Teambuilding

Auteur Topic: Teambuilding  (gelezen 6773 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Rikkertje

  • Manschap A - student Veiligheidskunde
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 38
  • Brandweer - HBO Integrale Veiligheidskunde
Gepost op: 8 april 2013, 19:22:51
Hallo allemaal,

Ik ben binnen ons jeugdkorps bezig met het organiseren van een teambuilding voor de wedstrijdploeg. Enkele weken geleden hebben we ook al een teambuidlingsdag gehad waarin we een conditietraining hebben gedaan, een inzet hebben gedraaid, hebben gekart en aansluitend een gezellige avond met een hapje en drankje hebben gehad.

Deze dag is goed bevallen en ik ben nu bezig met een 2e teambuildingsdag. Heeft iemand misschien ideeën voor activiteiten tijdens deze dag? We willen graag andere activiteiten dan vorige maand en dat bedenken is soms best lastig ;) Het betreft overigens een aspirantenploeg (16 t/m 18 jaar)




Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #1 Gepost op: 9 april 2013, 10:51:24
allereerst wil ik zeggen: Goed idee! een team wat goed met elkaar op kan schieten zal vaak ook beter op elkaar ingespeeld zijn tijdens oefeningen, wedstrijden en later ook tijdens inzetten.

Ik ken jouw achtergrond niet zo goed. Als je bijvoorbeeld bij de jeugdbrandweer zit bij een vrijwillig korps dan zou je eens kunnen kijken of je een rondleiding kan krijgen bij een groter (beroeps) korps of een bedrijfsbrandweer. Vaak zijn dat leuke dingen om te doen en je leert er ook nog eens wat van.

Daarna kan je afsluiten met dingen die je bij een normaal taemuitje ook kan doen zoals laserschieten, paintballen, quatrijden, bbq-en en al dat soort dingen. Als je op google zoekt op "teamuitje" of "bedrijfsfeest" kan je veel ideeen opdoen.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid