Nieuwe media-''code'' Politie Nederland ?

Auteur Topic: Nieuwe media-''code'' Politie Nederland ?  (gelezen 3106 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #10 Gepost op: 6 april 2013, 11:24:27
Omdat het a. nogal een investering is (camera's, software, personeel, etc. etc.) en b. het lijkt mij niet de 'core-business' van de Politie....

De eenheid Amsterdam heeft een complete afdeling Mediatoepassingen. Die zijn ihbv alles wat een TV producent ook heeft. Kunnen zo een documentaire in elkaar draaien if necessary.


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #11 Gepost op: 6 april 2013, 11:36:22
De eenheid Amsterdam heeft een complete afdeling Mediatoepassingen. Die zijn ihbv alles wat een TV producent ook heeft. Kunnen zo een documentaire in elkaar draaien if necessary.

Hmm, interessant. Kan me voorstellen dat er best wel mensen zijn binnen Politie Nederland die hiervoor te porren zijn.
Je kunt b.v. denken aan gepensioneerde agenten, eventueel aangevuld met een hobbyist, misschien dat het een onderdeel van een personeelsvereniging kan worden (ik weet niet of PN dat heeft).
Of zelfs politievrijwilligers hiervoor gebruiken, die enkele vrije uurtjes hiervoor willen investeren. Legio oplossingen zijn hiervoor te bedenken.

Ik denk dat je hiermee heel veel kunt winnen met zo weinig mogelijk middelen en kosten naar ik nu lees. (van die langemotormuis)


P.S. Ik zie nu pas dat het topic afgesplitst is. Goed idee!  O0
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #12 Gepost op: 7 april 2013, 21:30:16
Noem het op volume 10 neerzetten van een radio in de cellengang, de collega met zichtbare tattoo's, collega's die de hele dag in bike-pak noodhulp draaien, collega's die zonder zichtbaarheidsvestje in de horeca lopen....
Ben ik met je eens, al ziet de gemiddelde burger niet eens dat je een bike-pak aanhebt of een vestje draagt.

Al met al vindt ik het een goed beeld geven van het werk. Natuurlijk jammer dat dit soort programma's minder populair zijn dan wegmisbruikers e.d. maar dat is niet meer dan logisch.
Veel burgers hebben volgens mij maar half door dat de politie zoveel meer doet dan verkeerszaken.


sylvester1986

  • Gast
Rechter verbiedt politielogo op tv

AMSTERDAM -
Producenten van tv-series op televisie mogen niet zomaar de politiehuisstijl gebruiken. Dat heeft de Amsterdamse rechtbank woensdag bepaald. De uitspraak volgt na de zaak rond de serie Dokter Tinus, op SBS 6.

Tv-producenten moeten sinds 1 januari toestemming vragen om de huisstijl van de politie te gebruiken. Dokter Tinus kreeg geen toestemming omdat de serie schadelijk zou zijn voor het imago van de politie. De rechter gaf de producent gelijk, maar producenten eisten vervolgens dat de politie nooit een uitzending mag toetsen en niets mag verbieden. Dat vindt de rechter echter te ver gaan.