Dragen van horloge tijdens het werk

Auteur Topic: Dragen van horloge tijdens het werk  (gelezen 32029 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

adilos

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 119
  • Aspirant N4 ( Rotterdam ) vanaf Mei 2013
Gepost op: 22 april 2013, 15:47:34
Goedemiddag!

Ik ben zelf helemaal gek op horloges, vooral duikhorloges. Draag zelf heel vaak de Seiko SKX-007. ( Super stevig, kan tegen een stootje,  automatische uurwerk, datum aanduiding, verhard glas )

Mijn vraag is of ik mijn horloge kan blijven dragen als ik in dienst ben? Of krijg je een horloge van de baas die je zou ''moeten'' dragen?


Gr. Adil




Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #1 Gepost op: 22 april 2013, 15:50:52
In principe mag je jou eigen horloge dragen zolang die enigszins representatief oogt. De baas verstrekt geen horloges.

Let wel op: Schade aan eigen spullen wordt waarschijnlijk niet vergoed, dus als je horloge sneuvelt bij een aanhouding dan is het je eigen probleem.... Net als prive telefoons, het is en blijft een eigen risico.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Meneer

  • Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
    • Politieserie
Reactie #2 Gepost op: 22 april 2013, 16:06:03
Ik draag zelf een Esprit van zo'n 100 euro. Een duur horloge doe ik niet om, kans op schade is toch wel aanwezig. Wel heb ik altijd een horloge om, terwijl ik dit privé niet altijd heb. Je moet toch vaak de tijden datum weten dus zonder horloge is voor mij geen optie.

PS: Aspirant hoofdagent bestaat niet. Het is of aspirant, of hoofdagent. Of gewoon student niv 4 natuurlijk ;)


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #3 Gepost op: 22 april 2013, 16:24:23
Let wel op: Schade aan eigen spullen wordt waarschijnlijk niet vergoed, dus als je horloge sneuvelt bij een aanhouding dan is het je eigen probleem.... Net als prive telefoons, het is en blijft een eigen risico.
Hier ben ik 't niet meteen mee eens.. Ik ken bijv een collega die immer een Rolex draagt en de schade ook vergoed heeft gekregen van de werkgever toen 't daarmee misging..

En waarom ook niet? Het wordt bijzonder als de werkgever bepaalt of ik wel of geen horloge draag, duur of goedkoop ondergoed draag, wel of geen privé gsm bij me draag.

Sommige dingen kan een werkgever niet weigeren terwijl deze onverlet aansprakelijk blijft voor wat een werknemer allemaal overkomt..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #4 Gepost op: 22 april 2013, 16:45:29
Hier ben ik 't niet meteen mee eens.. Ik ken bijv een collega die immer een Rolex draagt en de schade ook vergoed heeft gekregen van de werkgever toen 't daarmee misging..

En waarom ook niet? Het wordt bijzonder als de werkgever bepaalt of ik wel of geen horloge draag, duur of goedkoop ondergoed draag, wel of geen privé gsm bij me draag.
Officieel hoort het niet bij je uitrusting. Ik wil ook niet beweren dat er zeker niet betaald gaat worden, maar men kan er best moeilijk over doen.  ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #5 Gepost op: 22 april 2013, 17:12:08
Nouja, nu we 't er toch over hebben.. Hoe is 't eea eigenlijk afgekaderd?
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #6 Gepost op: 22 april 2013, 18:44:09
Ik heb een Casio van €9,95 om tijdens het werk. Ik ben nu aan mijn derde exemplaar, een bandje vernieuwen is duurder dan een nieuwe kopen. Bij stoeien tijdens het werk en met IBT kan en mag 'ie kapot gaan. Expres een plastic bandje, als iemand mij bij mijn pols/horloge grijpt ligt mijn pols niet gelijk open door het ijzer.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #7 Gepost op: 22 april 2013, 20:08:39
Nouja, nu we 't er toch over hebben.. Hoe is 't eea eigenlijk afgekaderd?

Volgens mij is er over mobiele telefoons een aantal jaar geleden wat geboerd door de organisatie(Amsterdam). Iets in de trant van dat je, je privetelefoon niet bij je mocht hebben tijdens de dienst.

Zal binnenkort eens zoeken op intranet wat er over geboerd is.



Ik draag een Casio G-Shock. Is een duur klokkie maar houdt het prima vol.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #8 Gepost op: 23 april 2013, 16:40:23
Draag zelf altijd een horloge. Tijden en data zijn altijd handig bij het noteren van een melding.  O0


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #9 Gepost op: 23 april 2013, 17:56:13
Ik draag zelf ook altijd mijn telefoon en horloge bij en hou in het achterhoofd dat als t stuk gaat dit het risico van het vak is.
Uiteraard zal ik altijd proberen om het eea vergoed te krijgen.

Ik draag een Casio G-Shock. Is een duur klokkie maar houdt het prima vol.

Idem, geweldig klokje en ik kan het getij aflezen. Die info heeft al vele malen geholpen 8)