Signalering op Landelijke Aanbesteding Politie Voertuigen

Auteur Topic: Signalering op Landelijke Aanbesteding Politie Voertuigen  (gelezen 28694 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #30 Gepost op: 9 mei 2013, 11:15:40
De koplampen en grille-lichten zijn secundaire verlichting, de lichtbalk is primaire signalering. Die is persé nodig, de secundaire is niet persé nodig.
In de nieuwe OGS regels zat niet de optie voor/achter kunnen schakelen, sterker nog, het is juist een 360 graden rondom zichtbaarheids-eis die vermeld staat.

Gelukkig. Ik was al bang voor nog meer knopjes of knoppen met een dubbele functie..  :-X

Gisteren met een nieuwe Touran ogs over de A7 gereden. Met koplampen aan. Viel naar mijn idee goed op. Mensen gingen mooi op tijd aan de kant. Of ze letten beter op in het noorden.  ;)


Gast

  • Gast
Reactie #31 Gepost op: 9 mei 2013, 11:29:45
Gelukkig. Ik was al bang voor nog meer knopjes of knoppen met een dubbele functie..  :-X
Ach joh, dat valt best mee als je weet waar alles voor is  0098  0098


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #32 Gepost op: 9 mei 2013, 11:32:06
Ach joh, dat valt best mee als je weet waar alles voor is  0098  0098


Whahahaha, je kan het ook overdrijven Caprice. Echter moet ik nog steeds toegeven dat ik 100x liever met jou OGS rond rij als die rommel van ons.


André Welten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,328
Reactie #33 Gepost op: 9 mei 2013, 12:08:40
Bijt dat elkaar niet, FedSig en Whelen? 0098


Gast

  • Gast
Reactie #34 Gepost op: 9 mei 2013, 12:24:24
Bijt dat elkaar niet, FedSig en Whelen? 0098

Met nog een Code3 op het dak, al met al een mooi eerbetoon aan de Amerikaanse zwaailicht-industrie ;)


HAVP

  • Blauw
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 568
Reactie #35 Gepost op: 9 mei 2013, 12:31:33
Ach joh, dat valt best mee als je weet waar alles voor is  0098  0098


 ;D  ;D  O0


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #36 Gepost op: 9 mei 2013, 13:01:50
Dus heeft het geen zin, want de lichtbalk is niet voor en achter apart in te schakelen en blijft de signalering goed zichtbaar voor de tegenovergestelde richting.
Daarom mijn voorkeur: lichtbalk voor en achter apart inschakelbaar.

Jouw voorkeur heeft in de fend-off nog geen zin. Achterliggende gedachte is dat de grill-flitsers (relatief) recht naar voren flitsen en dus (als de auto in fend-off staat) recht in de tegenovergestelde rij-richting flitsen. De dakset's hebben (en houden) een 360 graden functie. Zeker in de fend-off positie zouden de achterste lampen alleen te weinig zichtbaarheid overhouden.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #37 Gepost op: 25 juli 2013, 22:22:16
Vandaag en gister circa 10(!) ongevallen gereden, dus veelvuldig de signalering gebruikt. Grilleflitser ging tijdens de dienst kaput (flitst nu nog maar voor de helft) en we werden dus krankjorem van de foutmelding die de H-ECU gaf :)

Verder vind ik het toch wel heerlijk hoor die nieuwe signalering. We gaan morgen wel de speaker in de aansturing van het tekstbord uitzetten. Had "ongeval --> -->" erop staan maar werd helemaal gek van die harde piep :(

Zal morgen n's een poging wagen om wat filmpjes van de teksten te toveren ofzo :)

Owja en circa 1 uur rondgereden met de trafficadvisor nog aan  ^^  best knullig :D


MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #38 Gepost op: 25 juli 2013, 22:29:53
Citaat van: Venture link=msg=1186216 date=1374783736
Vandaag en gister circa 10(!) ongevallen gereden, dus veelvuldig de signalering gebruikt. Grilleflitser ging tijdens de dienst kaput (flitst nu nog maar voor de helft) en we werden dus krankjorem van de foutmelding die de H-ECU gaf :)

Verder vind ik het toch wel heerlijk hoor die nieuwe signalering. We gaan morgen wel de speaker in de aansturing van het tekstbord uitzetten. Had "ongeval --> -->" erop staan maar werd helemaal gek van die harde piep :(

Zal morgen n's een poging wagen om wat filmpjes van de teksten te toveren ofzo :)

Owja en circa 1 uur rondgereden met de trafficadvisor nog aan  ^^  best knullig :D

Hahaha. Irritant die piepjes he. Moet je nagaan als je 20 a 30 min met blauw blauw moet rijden. Die sirene is al irritant en dan nog die piep erbij :P
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #39 Gepost op: 26 juli 2013, 11:40:47
Even een langer stuk een voertuig laten volgen + ondertussen zaken opzoeken in de BB. Heerlijk die PIEP.......