Nieuwe brandweerhelm HPS7000

Auteur Topic: Nieuwe brandweerhelm HPS7000  (gelezen 29958 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #30 Gepost op: 17 februari 2014, 11:17:27
Citaat van: Dennis Kempers link=msg=1244726 date=1392628800
En als je weet dat Drager ook de enige aanbieder was van ademlucht op de testdag dan weet je  ook waarschijnlijk al genoeg  ;)

Tsja, als je geen vergelijkingsmateriaal hebt, kun je kiezen tussen Dräger of Dräger.
Dan kun je als VR bestuur mooie sier maken, met zo'n testdag aangezien er op sovjet wijze gekozen wordt
En komt het onderstaande, in mijn ogen, in een iets ander daglicht te staan :

Citaat van: Peter71 link=msg=1244351 date=1392480273
Inmiddels is er binnen de VRU een gebruikers testdag geweest, en zijn er door diverse posten mensen naar die dag gestuurd om de ademluchtapparatuur te testen. Nog niet bekend wat de resultaten zijn, maar mooi dat de VRU mensen van de werkvloer heeft gevraagt om het een en ander te testen voordat een aanbesteding wordt gegunt.  O0


piet60

  • vkr-pop
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 628
Reactie #31 Gepost op: 17 februari 2014, 11:26:16
Citaat van: TAS-716 link=msg=1243480 date=1392061761
Ook Zuid-Holland Zuid heeft inmiddels de nieuwe helm van Dräger op proef.
Tja je zou bijna denken: komt de brandweer of zijn het marsmannetjes... ;D


Danny722

  • Manschap A
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,085
Reactie #32 Gepost op: 17 februari 2014, 11:51:37
Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1244731 date=1392632247
Tsja, als je geen vergelijkingsmateriaal hebt, kun je kiezen tussen Dräger of Dräger.
Dan kun je als VR bestuur mooie sier maken, met zo'n testdag aangezien er op sovjet wijze gekozen wordt
En komt het onderstaande, in mijn ogen, in een iets ander daglicht te staan :

Niet eens. Die testdag is er geweest om echt vanuit de organisatie een reactie te krijgen. Als men zou vinden dat de Dräger-spullen niet voldoen zou er naar een oplossing gezocht worden. Het is dus echt niet zo dat dit alleen een test 'voor de vorm' was, omdat Dräger toch de enige aanbieder was.

Wij werken nu ook met Dräger en ik heb van een paar 'testpersonen' begrepen dat zij de combinatie (ademlucht, maskers, helm) prettig vonden werken. En natuurlijk zal het even omschakelen zijn als je MSA gewend bent... ;)
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #33 Gepost op: 17 februari 2014, 12:20:45
Citaat van: Danny722 link=msg=1244736 date=1392634297

Wij werken nu ook met Dräger en ik heb van een paar 'testpersonen' begrepen dat zij de combinatie (ademlucht, maskers, helm) prettig vonden werken. En natuurlijk zal het even omschakelen zijn als je MSA gewend bent... ;)
Wij gebruiken nu ookal Dräger, maar zeker voor de posten die nu MSA gebruiken is het wel goed dat zij vooraf de kans krijgen om hun mening te geven zoals nu is gebeurt. Zodat ook zij volledig achter dit product kunnen staan.
Citaat van: Firefighter1970 link=msg=1244731 date=1392632247
Tsja, als je geen vergelijkingsmateriaal hebt, kun je kiezen tussen Dräger of Dräger.
Dan kun je als VR bestuur mooie sier maken, met zo'n testdag aangezien er op sovjet wijze gekozen wordt
En komt het onderstaande, in mijn ogen, in een iets ander daglicht te staan :

Volgens mij is een aanbesteding een procedure om alle fabrikanten de kans te geven om in te schrijven, als dan zoals nu blijkt Dräger de enige inschrijver te zijn dan heeft dit niets met een sovjet wijze te maken. ::)


FF4266

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 849
  • Centralist & Bevelvoerder
Reactie #34 Gepost op: 17 februari 2014, 13:56:47
Maar Peter,

Dat kan wel zo zijn, alleen ben je vervolgens haast verplicht om voor die ene aanbieder te gaan, iets anders is er ten slotte niet.Lekker veel keuze, en dan is die test ook een wassen neus. "Tja, het werkt wel, heeft wat puntjes, maar ja omdat er niets anders is doen we het maar en nemen we dat voor lief"..

Zijn er dan zo weinig aanbieders of stelt de VRU achterlijk hoge eisen?


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #35 Gepost op: 17 februari 2014, 14:32:33
Citaat van: FF4266 link=msg=1244749 date=1392641807
Maar Peter,

Dat kan wel zo zijn, alleen ben je vervolgens haast verplicht om voor die ene aanbieder te gaan, iets anders is er ten slotte niet.Lekker veel keuze, en dan is die test ook een wassen neus. "Tja, het werkt wel, heeft wat puntjes, maar ja omdat er niets anders is doen we het maar en nemen we dat voor lief"..

Zijn er dan zo weinig aanbieders of stelt de VRU achterlijk hoge eisen?

Het lijkt mij sterk dat er geen andere aanbieders zijn. Speculaas aan/ Wellicht is het bestek ietwat Draegervriendelijk geschreven, waardoor anderen niet konden voldoen en daarom niet wilden inschrijven. /Speculaas uit

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Firefighter1970-b.d.

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,293
Reactie #36 Gepost op: 17 februari 2014, 15:02:40
Citaat van: Peter71 link=msg=1244741 date=1392636045
Wij gebruiken nu ookal Dräger, maar zeker voor de posten die nu MSA gebruiken is het wel goed dat zij vooraf de kans krijgen om hun mening te geven zoals nu is gebeurt. Zodat ook zij volledig achter dit product kunnen staan.Volgens mij is een aanbesteding een procedure om alle fabrikanten de kans te geven om in te schrijven, als dan zoals nu blijkt Dräger de enige inschrijver te zijn dan heeft dit niets met een sovjet wijze te maken. ::)

Waarom zijn er dan geen andere aanbieders ???
In de DDR tijd werd ook op sovjet wijze gekozen 1 aanbieder dus ja of nee, en die ademluchtapparatuur zal toch vervangen moeten worden.
Dus is anders gezegd is de vraag met of zonder ademluchtapparatuur dan zal 100% voor met ademlucht en dräger is de beste maar tevens de slechtste van de aanbieders.
En onderdelen veranderen omdat er iets uit de testdag komt gebeurt ook niet.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #37 Gepost op: 17 februari 2014, 15:09:50
Citaat van: FF4266 link=msg=1244749 date=1392641807
Maar Peter,

Dat kan wel zo zijn, alleen ben je vervolgens haast verplicht om voor die ene aanbieder te gaan, iets anders is er ten slotte niet.Lekker veel keuze, en dan is die test ook een wassen neus. "Tja, het werkt wel, heeft wat puntjes, maar ja omdat er niets anders is doen we het maar en nemen we dat voor lief"..

Zijn er dan zo weinig aanbieders of stelt de VRU achterlijk hoge eisen?
Ik heb geen idee waarom het een en ander zo is gelopen. Denis Kempers weet hier te vertellen dat er maar 1 aanbieder was die dag, dus wellicht dat hij er meer over kan vertellen. Ik kan het me eerlijk gezegt ook niet voorstellen dat er maar 1 aanbieder is geweest, aangezien ook MSA behoorlijk wat in de pap heeft te brokkelen op dit moment bij de VRU. Simpel omdat er redelijk wat posten zoals bv Utrecht stad nog met MSA werken. ;)


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #38 Gepost op: 17 februari 2014, 15:54:35
Citaat van: Peter71 link=msg=1244763 date=1392646190
Ik heb geen idee waarom het een en ander zo is gelopen. Denis Kempers weet hier te vertellen dat er maar 1 aanbieder was die dag, dus wellicht dat hij er meer over kan vertellen. Ik kan het me eerlijk gezegt ook niet voorstellen dat er maar 1 aanbieder is geweest, aangezien ook MSA behoorlijk wat in de pap heeft te brokkelen op dit moment bij de VRU. Simpel omdat er redelijk wat posten zoals bv Utrecht stad nog met MSA werken. ;)

Het heeft niet eens te maken met "in de pap te brokkelen." E.e.a wordt gewoon Europees aanbesteed en elke leverancier van deze spullen kan gewoon inschrijven. Het punt is alleen dat er niet veel alternatieven zijn naast MSA en Draeger. Dus als MSA niet mee inschrijft om wat voor reden dan ook dan houdt het al snel op.

Overigens zijn er regelmatig rechtszaken over gunningscriteria, bestekeisen etc. bij Europese aanbestedingen. Er worden nog steeds veel bestekken op leverancier geschreven terwijl dit niet mag.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Dennis Kempers

  • Brandweervrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Manschap A - Post Soest
Reactie #39 Gepost op: 19 februari 2014, 16:18:16
Er hebben diverse leveranciers zich ingeschreven voor de aanbesteding bij de VRU. In principe waren Dräger en MSA op de testdag uitgenodigd n.a.v van het hele voortraject dat heeft gelopen. Eén dag voor de testdag konden de leveranciers hun spullen aanleveren zodat het door de werkgroep ademlucht allemaal gebruiksklaar gemaakt kon worden. Dräger heeft als enige zijn spullen afgeleverd op de locatie van de testdag. Later bleek dat MSA zich om diverse redenen had teruggetrokken uit de aanbesteding en daarom niet haar spullen heeft aangeleverd. Resultaat was dus dat op de testdag alleen Dräger is getest en er zodoende maar één aanbieder was op de testdag. MSA heeft gewoon mee gedaan in de aanbesteding en het hele aanbestedingsstuk is niet, zoals hier genoemd Drägervriendelijk geschreven.