Storingen/Problemen 112 en/of 0900-0904

Auteur Topic: Storingen/Problemen 112 en/of 0900-0904  (gelezen 121345 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Ierlandfan

  • Gast
Gepost op: 26 april 2005, 00:18:39
Plaats hier aub alle storingen en/of problemen op het gebied van 112. Zowel via mobiel, vast als VOIP.

Hunter.




vanavond (maandag 25 april) kan er tijdelijk NIET mobiel gebeld worden naar 112....
(Bron: telegraaf, Fok.nl)
Iemand suggereerde dat het GMS was of c2000 maar dat vind ik een beetje zwak en in godsnaam, zelfs als tegenstander, hoop ik het niet.
Iemand meer info? Kpn en 112 zijn wel vaker niet samen gegaan, ligt/lag het aan de KPN centrale?

Hieronder een van de reacties op het artikel op Fok.nl die ik julllie niet wil onthouden
Citaat
ik krijg gewoon voicemail :S
Dit is de voicemail van 112...
geloof je toch niet!?

Ik moet er niet aan denken dat ooit van mijn leven te horen in nood......(als bovenstaande waar is, anyone?)




lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #1 Gepost op: 26 april 2005, 01:00:41
is 0900-tuig wel berijkbaar per gsm???
dan heb je tenminste nog en mogelijkhied al is het via een omweg ::)
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


Ivo

  • Gast
Reactie #2 Gepost op: 27 april 2005, 23:04:46
Alleen 112 lag er, gedurende drie kwartier uit, voor mobiele bellers. Hierna is overgeschakeld op een noodsysteem. 0900-TUIG bleef gewoon bereikbaar, die twee nummers hebben geen enkele koppeling met elkaar.

112 via vaste lijnen werkte nog wel gewoon.


lotus bianca

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,653
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #3 Gepost op: 27 april 2005, 23:06:51
Alleen 112 lag er, gedurende drie kwartier uit, voor mobiele bellers. Hierna is overgeschakeld op een noodsysteem. 0900-TUIG bleef gewoon bereikbaar, die twee nummers hebben geen enkele koppeling met elkaar.

112 via vaste lijnen werkte nog wel gewoon.

Je kunt in nood natuurlijk wel proberen met je mobieltje dat tuig nummer te bellen zodat die weer een ambu of zo kunnen bellen snappie ;D
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #4 Gepost op: 9 mei 2005, 20:52:11
vanavond (maandag 25 april) kan er tijdelijk NIET mobiel gebeld worden naar 112....
(Bron: telegraaf, Fok.nl)
Iemand suggereerde dat het GMS was of c2000 maar dat vind ik een beetje zwak en in godsnaam, zelfs als tegenstander, hoop ik het niet.
Iemand meer info? Kpn en 112 zijn wel vaker niet samen gegaan, ligt/lag het aan de KPN centrale?

Hieronder een van de reacties op het artikel op Fok.nl die ik julllie niet wil onthouden
Ik moet er niet aan denken dat ooit van mijn leven te horen in nood......(als bovenstaande waar is, anyone?)  
En maar weghalen die gewone telefooncellen. Lekker handig  :-X :-X :-X


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #5 Gepost op: 11 augustus 2005, 21:52:20
Als je met je mobiel naar 0900-8844 belt kom je evengoed eerst in Driebergen uit. Het zijn dezelfde centralisten, in hetzelfde callcenter van de KLPD.

Nee, dat hoeft niet zo te zijn. Àls je in deze regio mobiel 0900 8844 belt kom je op de regionale meldkamer (Gooi- en Vechtstreek) terecht, ik weet natuurlijk niet hoe het voor de rest van Nederland is. Op de snelweg werd ik (op de 112 centrale) voor een ongeval verzocht om naar diebergen te bellen, met een een normaal telefoonnummer: 0343 535555.

Henk


112Owolde

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 12 augustus 2005, 22:01:19
Als je met je mobiel naar 0900-8844 belt kom je evengoed eerst in Driebergen uit. Het zijn dezelfde centralisten, in hetzelfde callcenter van de KLPD.

Ik heb al diverse malen dat 0900 nummer gebeld. En ik heb 1 maal driebergen gehad. De keren daarop kreeg ik gewoon gelijk de centralist van MKF.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #7 Gepost op: 12 augustus 2005, 22:20:56
Ik heb al diverse malen dat 0900 nummer gebeld. En ik heb 1 maal driebergen gehad. De keren daarop kreeg ik gewoon gelijk de centralist van MKF.

ik ook, alleen voordat je daar iemand aan de lijn hebt, is de politie al niet meer nodig, daarna toch maar 112 gebeld!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #8 Gepost op: 12 augustus 2005, 23:37:20
Het verschil hier is dat 0900 8844 ALLEEN voor hulp van de politie is. Géén brandweer of ambu, zoals bij 112.

Henk


112 Brabant.nl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 588
  • Fotograaf
    • 112 Brabant.nl
Reactie #9 Gepost op: 23 september 2005, 18:02:20
Zojuist kreeg ik een mailtje van een bezoeker van onze site, woonachtig in de regio Midden-Brabant. Sinds kort heeft hij een VOIP-telefoonaansluiting. Je belt dus via je internetverbinding. Vooral Versatel en Wanadoo adverteren hiermee alsof het geweldig is.

Nu zal dat best zo zijn, in de praktijk blijkt dat 112 niet bereikbaar is. Ondanks dat hij in de regio Midden-Brabant woont kreeg deze man van zijn provider een 010-netnummer toegewezen.

Dat werkt allemaal goed met normale telefoongesprekken, alleen het systeem dat gesprekken naar de meldkamer van je eigen regio moet doorschakelen werkt niet. in plaats van dat je dan in Driebergen (zoals bij mobiel bellen, zie andere topic) of in het ergste geval Rotterdam (010-netnummer) uit zou komen krijg je een ingesprekstoon!

De provider zegt simpelweg dat het niet hun probleem is, het 112-systeem van de overheid moet zich maar aanpassen aan VOIP. omdat dit de toekomst is en het probleem niet bij hen ligt.

En de overheid zegt op dit moment niks te kunnen doen en kaatst de bal terug naar de provider. Kortom, een levensgevaarlijke patstelling die wat mij betreft zo snel mogelijk doorbroken moet worden!

Overigens is 0900-8844 wel gewoon bereikbaar, zei het via Driebergen en veelal gevolgd door een "U bent verbonden met de regiopolitie xxx, al onze medewerkers zijn momenteel in gesprek, een ogenblikje geduld alstublieft".
Voor het laatste nieuws en de meest actuele fotoreportages over hulpverlening in Brabant ga naar www.112brabant.nl !