Surveillant politie niv 2 gaat verdwijnen?

Auteur Topic: Surveillant politie niv 2 gaat verdwijnen?  (gelezen 25748 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #30 Gepost op: 11 mei 2013, 14:12:56
Welke vrijwilligers worden voor de noodhulp ingezet, want je roept zoveel termen (niveau 2- niveau 2 en niveau 2+  ::)). En rijden zij zelfstandig mee op 'noodhulpmeldingen' of bemannen zij samen een noodhulpvoertuig? Vragen roept dit op...  :)
Tot nu toe zijn er nog geen niveau 2-'ers in het wild dus hoe dat precies gaat uitkristalliseren (ik zal de eerste zijn). Meestal bemannen twee vrijwilligers samen een tweede wagen naast de noodhulp maar het gebeurd regelmatig dat de noodhulp niet kan rijden (onderbezet) of bezig is in een ander district waardoor de vrijwilligers de noodhulp overpakken. Dit zijn tot nu toe altijd 2, 2+ of 3, maar heb zelf ook al achter de inbrekers aangezeten ;)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


mark21

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 91
Reactie #31 Gepost op: 21 augustus 2013, 20:16:36
Zitten hier eigenlijk ook beroeps surveillant hier op het forum?


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #32 Gepost op: 24 augustus 2013, 23:02:30
Citaat van: kaasje link=msg=1159975 date=1368274376
Tot nu toe zijn er nog geen niveau 2-'ers in het wild dus hoe dat precies gaat uitkristalliseren (ik zal de eerste zijn). Meestal bemannen twee vrijwilligers samen een tweede wagen naast de noodhulp maar het gebeurd regelmatig dat de noodhulp niet kan rijden (onderbezet) of bezig is in een ander district waardoor de vrijwilligers de noodhulp overpakken. Dit zijn tot nu toe altijd 2, 2+ of 3, maar heb zelf ook al achter de inbrekers aangezeten ;)

Ik vraag me serieus af of dat is wat je zou moet willen doen....

Persoonlijk vindt ik dat ik als HAP al te weinig betaald krijg voor datgene wat ik geacht wordt te doen laat staan wat ik moet doen. En nu gaat de vrijwilliger het nog "gratis" doen ook? Of de 2, 2+ of 3....

Met alle respect voor de vrijwilligers, 2, 2+,3-en binnen de PN!
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #33 Gepost op: 25 augustus 2013, 00:33:56
Citaat van: moppersmurf link=msg=1194993 date=1377378150
Ik vraag me serieus af of dat is wat je zou moet willen doen....

Persoonlijk vindt ik dat ik als HAP al te weinig betaald krijg voor datgene wat ik geacht wordt te doen laat staan wat ik moet doen. En nu gaat de vrijwilliger het nog "gratis" doen ook? Of de 2, 2+ of 3....

Met alle respect voor de vrijwilligers, 2, 2+,3-en binnen de PN!
VP'ers tellen niet mee als operationele sterkte :)

En vanuit persoonlijke motieven? Ik kijk altijd uit naar een dienst bij de politie na weer een week saaiheid op kantoor ;-)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #34 Gepost op: 25 augustus 2013, 00:40:33
Daarnaast moet je niet vergeten dat ik en vele andere vrijwilligers niet het voor het geld doen ook al krijgen we wel iets aan salaris. Het salaris wat ik echter krijg bij de politie, daarvoor hoef ik bij mijn normale werk amper een scheet voor te laten ;-)
Hobby Bobby eenheid Den Haag


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #35 Gepost op: 25 augustus 2013, 20:44:09
@ kaasje: dat snap ik. Als ik bulkte van de centen zou ik wellicht ook vrijwilliger worden. Maar (en wellicht heb ik het niet helemaal goed verwoord) ik vraag me binnen de huidige realiteit wel af: is het nou wel zo verstandig om zoveel risico te lopen/ kans op risico te nemen omdat anderen (!) er een zooitje van maken?

Uitleg:
Dat een vrijwilliger graag als back-up fungeert snap ik, maar dat je bereid bent om de 1e auto "gratis" over te nemen snap ik niet. Dat ga ik toelichten: er is een lichtelijke vorm van luiheid binnen het korps van ambtenaren. Dus als iemand, buiten de sterkte cijfers om bepaalde taken over gaat/kan nemen waarvoor iemand uitgemaakt was die wél op de sterkte cijfers drukt, dan zwigten de bobo's al héél snel. Want cijfers zijn immers heilig in het ambtenaren boboland.
Met andere woorden: als jij mijn dienst over wilt en kunt nemen houden ze daar binnen de planning rekening mee. Het is kort door de bocht maar zéér de realiteit: voor mij het gemak, voor jou een hoop risico en voor de baas.... goedkoop personeel. Dus eigenlijk ben je gewoon een goedkope huurling of te wel een halve slaaf.

Tis maar wat je wilt.......

en mijn wel gemeende excuses als ik met dit verhaal ook maar iemand in diens goede eer en geweten kwets. Dat is niet mijn bedoeling!
Tenzij je behoort tot dat gevogelte dat met veel te veel goud op de schouders achterover hangt en Napoleon-achtig gedrag vertoont, anderen manipuleerd om er zelf beter van te worden en elke dag werkt behalve als het jou niet uitkomt.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #36 Gepost op: 25 augustus 2013, 21:51:01
Mopper, als oud vrijwilliger vind ik deze reactie kort door de bocht. Ik snap en begrijp hem, heb hem vaker gehoord. En dat is het moment dat ik hem niet meer begrijp.

Bij ons in de regio rijdt een beperkt aantal vrijwilligers noodhulp, zij doen dit naast een ervaren hoofdagent of brigadier. Zij doen dit omdat zij het leuk vinden. Maar ook omdat de organisatie de diensten niet meer rondkrijgt. Ik vind dat je het een enthousiaste vrijwilliger niet kan aanreken als hij gevraagd wordt om een dienst te doen bij ziekte ed. Hij heeft deze baan gekozen uit een zekere gedrevenheid.

De luiheid bij het korps ambtenaren is iets waarbij we, ook, de hand in eigen boezem moeten steken. Er is maar een beperkt aantal collega's bereid om op een vrije dag te komen werken. Uiteraard is de ontstane krapte in de sterkte de verantwoording van management!
Digitaal onderzoek


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #37 Gepost op: 26 augustus 2013, 18:41:37
Citaat van: xangadib link=msg=1195228 date=1377460261
De luiheid bij het korps ambtenaren is iets waarbij we, ook, de hand in eigen boezem moeten steken. Er is maar een beperkt aantal collega's bereid om op een vrije dag te komen werken. Uiteraard is de ontstane krapte in de sterkte de verantwoording van management!

idd,je hebt gelijk. En weet je waarom de baas die diensten niet meer rond krijgt? Omdat steeds meer collega's de pest erin krijgen dat de bazen de boel lopen te ver :-Xten, vervolgens de ellende naar beneden schoppen en het voetvolk voor de shit laten opdraaien. Zelf draaien de gouden haantjes vrijwel geen onregelmatigheid maar ze geven ons alle ellende die er bestaat in het onregelmatige rooster. En ze lopen te blaten als een krolse lama als er schade gereden wordt, maar ze hebben zelf al jaren niet meer met een dienstauto boven de 120 km/u gereden.
Alleen al in het ploegje van de VD (ff 40 man) is het overnemen van diensten in de afgelopen jaren meer dan gehalveerd. Men doet het nog voor een enkeling puur omdat men het een voor elkaar over heeft. Voor de baas gebeurd het zelden meer. Zelfs voor het organiseren van bepaalde activiteiten laat men het al af weten. Men is het aankloten van de leiding meer dan zat.

Dus mijn reactie is niet kort door de bocht, het is keiharde realiteit. En ik ben er niet op tegen, in tegendeel. Maar misbruik moet je voorkomen, en het valt mij op dat vrijwilligers steeds meer misbruikt worden om de ellende van de werkvloer op te lossen. En de inzet van vrijwilligers is geen oplossing, want als die goedwillende vrijwilligers wegvallen wat dan?? Goed leidinggevend personeel dat is de oplossing, maar ja er zitten helaas stapels blauwe niksnutten op plekken waar ze in de afgelopen jaren gedumpt werden omdat ze niet functioneerden en nu met de NP komen die ineens uit de kast...

Maar gelukkig zijn er naast de vrijwilligers ook nog de nieuwelingen die voor de goude haantjes de hete kastanjes uit het vuur halen.
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #38 Gepost op: 26 augustus 2013, 23:23:11
Citaat van: moppersmurf link=msg=1195508 date=1377535297
idd,je hebt gelijk. En weet je waarom de baas die diensten niet meer rond krijgt? Omdat steeds meer collega's de pest erin krijgen dat de bazen de boel lopen te ver :-Xten, vervolgens de ellende naar beneden schoppen en het voetvolk voor de shit laten opdraaien. Zelf draaien de gouden haantjes vrijwel geen onregelmatigheid maar ze geven ons alle ellende die er bestaat in het onregelmatige rooster. En ze lopen te blaten als een krolse lama als er schade gereden wordt, maar ze hebben zelf al jaren niet meer met een dienstauto boven de 120 km/u gereden.
Alleen al in het ploegje van de VD (ff 40 man) is het overnemen van diensten in de afgelopen jaren meer dan gehalveerd. Men doet het nog voor een enkeling puur omdat men het een voor elkaar over heeft. Voor de baas gebeurd het zelden meer. Zelfs voor het organiseren van bepaalde activiteiten laat men het al af weten. Men is het aankloten van de leiding meer dan zat.

Dus mijn reactie is niet kort door de bocht, het is keiharde realiteit. En ik ben er niet op tegen, in tegendeel. Maar misbruik moet je voorkomen, en het valt mij op dat vrijwilligers steeds meer misbruikt worden om de ellende van de werkvloer op te lossen. En de inzet van vrijwilligers is geen oplossing, want als die goedwillende vrijwilligers wegvallen wat dan?? Goed leidinggevend personeel dat is de oplossing, maar ja er zitten helaas stapels blauwe niksnutten op plekken waar ze in de afgelopen jaren gedumpt werden omdat ze niet functioneerden en nu met de NP komen die ineens uit de kast...

Maar gelukkig zijn er naast de vrijwilligers ook nog de nieuwelingen die voor de goude haantjes de hete kastanjes uit het vuur halen.
Je doet in ieder geval je naam ere aan :)

Ik snap je frustratie, maar tegelijkertijd: zoals je wellicht weet heb ik de keuze gehad, ik was aangenomen voor niveau 5, maar juist omdat ik een hoop slechte zaken in de organisatie zag heb ik besloten om die weg niet in te gaan. Het klinkt heel bot, maar gezeur, gezeik en politiek heb ik in mijn eigen organisatie al genoeg, binnen de politie ben ik maar dom voetvolk en probeer ik gewoon het beste ervan te maken.
Hobby Bobby eenheid Den Haag


moppersmurf

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,460
  • uit respect!
    • Asterix' returns for Charlie
Reactie #39 Gepost op: 3 september 2013, 07:59:26
Citaat van: kaasje link=msg=1195592 date=1377552191
Je doet in ieder geval je naam ere aan :)

Ik snap je frustratie, maar tegelijkertijd: zoals je wellicht weet heb ik de keuze gehad, ik was aangenomen voor niveau 5, maar juist omdat ik een hoop slechte zaken in de organisatie zag heb ik besloten om die weg niet in te gaan. Het klinkt heel bot, maar gezeur, gezeik en politiek heb ik in mijn eigen organisatie al genoeg, binnen de politie ben ik maar dom voetvolk en probeer ik gewoon het beste ervan te maken.

En om precies diezelfde reden weiger ik Brigus te worden  O0
in het kader van censuur mag ik niet zeggen wat ik denk, dus vat ik het samen; de wereld is groter dan die ene m2 die jij inneemt, denk daar ook eens