Storingen/Problemen 112 en/of 0900-0904

Auteur Topic: Storingen/Problemen 112 en/of 0900-0904  (gelezen 121334 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Mark644

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 787
  • Geïnteresseerde buitenstaander
Reactie #10 Gepost op: 23 september 2005, 21:41:46
leuke verantwoordelijkheid neemt die provider..

echt belachelijk


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Reactie #11 Gepost op: 22 april 2007, 17:40:21
Ik heb al diverse malen dat 0900 nummer gebeld. En ik heb 1 maal driebergen gehad. De keren daarop kreeg ik gewoon gelijk de centralist van MKF.
Dikke schop hiero, maarre bij 0900-8844 kan het netwerk dus wel 'zien' in welke regio je zit?    (waarom kan dat bij 112 dan niet?)
Soms kom je dus in Driebergen terecht, maar in VNOG kwam ik gewoon gelijk in Apeldoorn binnen. Welke regio's gaan nog wel via Driebergen?


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #12 Gepost op: 22 april 2007, 19:12:46
Dikke schop hiero, maarre bij 0900-8844 kan het netwerk dus wel 'zien' in welke regio je zit?    (waarom kan dat bij 112 dan niet?)
Soms kom je dus in Driebergen terecht, maar in VNOG kwam ik gewoon gelijk in Apeldoorn binnen. Welke regio's gaan nog wel via Driebergen?

Als je met KPN belt kom je wel in de regio uit waar je op dat moment bent. Heeft iets met de masten te maken ofzo. Waarom dat bij 112 niet zo is weet ik niet? Misschien omdat sommige masten op regiogrenzen staan ofzo, of omdat het niet altijd werkt?

Voor alle overige providers kom je binnen in Driebergen, vanuit daar word je weer doorverbonden met de juiste regio (soms disctrict).


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Reactie #13 Gepost op: 22 april 2007, 21:35:14
Dank, inderdaad KPN ;)  k vroeg ook alleen maar om de meldkamer en na een korte uitleg van de situatie (zonder adres) kreeg k gelijk de goede meldkamer en dat viel me (half jaar na dato) pas op (dat ik dus geen plaatsnaam doorgaf maar toch de goede meldkamer kreeg).

We gaan alleen een beetje offtopic, maar 09008844 kan toch ook doorverbinden naar brandweer-&ambulancemeldkamers?


Denker

  • Ploegleider BHV + EHBO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
Reactie #14 Gepost op: 23 april 2007, 08:00:15
We gaan alleen een beetje offtopic, maar 09008844 kan toch ook doorverbinden naar brandweer-&ambulancemeldkamers?
Ja hoor, heb ik wel eens gebruik van gemaakt.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #15 Gepost op: 26 april 2007, 17:44:52
Dat kan inderdaad... Alleen kost het vaak zodanig veel tijd dat we melders aanraden 112 te bellen. Daarnaast is het zo dat veel centralisten niet eens meer weten hoe het moet en ze voor de melder moeten blijven omdat je op een andere telefoon (geen noodnet) bij de regionale meldkamer binnenkort.


Denker

  • Ploegleider BHV + EHBO
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 348
Reactie #16 Gepost op: 26 april 2007, 20:21:15
Ik had laatst de meldkamer aan de lijn omdat ik iets wilde doorgeven over een brandje waar al voor gepiept was, gaat stukken sneller als je eerst 112 moet bellen en je moet laten doorverbinden.


Arlé

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 205
  • Ennnn uit!
Reactie #17 Gepost op: 2 mei 2007, 03:03:57
Via 0900-8844 komen een behoorlijk aantal brandmeldingen binnen.
Dan zijn het wel contaiinerbrandjes of kleine buitenbrandjes ("Daar is niet zo'n grote brandweerauto voor nodig hoor... Oohh... Kunnen jullie dan niet met z'n tweeën komen in een kleine auto ofzo???").

En wat betreft dat netnummer-112; zo'n 80 procent van de melders denken dat ze de plaatslijke brandweerkazerne aan de telefoon krijgen, of ze nu wel of niet het lokale nummer ervoor draaide. En iedereen heeft altijd geleerd; 112 als ekle seconde telt. Dus de meeste mensen in paniek bellen toch wel met 112 en vergeten het netnummer.
Oorspronkelijk is het ook 112 geworden omdat dat makkelijker te onthouden was en (dus) een stuk sneller. maar hier werkt het in ieder geval niet.
Met vriendelijke groet, Arlé  


mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #18 Gepost op: 1 juli 2007, 13:50:31
Als je met KPN belt kom je wel in de regio uit waar je op dat moment bent. Heeft iets met de masten te maken ofzo. Waarom dat bij 112 niet zo is weet ik niet? Misschien omdat sommige masten op regiogrenzen staan ofzo, of omdat het niet altijd werkt?

Voor alle overige providers kom je binnen in Driebergen, vanuit daar word je weer doorverbonden met de juiste regio (soms disctrict).
Ik bel met hi (= KPN) maar ik kom altijd eerst in driebergen terecht.....
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Reactie #19 Gepost op: 1 juli 2007, 15:20:04
Hoe weet je dat zo zeker?
Abonnement of Prepaid...?