Signalering op Landelijke Aanbesteding Politie Voertuigen

Auteur Topic: Signalering op Landelijke Aanbesteding Politie Voertuigen  (gelezen 28685 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #20 Gepost op: 2 mei 2013, 12:13:21
Het niet begrijpen van de knoppen? Indrukken tot je het relais hoort klikken achter de achterbank = knipperende koplampen, kort indrukken is grill-flitsers uit. Zo moeilijk is dat toch niet te snappen?  ??? ::) :-\

Voor ons niet nee..  ::)


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #21 Gepost op: 2 mei 2013, 12:14:48
@HAVP, is dit misschien iets?

Ja, mooie handleiding. Knap gemaakt. Deze heb ik geplastificeerd in de auto's neergelegd maar men kijkt er niet op helaas.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #22 Gepost op: 2 mei 2013, 13:44:56
Het niet begrijpen van de knoppen? Indrukken tot je het relais hoort klikken achter de achterbank = knipperende koplampen, kort indrukken is grill-flitsers uit. Zo moeilijk is dat toch niet te snappen?  ??? ::) :-\

Voor mensen die het interesseert en zich erin verdiepen niet nee  ^-^


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #23 Gepost op: 2 mei 2013, 13:52:11
Hier overigens vanaf 0:25 goed te zien hoe duidelijk de KK zichtbaar is:

ONGEVAL OP DE A6: inzet politie & ambulance in Almere

Oke... voor de bestuurders die aan de kant moeten blijkbaar niet, maar ik gok dat die was afgeleid vanwege het brandweervoertuig/ongeval...


sylvester1986

  • Gast
Reactie #24 Gepost op: 8 mei 2013, 22:29:37
Officieel moeten de grill-flitsers uit als het voertuig als buffervoertuig staat in het kader van Incidents Managment.
Wat voor nut heeft het in dit voorbeeld om de grilleflitsers uit te schakelen? Dat het volgens IM moet weet ik, maar wat is de gedachte erachter?


FlyingDutchman

  • HV-geďnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,298
Reactie #25 Gepost op: 8 mei 2013, 23:30:20
Om tenminste bij fend-off op een rechter rijstrook of bij bufferen op de vluchtstrook het verkeer op de andere rijbaan niet af te leiden?
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")


Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #26 Gepost op: 9 mei 2013, 00:32:35
Wat voor nut heeft het in dit voorbeeld om de grilleflitsers uit te schakelen? Dat het volgens IM moet weet ik, maar wat is de gedachte erachter?

In de uitleg van RWS, documentatie FileProof (enigszins verouderde tekst), staat het volgende:

Weggebruikers trappen minder snel en heftig op de rem als het wegbeeld bij een ongeval rustig is. Op de ruit van Rotterdam vindt een proef plaats die inhoudt dat hulpverleners de zwaailichten uitzetten als ze op de plaats van het ongeval zijn aangekomen. Uiteraard met uitzondering van de auto die zorgt voor de veiligheid van de andere hulpverleners.

Met andere woorden: het achteropkomend verkeer ziet enkel de lichtbalk + eventuele signalering aan de achterkant van het/de voertuig(en) in de fend-off. Grilleflitsers zien zij niet en en dragen dus niet bij aan de veiligheid ter plaatse. Het zorgt er alleen voor dat verkeer op de tegenovergestelde rijrichting het ongeval beter ziet (wat niet nodig/ongewenst is).


sylvester1986

  • Gast
Reactie #27 Gepost op: 9 mei 2013, 07:36:28
Om tenminste bij fend-off op een rechter rijstrook of bij bufferen op de vluchtstrook het verkeer op de andere rijbaan niet af te leiden?
Dus heeft het geen zin, want de lichtbalk is niet voor en achter apart in te schakelen en blijft de signalering goed zichtbaar voor de tegenovergestelde richting.
Daarom mijn voorkeur: lichtbalk voor en achter apart inschakelbaar.


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #28 Gepost op: 9 mei 2013, 09:31:13
Dus heeft het geen zin, want de lichtbalk is niet voor en achter apart in te schakelen en blijft de signalering goed zichtbaar voor de tegenovergestelde richting.
Daarom mijn voorkeur: lichtbalk voor en achter apart inschakelbaar.

Bij mijn weten is dat ook de nieuwe eis in de OGS aanbesteding.???
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Gast

  • Gast
Reactie #29 Gepost op: 9 mei 2013, 11:12:47
De koplampen en grille-lichten zijn secundaire verlichting, de lichtbalk is primaire signalering. Die is persé nodig, de secundaire is niet persé nodig.
In de nieuwe OGS regels zat niet de optie voor/achter kunnen schakelen, sterker nog, het is juist een 360 graden rondom zichtbaarheids-eis die vermeld staat.