Zomervakantie aspiranten lichting mei 2013

Auteur Topic: Zomervakantie aspiranten lichting mei 2013  (gelezen 3582 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Gepost op: 10 april 2013, 22:38:36
Zou iemand mij kunnen vertellen hoe het met de zomervakantie geregeld is voor de aspiranten die in mei starten. Ik weet dat de politieacademie 3 weken dicht is, maar hebben wij dan al genoeg vakantie uren opgebouwd of moeten we dan aan het werk?

Alvast bedankt!


De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


adilos

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 119
  • Aspirant N4 ( Rotterdam ) vanaf Mei 2013
Reactie #1 Gepost op: 11 april 2013, 09:16:43
Recht op vakantie

Studenten en werknemers van de politie hebben uiteraard ook recht op vakantie. Deze wordt ingeroosterd door de Politieacademie, maar kunnen door het korps worden ingetrokken. Daarbij hebben studenten echter wel bepaalde rechten. De vakantie-uren die aan het eind van het jaar openstaan, komen te vervallen.

De vakantie-aanspraken van aspiranten staan in artikel 14 van het Besluit algemene rechtspositie politie (Barp). Studenten hebben recht op 172,8 vakantie-uren. Dit komt neer op vier weken en vier dagen. Politiestudenten hebben daarbij geen keuzevrijheid in de planning van hun vakantie. De verantwoordelijkheid voor het inplannen van de vakantie ligt bij de Politieacademie. Het korps speelt hierin geen rol. Bij het inroosteren zorgt de Politieacademie er voor dat jonge collega’s per kalenderjaar minimaal één periode van minstens twee aaneengesloten weken vakantie hebben.

Bron: http://www.acp.nl/studenten/collectief/recht-op-vakantie/

Gr adil


Iv0

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 106
  • Monsieur Cannibale
Reactie #2 Gepost op: 11 april 2013, 10:54:46
In principe heb je in het hoog hoog HOOG seizoen vakantie. Ik heb dit alleen het eerste jaar gedaan, daarna ben ik in die vakantie gaan werken en heb mijn vrije dagen ergens anders opgenomen.
Hiervoor moet je overleggen met je stageplek en je leidinggevende.
et Voila


black_ice_360

  • Hoofdagent, Den Haag
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 246
Reactie #3 Gepost op: 11 april 2013, 17:58:24
Ik heb zelf deze vraag een tijd geleden voorgelegd aan werving & selectie, zij hebben toen voor mij geïnformeerd bij de academie. Dit gaat wel om PA Den Haag, dus kan per academie verschillen. Maar ik heb sowieso in de weken 31 en 32 vrij, waar nog een week bijkomt. Het is alleen nog niet duidelijk of dit de week ervoor of erna is. Ik heb dit toen expres gevraagd ivm het boeken van m'n zomervakantie ;)


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #4 Gepost op: 11 april 2013, 21:40:18
Iedereen bedankt voor de antwoorden! Kan ik ook mijn vakantie gaan regelen.
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Frontoffice Politie

  • Medewerker Werving Politie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 93
    • Kombijdepolitie
Reactie #5 Gepost op: 12 april 2013, 14:30:47
Zo beantwoordt ons Contactcenter deze vraag: De Politieacademie is alleen gesloten tijdens officiële feestdagen en in de zomervakantie van week 29 t/m 32. Daarnaast worden de verdere vrije dagen ingedeeld door de politieacademie. Als je hiervan af wilt wijken, dient dit in overleg te gaan met de politieacademie en de regionale eenheid waarbij je in dienst bent.

Succes met boeken  8)


adilos

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 119
  • Aspirant N4 ( Rotterdam ) vanaf Mei 2013
Reactie #6 Gepost op: 15 april 2013, 13:17:46
Zojuist een email ontvangen met informatie. Mijn zomervakantie is van zaterdag 13 juli tm zaterdag 10 augustus.

Gr Adil


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #7 Gepost op: 16 april 2013, 17:50:04
Zojuist een email ontvangen met informatie. Mijn zomervakantie is van zaterdag 13 juli tm zaterdag 10 augustus.

Gr Adil

Dit ligt niet vast voor je.

De academie is inderdaad in de door jouw genoemde data gesloten.

Echter kun je, als je niet in het hoogseizoen op vakantie wilt/kunt, aanvragen bij het korps en je team, of je voor of na de vaste data wanneer de academie gesloten is vrij kunt nemen. Voorwaarde is wel dat je dit doet in een korpstertiel, en dus in de zomer werkt. Tijdens tertielen op de Academie kun je géén vakantie nemen, dan mis je teveel lesstof.
If you can dream it, you can do it.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #8 Gepost op: 23 april 2013, 12:09:21
Hiervoor moet je overleggen met je stageplek en je leidinggevende.

Waarbij je rekening moet houden dat er voor studenten bepaalde vaste items worden ingepland (studenten-IBT, hondentraining, horecatraining, diverse lezingen etc.) die niet verschoven kunnen worden en die je ook niet kunt/mag missen. Vandaar dat er diverse korpsen zijn die wél gewoon de reguliere vakantie's aanhouden.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !