Storingen/Problemen 112 en/of 0900-0904

Auteur Topic: Storingen/Problemen 112 en/of 0900-0904  (gelezen 121367 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

mrpddnos

  • EHV'er en Centralist bij NRK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
    • Autisme, een wereld apart. Zonder wegwijzers of kaart moet je de weg vinden
Reactie #20 Gepost op: 1 juli 2007, 15:57:08
Hoe weet je dat zo zeker?
Abonnement of Prepaid...?
Prepaid.... Maar hoe weet ik wat zeker? Dat ik altijd in driebergen kom? Omdat als ik mijn verhaal vertel en er word gezegt dat ze mij even met de regionale meldkamer zullen doorverbinden.......?
EH Vrijwilliger NRK afdeling Elburg/Oldebroek en NRK centralist  voorheen RKboy_Elburg/Oldebroek  Evenementen EH: 10% kennis, 90% improvisatie


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Reactie #21 Gepost op: 1 juli 2007, 17:33:21
Dat zeggen ze ook als je met een vaste telefoon naar het politiebureau belt ;)
Maar Prepaid zou inderdaad naar Driebergen kunnen gaan, abonnementhouders gaan wel rechtstreeks.


Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #22 Gepost op: 1 juli 2007, 21:58:16
Maar Prepaid zou inderdaad naar Driebergen kunnen gaan, abonnementhouders gaan wel rechtstreeks.

En wat zou dan de reden moeten zijn voor dit verschil?


Franc


FF_holland

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 869
  • Leuk forum!
Reactie #23 Gepost op: 1 juli 2007, 22:40:24
Volgens mij (weet niet zeker) zitten abonnementhouders op een andere computer (ander netwerk) aangesloten die postcode-locatieherkenning wel ondersteunt.
Maakt eigenlijk weinig uit, naar een meldkamer moet je toch ALTIJD doorverbonden worden ;)


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #24 Gepost op: 2 juli 2007, 02:47:03
En wat zou dan de reden moeten zijn voor dit verschil?

Dat vroeg ik me ook al af, het blijft hetzelfde netwerk en dezelfde centrales  :)

Groeten, Peter.


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #25 Gepost op: 2 juli 2007, 04:57:45
Dat vroeg ik me ook al af, het blijft hetzelfde netwerk en dezelfde centrales  :)

Groeten, Peter.


misschien is het omdat je prepaid kaarten ook anoniem kan kopen dat daar geen adresgegevens bij staan? en abonnementen staan geregistreerd op een adres wat als referentie zou kunnen worden gebruikt
Politie Aspirant niveau 4


vesalius

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,506
Reactie #26 Gepost op: 2 juli 2007, 07:25:52
Maakt eigenlijk weinig uit, naar een meldkamer moet je toch ALTIJD doorverbonden worden ;)

Niet altijd meer...

Hier in ZHZ wordt gewerkt met een GMC (Gemeenschappelijke Meld Centrale) waar politie, brandweer en ambulance bij elkaar zitten en de centralisten geschoold zijn in alledrie de disciplines (wel met een moederdiscipline waar ze het meest in thuis zijn en waarvan er altijd minimaal één per discipline aanwezig zou moeten zijn). 112-gesprekken worden hier dus niet meer doorgeschakeld omdat iedere centralist voor elke discipline de telefoon op kan nemen en in GMS kan zetten. De uitgifte gebeurt vervolgens wel door diegene die op die discipline zit.


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #27 Gepost op: 2 juli 2007, 20:12:42
misschien is het omdat je prepaid kaarten ook anoniem kan kopen dat daar geen adresgegevens bij staan? en abonnementen staan geregistreerd op een adres wat als referentie zou kunnen worden gebruikt

Dat heeft er niets mee te maken. Als jij nu in Groningen woont, maar in Maastricht 112 belt, denk je dat je dan in Groningen terecht komt?

Groeten, Peter.


7194

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,128
Reactie #28 Gepost op: 2 juli 2007, 20:13:42
Dat heeft er niets mee te maken. Als jij nu in Groningen woont, maar in Maastricht 112 belt, denk je dat je dan in Groningen terecht komt?

Groeten, Peter.

Het ging op de 0900-8844 en mastlocaties....  ;)


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #29 Gepost op: 6 januari 2008, 21:50:48
Ook ik kwam er rond 2.00 uur er niet door heen met de mobiel....  :-X :-X Zijn er hier ook mensen geweest die er niet doorheen kwamen?  ???




http://www.rtvnoord.nl/nieuws/index.asp?actie=totaalbericht&pid=70727

 GRONINGEN - Het ministerie van Binnenlandse Zaken stelt een landelijk onderzoek in naar de bereikbaarheid van het alarmnummer 112 tijdens nieuwjaarsnacht. In het onderzoek wordt samengewerkt met KPN, die metingen gaat verrichten in het telefoonnetwerk.

Aanleiding is een reeks klachten over de bereikbaarheid van de dienst die binnenkwam bij RTV Noord. Zo vertelde vrijdag op Radio Noord een vrouw over haar mislukte melding van een mishandeling. Ze kreeg niemand aan de lijn op zowel 112 als het algemene politienummer 0900-8844. De vrouw kreeg een bandje te horen met de mededeling een ander nummer te bellen.

Na de uitzending meldden zich meerdere mensen bij RTV Noord die klaagden over de bereikbaarheid van het alarmnummer. In Beerta probeerde iemand een brand te melden, maar kreeg de toon te horen van een niet bestaand nummer. Uiteindelijk heeft men de brand laten uitbranden. In Groningen was iemand op het politiebureau gestrand door de dichte mist en zag daar meerdere mensen aangifte komen doen, omdat 112 onbereikbaar was. Dat ging onder meer om mensen die in elkaar geslagen waren.

Aanvankelijk nam het ministerie van Binnenlandse Zaken de zaak niet serieus. Het verhaal van de bandjes zou volgens een woordvoerder van het ministerie totale onzin zijn. Daar komt men nu op terug. Uit een eerste inventarisatie blijkt dat bellers van 0900--8844 tijdens de jaarwisseling vorig jaar op sommige momenten uitkwamen bij een telefoonbeantwoorder van een verzekeringsmaatschappij. Dit zou te maken hebben gehad met een oververhitte telefooncentrale. Wat betreft de band die te horen was bij 112 sluit een woordvoerder van de KLPD niet uit dat dit een melding is geweest van de telefoonprovider. (less)
Added: January 05, 2008