben (die volgens mij niet veranderd is)? Dit soort uitspraken zijn in mijn ogen totaal onzinnig.

Ik ben ook erg benieuwd hoe de toekomst voor 'politieprogramma's' eruit komt te zien. Kan me goed voorstellen dat de politie meer regie wil over programma's waaraan zij meewerkt, er is op dat moment nog een hoop winst te behalen. Tegelijkertijd heb ik ook twijfels, als ik kijk naar de recente ingrepen bij tv-programma's en het gestuntel met bijvoorbeeld het social media beleid hoop ik dat het niet tegen de politie gaat werken.
Senior GGP / Oost-Brabant


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #4 Gepost op: 6 april 2013, 02:21:44
Daarnaast zie je bij ''Het Politiebureau'' vanuit Zeeland gewoon een heel ander beeld als in de rest van Nederland en wordt de Politie nou niet echt representatief neer gezet in mijn opinie  ::)

waarom vind je dat?


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #5 Gepost op: 6 april 2013, 07:01:34
::)

Kunnen we het over de inhoud hebben (die volgens mij niet veranderd is)? Dit soort uitspraken zijn in mijn ogen totaal onzinnig.

Ik ben ook erg benieuwd hoe de toekomst voor 'politieprogramma's' eruit komt te zien. Kan me goed voorstellen dat de politie meer regie wil over programma's waaraan zij meewerkt, er is op dat moment nog een hoop winst te behalen. Tegelijkertijd heb ik ook twijfels, als ik kijk naar de recente ingrepen bij tv-programma's en het gestuntel met bijvoorbeeld het social media beleid hoop ik dat het niet tegen de politie gaat werken.


Op zich vind ik Blik op de Weg een van de betere programma's, al is er wel wat veranderd met de komst van Frits. (ik zag/hoorde liever Leo)

Maar ik ga het eens over een andere boeg gooien. Waarom maakt de Politie niet zijn eigen programma's, op die manier heb je de eigen regie en kun je er alles mee doen wat de Politie graag zou willen. (voorlichting/ werken bij de Politie/ verkeersinzichten, enz)
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #6 Gepost op: 6 april 2013, 10:27:59
Maar ik ga het eens over een andere boeg gooien. Waarom maakt de Politie niet zijn eigen programma's, op die manier heb je de eigen regie en kun je er alles mee doen wat de Politie graag zou willen. (voorlichting/ werken bij de Politie/ verkeersinzichten, enz)
Omdat het a. nogal een investering is (camera's, software, personeel, etc. etc.) en b. het lijkt mij niet de 'core-business' van de Politie....


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #7 Gepost op: 6 april 2013, 10:55:49
Daarnaast zie je bij ''Het Politiebureau'' vanuit Zeeland gewoon een heel ander beeld als in de rest van Nederland en wordt de Politie nou niet echt representatief neer gezet in mijn opinie  ::)
Ik vind het anders verrassend herkenbaar hoe het er daar aan toegaat.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 6 april 2013, 11:03:59
waarom vind je dat?

Omdat er diverse dingen gebeuren die in andere regio's er heel anders aan toe gaan.
Noem het op volume 10 neerzetten van een radio in de cellengang, de collega met zichtbare tattoo's, collega's die de hele dag in bike-pak noodhulp draaien, collega's die zonder zichtbaarheidsvestje in de horeca lopen....

Overigens zeg ik niet dat dit ''slecht'' is en is het ook zéker geen aanval naar de betrokken collega's of regio.
Dat soort dingen vallen op... En ''men'' wil natuurlijk een ideaal plaatje neer zetten van de Politie. Ik hoop alleen van harte dat de nieuwe mediacode geen propoganda verhaal wordt  :-X

Het leuke aan dit soort programma's zou in mijn opinie zijn als ze ieder seizoen met een andere regio/district/gebied mee draaien. Op de Veluwe heb je tenslotte een hele andere werkwijze als in Arnhem en in Arnhem is gaat het er weer anders aan toe als in Maastricht.


Daarnaast is het programma van, noem een Wegmisbruikers of Overtreders, natuurlijk redelijk gericht op het bonnenschrijven. De politie wordt neer gezet als een bonnen-machine voor de overheid. Alsof we de hele dag niets anders doen. Aan de ene kant zijn we (als politie) bezig om gigantisch te investeren in service, contact met melders/aangevers en hebben we social media. Aan de andere kant voelt de burger zich genomen want ze zien alleen maar de bonnenschrijvers op televisie. Ik heb al meerdere malen middels een burgerauto een automobilist aan de kant gezet, die vervolgens begon te schreeuwen omdat hij de beelden wilde zien, want ''jullie hebben allemaal een camera in burgerauto's''  :-X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #9 Gepost op: 6 april 2013, 11:12:44
Omdat het a. nogal een investering is (camera's, software, personeel, etc. etc.) en b. het lijkt mij niet de 'core-business' van de Politie....

Dat valt nogal mee volgens mij, alle materiaal kun je inhuren en personeel is er ook wel.
Misschien niet de core-business maar je hebt daarmee wel de mogelijkheid om als Politie Nederland jezelf te presenteren, jouw zaken in de media te brengen en daarmee een grote klap te kunnen slaan in het verbeteren van het beeld wat de burger heeft.

Ik zie een hoop voordelen. Natuurlijk kost dit ook wel wat, inzet en geld, maar dan heb je ook echt wat in mijn ogen.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.