petitie jeugd GGZ

Auteur Topic: petitie jeugd GGZ  (gelezen 6129 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #20 Gepost op: 21 maart 2016, 10:26:48
Citaat van: oma link=msg=1413933 date=1458550970
Geen verrassing, wel schandalig dat men het zover heeft laten komen. Op Radio 1 was zojuist de kinderombudsman n.a.v. deze reportage.

Ik vind het kindermishandeling.

Ik kan je niet meer dan gelijk geven. Ik ben niet tegen passend onderwijs, maar dan moet je de scholen wel de gereedschappen geven om dat goed te doen (extra ondersteuning, kleinere klassen etc.). Helaas is passend onderwijs gepaard gegaan met een bezuiniging en dat i.c.m. de decentralisatie van de jeugdzorg naar de gemeenten en de ellende is compleet.

De zorgzwaarte van mijn leerlingen is afgelopen anderhalf jaar toegenomen omdat zij in eerste instantie op regulier zitten en dan blijkt na 1 oktober (de teldatum voor de bekostiging) dat het allemaal toch niet zo goed gaat en worden zij doorgestuurd naar het speciaal onderwijs. Ik zit dan met zwaar beschadigde leerlingen die ook een aversie tegen school hebben opgebouwd (sommige leerlingen zijn bezig met hun vierde middelbare school in anderhalf jaar tijd).

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #21 Gepost op: 21 maart 2016, 10:28:52
Citaat van: oma link=msg=1413933 date=1458550970
Geen verrassing, wel schandalig dat men het zover heeft laten komen. Op Radio 1 was zojuist de kinderombudsman n.a.v. deze reportage.

Ik vind het kindermishandeling.

Daarbij is alleen medicatie vaak geen oplossing. In de omgeving van het kind zal ook het nodige moeten gebeuren. Verder zitten er nu ook kinderen op het regulier waar de scholen minder last van hebben maar die niet de onderwijskundige zorg krijgen die zij verdienen.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #22 Gepost op: 24 maart 2016, 12:00:54
Citaat van: oma link=msg=1413908 date=1458542793
Uitzending Gemist: http://www.npo.nl/de-monitor/20-03-2016/KN_1677946

Reactie staatsecretaris Dekker.

https://www.tweedekamer.nl/kamerstukken/brieven_regering/detail?id=2016Z05629&did=2016D11513
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.