Nieuwe brandweerhelm HPS7000

Auteur Topic: Nieuwe brandweerhelm HPS7000  (gelezen 29948 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #40 Gepost op: 19 februari 2014, 18:39:55
Citaat van: Dennis Kempers link=msg=1245256 date=1392823096
Er hebben diverse leveranciers zich ingeschreven voor de aanbesteding bij de VRU. In principe waren Dräger en MSA op de testdag uitgenodigd n.a.v van het hele voortraject dat heeft gelopen. Eén dag voor de testdag konden de leveranciers hun spullen aanleveren zodat het door de werkgroep ademlucht allemaal gebruiksklaar gemaakt kon worden. Dräger heeft als enige zijn spullen afgeleverd op de locatie van de testdag. Later bleek dat MSA zich om diverse redenen had teruggetrokken uit de aanbesteding en daarom niet haar spullen heeft aangeleverd. Resultaat was dus dat op de testdag alleen Dräger is getest en er zodoende maar één aanbieder was op de testdag. MSA heeft gewoon mee gedaan in de aanbesteding en het hele aanbestedingsstuk is niet, zoals hier genoemd Drägervriendelijk geschreven.
En zo is hier de onduidelijkheid ook weer weg, thanks Dennis. O0


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #41 Gepost op: 19 februari 2014, 19:14:07
Citaat van: Dennis Kempers link=msg=1245256 date=1392823096
Er hebben diverse leveranciers zich ingeschreven voor de aanbesteding bij de VRU. In principe waren Dräger en MSA op de testdag uitgenodigd n.a.v van het hele voortraject dat heeft gelopen. Eén dag voor de testdag konden de leveranciers hun spullen aanleveren zodat het door de werkgroep ademlucht allemaal gebruiksklaar gemaakt kon worden. Dräger heeft als enige zijn spullen afgeleverd op de locatie van de testdag. Later bleek dat MSA zich om diverse redenen had teruggetrokken uit de aanbesteding en daarom niet haar spullen heeft aangeleverd. Resultaat was dus dat op de testdag alleen Dräger is getest en er zodoende maar één aanbieder was op de testdag. MSA heeft gewoon mee gedaan in de aanbesteding en het hele aanbestedingsstuk is niet, zoals hier genoemd Drägervriendelijk geschreven.

Heldere toelichting. Is het wel interessant waarom MSA zich heeft teruggetrokken bij deze, toch niet kleine, opdracht.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Dennis Kempers

  • Brandweervrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Manschap A - Post Soest
Reactie #42 Gepost op: 19 maart 2014, 20:26:16
Zoals al wel verwacht heeft Drager de aanbesteding voor de VRU gewonnen en mogen zij alle ademluchttoestellen en helmen gaan leveren voor alle postem binnen de VRU. District Rijn en Venen zullen als eerste overgaan op de nieuwe materialen en ervaringen dje daar door worden opgedaan zullen gebruikt worden voor de verder uiyrol. Wat ik begreep is dat Eemland als (een na) laatste district de nieuwe spullen zal krijgen, nog even geduld dus voor ons...


gerbuntjah90

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 61
  • Medewerker preventie + Brandweervrijwilliger VRU
Reactie #43 Gepost op: 3 april 2014, 23:52:30
Citaat van: Dennis Kempers link=msg=1252300 date=1395257176
Wat ik begreep is dat Eemland als (een na) laatste district de nieuwe spullen zal krijgen, nog even geduld dus voor ons...

Klopt, een na laatste, wij in de Heuvelrug sluiten de rij.


Nickvm

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 678
Reactie #44 Gepost op: 10 april 2014, 15:17:14


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #45 Gepost op: 13 april 2014, 09:07:38
Citaat van: Nickvm link=msg=1257445 date=1397135834
In Haaglanden zijn de nieuwe helmen inmiddels in gebruik.

http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/20-branden/19559-brand-in-bedrijfspand-strandweg
Ik heb nu diverse foto's van de nieuwe helmen gezien. Het is eventjes wennen, maar ik moet zeggen dat het er goed uit ziet. 8)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #46 Gepost op: 23 april 2014, 17:06:38
Bij ons op de post ligt inmiddels een set, met de nieuwe helm, masker en ademluchttoestel met fles. En het ziet er erg goed uit allemaal. De helm is inderdaad ietsje zwaarder, maar als hij goed is afgesteld merk je er weinig van. De nekflap lijkt kleiner, maar als je de oude nekflap er naast houdt is er geen verschil. Het mooie is dat de sluitjng van de nekflap lekker breed is geworden, nu met 2 stukken klittenband kun je de nekflap sluiten, de hals wordt dus nu netjes afgesloten.
Het snelwisselsysteem van de fles op het ademluchttoestel werkt super. Kwart slag draaien, de draaiknop naar beneden duwen en de fles is los. Nieuw type bodyguard op het toestel, zal even wennen zijn maar moet goed komen. Ik moet zeggen dat ik positief ben. O0


Dennis Kempers

  • Brandweervrijwilliger
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Manschap A - Post Soest
Reactie #47 Gepost op: 13 juli 2014, 21:40:57
Inmiddels hebben wij de set op de post liggen en moet zeggen dat ik erg te spreken ben over het toestel en de helm. Vooral het dubbele klitteband is exht een vooruitgang. De helm is makkelijk te dragen en bied voldoende comfort en smoelt ook nog leuk. Vooral de snelsluiting op het toestel is helemaal super. Latem we dit maar zsm in gebruik gaan nemen.