scholen

Auteur Topic: scholen  (gelezen 7068 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

billy

  • Gast
Gepost op: 28 april 2005, 11:59:18
Presentielijsten op scholen wordt vaak niet meer gedaan, hoe controleer je dan als BHV –er dat iedereen buiten is.    :)




Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #1 Gepost op: 28 april 2005, 14:15:59
Billy,

op de scholen waar ik, tijdens een ontruiming, aanwezig ben hebben ze nog wel per klas een boek met een lijst voor aanwezigen.  Zelfs kinderen die, ivm ziek zijn van de leraar, in een andere klas zijn geplaatst worden daarop meegenomen.

Zodoende weten de juffen en meesters altijd of iemand vermist wordt. Dit wordt dan telefonisch doorgemeld aan de directeur die op zijn beurt weer de brandweer opvangt.

Bij mijn laatst gehouden oefening probeerde ik een paar kinderen achter te houden maar voordat de juf met haar klas buiten liep had ze dit al ontdekt en kwam weer terug gelopen.


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #2 Gepost op: 28 april 2005, 14:49:55
Moet je eens op het HBO gaan kijken, dan wordt er echt niets meer gecontroleerd. Voor de studenten is dat wel fijn, voor de veiligheid inderdaad wat minder!!

(tenzij dat het een verplicht vak is, dan zijn de docenten ineens wel streng  :-X)


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #3 Gepost op: 28 april 2005, 15:04:42
Je hebt gelijk Firechief.

Ik kom alleen op de basisscholen voor de ontruimingsoefeningen. De "grote" scholen hebben wij niet in onze gemeente.


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #4 Gepost op: 28 april 2005, 17:04:42
Ik ben BHV-er op een HBO geen aanwezigheidsplicht veel studenten die zelfstandig op de gangen (achter pcl's) en in lokalen werken.
Niet te vergeten de onderwijswerkplaats en bibliotheek.

Je weet zeker dat iedereen er uit is als je met een maaiende beweging de verdieping ontruimd hebt. Dat geef je door aan de bhv-ers op de onderliggende verdieping enz.

RAdeR


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #5 Gepost op: 28 april 2005, 17:06:42
Moet je eens op het HBO gaan kijken, dan wordt er echt niets meer gecontroleerd. Voor de studenten is dat wel fijn, voor de veiligheid inderdaad wat minder!!

(tenzij dat het een verplicht vak is, dan zijn de docenten ineens wel streng  :-X)

Ben ik niet met je eens firechief, Ik zit op de haagse hogeschool (afdeling sport aan de laan van poot), en daar wordt bij iedere les genoteerd wie er wel en wie er niet zijn en dat is ook gewoon HBO  ;)
HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


RAdeR

  • Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 14,616
Reactie #6 Gepost op: 28 april 2005, 17:35:24
Off tipic discussie. In het hbo zijn de verplichte lessen een hele kleine minderheid.
Bovendien ook al zijn lessen verplicht dat zegt nog niets over studenten in het gebouw.
Dat is wel op iedere hbo wel of geen verplichte lessen, studenten zijn in het gebouw aanwezig zonder toezicht van een docent.
Dus je zult niet alleen met presentielijksten kunnen werken.


chil

  • Gast
Reactie #7 Gepost op: 2 mei 2005, 13:56:01
Een goed ontruimingsplan is belangerijk voor scholen in het voortgezet onderwijs.
Een goed werkende BHV-organisatie is een must. (wettelijk verplicht)
Helemaal mooi is het hebben van:
BHV-ers, EHBO-ers, ontruimers en opvang-coordinatoren. (wel een goede communicatie hebben)
Alles vastleggen in een document en halfjaarlijks updaten (of eerder) eveneens plannen en uitvoeren van oefeningen. (min. 2x per jaar)


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #8 Gepost op: 2 mei 2005, 21:20:58
Als ik naar mijn bedrijf kijk en zie hoeveel mensen binnen het bedrijf onderweg zijn, is het praktisch onmogelijk om continu te weten wie er in een gebouw is.

Het is bij ons technisch mogelijk om langs electronische weg in en uitgaande personen te registreren. Op dit moment kennen we voor een aantal gebouwen een eletcronische toegangscontrole voor geauthoriseerde personen in combinatie met logboeken voor bezoekers.
De electronische data wordt korte tijd bewaard.


vuurvlieg

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 268
  • Martin
Reactie #9 Gepost op: 20 mei 2005, 16:58:16
Ik werk op een kantoor (geen HBO) met 10 verdiepingen waar gemiddeld zo'n 300 personen werken. Daarnaast is het mogelijk dat er 200 externen aanwezig zijn in vergaderingen.

Wij hebben geen registratie van aanwezigen.
Wij proberen het op te vangen door op elke verdieping ontruimers te hebben en daarnaast zijn er BHV'ers om te controleren in geval van twijfel.

Voor ons werkt dit uitstekend.
Martin  Centralist RAC Haaglanden (ex) Vrijwilliger Brandweer Schoolbezoeker Brand Veilig Leven