ambulance naar duitsland

Auteur Topic: ambulance naar duitsland  (gelezen 2735 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

raymond v/d gaag

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Gepost op: 27 april 2013, 11:05:25
hallo damens en heren.

een goede vriendin van mij is vorige week naar berlijn toe geweest om wat te regelen maar door om stadig heden moest haar kindje van 8 maanden worden op genomen in het ziekenhuis door dat ze bijna uit gedroogd was ( met wat ik te horen heb gekregen) via de normale weg neemt ze geen vocht op dus ze ligt daar aan het infuus, het laste wat ik gehoord heb is dat ze stabiel is en dat ze vervoert moet worden met een ambulance om haar weer terug in NL te krijgen. maar nu komt de vraag rijd de nederlandse ambulance dienst zo ver duitsland en zo ja wat is de eventuwelen  koste daar van of moet er een duitse ambulance rijden tot net over de grens en hoe is dat geregeld.

met vriendelijke groet Raymond v/d gaag




Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #1 Gepost op: 27 april 2013, 11:13:06
Normaal gesproken worden deze repatrieringskosten vergoed door de zorgverzekeraar. Wel eerst afspreken met ze (meestal via Eurocross).
CN NRK


Vider

  • NRK, EHBO, NHT-lid, BHV'er, ex-SIGMA, ex-BRW1, ex-PAC Centralist.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 493
Reactie #2 Gepost op: 27 april 2013, 11:18:49
Er rijden vanuit Nederland ambulances naar de patiënten in buitenlandse ziekenhuizen. dit zijn meestal normale ambulances soms met extra voorzieningen. Ik heb er laatst 1 gezien waarin zowel voor de patiënt als voor de verpleegkundige een scherm is opgehangen om eventueel DVD te kijken. Ook zat er een 2e stoel achter de stoel van de verpleegkundige om een extra passagier mee te nemen.
Een deel van het mens zijn, bestaat uit het leren om te gaan met het onverwachte, het ondergaan van nieuwe indrukken, ook als zij niet passen in jouw


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #3 Gepost op: 27 april 2013, 20:35:33
Zorgverzekering bellen, die kunnen repatriering regelen, of eventueel de reisverzekering als je die hebt.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis