Contact hulpverlener reanimatie met slachtoffer of familie

Auteur Topic: Contact hulpverlener reanimatie met slachtoffer of familie  (gelezen 24619 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

NicoHeerlen

  • Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Reactie #10 Gepost op: 21 maart 2014, 15:03:56
in contact komen en een kop koffie drinken achteraf oke, maar om nou te zeggen dat ik bandjes ga dragen... mwa... nee dat weer niet.
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.


Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #11 Gepost op: 21 maart 2014, 18:14:23
Bandje, hmmz, nee denk het niet, maar zoals NicoHeerlen al zegt kopje koffie achteraf.
En het moet wel vanuit de SO zijde komen, ik ga niet op zoek naar de mensen die ik onder mijn handen gehad heb.
Willen hun contact, dan sta ik daar niet afwijzend tegenover.
Als hun het contact willen, betekend het ook dat ze er aan toe zijn om dat contact te maken/hebben.
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #12 Gepost op: 21 maart 2014, 20:01:04
Het doel is om het slachtoffer en de hulpverlener een serienummer te geven waarmee ze elkaar kunnen bereiken via die organisatie. Het is daarom belangrijk dat je in een zeer stressvolle hectische situatie beide partijen dat nummer mee geeft op een zodanige manier dat ze het niet vergeten of zomaar kwijt raken. Bij een mondelinge overdracht van dat nummer of een gewoon papiertje is gezien de stress van dat moment de kans dat burgerhulpverlener het kwijt raakt of het niet goed overgedragen wordt aan het slachtoffer/familie best groot.

Ik denk ook niet dat je het bandje om "moet"  doen, maar het is iets wat je niet makkelijk kwijt raakt zoals een papiertje met een serienummer en vooral aan de kant van het slachtoffer. De verpleegkundige kan het bandje om doen  bij het slachtoffer, waarmee het slachtoffer onmiddelijk zelf het serienummer heeft dat er op staat. Wanneer het serienummer bijvoorbeeld in het dossier gezet zou worden moet de verpleegkundige eerst onthouden welk nummer hij aan de hulpverlener mee gegeven heeft, zorgen dat het goed in het dossier komt/overgedragen wordt, in het ziekenhuis moeten ze er aan denken om het slachtoffer er op te wijzen, die kan het nummer dan weer kwijt raken etc....

Onmiddelijk beide partijen een bandje geven/omdoen zorgt voor een perfecte overdracht. (In veel ziekenhuizen werken ze toch sowieso met polsbandje voor patiënten??)

Wanneer een partij dan behoefte heeft aan contact met de andere partij melden ze zich bij de organisatie met hun serienummer, als beide partijen dat gedaan hebben kunnen ze met elkaar in contact komen (en mag je het bandje weg gooien ;-) )


Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #13 Gepost op: 21 maart 2014, 23:42:45
Het SO of fam kan ook contact opnemen met de politie.
Als het goed is noteren die naw van de hulpverlener.
Zoals ik al aangaf, ik ga niet op zoek, derhalve zal ik me ook niet melden bij die organisatie.
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #14 Gepost op: 22 maart 2014, 06:33:41
Heeft er iemand enige idee wat ik of een IC verpleegkundige doe met bandjes die om polsen zitten wanneer ik een reanimant op de Eerste Harthulp binnen krijg? Hint: Het heeft iets te maken met de crash schaar die daar aan de muur hangt. Heel wellicht is er een mini kansje dat het in de zak met persoonlijke eigendommen terecht komt, maar waarschijnlijk ligt het binnen een kwartier op de grond.

Als je als lekenhulpverlener de behoefte hebt om te weten hoe het is afgelopen, dan is het wellicht beter om je gewoon niet op te geven voor een AED alert. Die onzekerheid krijg je er gewoon bij cadeau. Als het slachtoffer de behoefte heeft om zijn redders nog eens te spreken is dat vast wel mogelijk zonder bandje.
Na een AED alert een jaartje geleden ben ik ineens gebeld door de nabestaande. Mijn gegevens waren opgeschreven door de politie, die ze hadden doorgegeven.
Arts  www.alphalog.nl


helm

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 22 maart 2014, 08:41:12
Citaat van: Delta link=msg=1252912 date=1395466421
Na een AED alert een jaartje geleden ben ik ineens gebeld door de nabestaande. Mijn gegevens waren opgeschreven door de politie, die ze hadden doorgegeven.

Vreemd, mag dat zo maar?

Wist je nog om wie het ging?


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #16 Gepost op: 22 maart 2014, 08:51:43
Waarom noteert de politie eigenlijk de namen van de hulpverleners en door wie zijn deze gegevens allemaal opvraagbaar. Heeft een hulpverlener in dit geval wel/geen privacy en moet je dit voor lief nemen als je hulpverlenet bent.


Wpie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 239
    • EHBO Enkhuizen
Reactie #17 Gepost op: 22 maart 2014, 09:08:24
Citaat van: jelte link=msg=1252922 date=1395474703
Waarom noteert de politie eigenlijk de namen van de hulpverleners en door wie zijn deze gegevens allemaal opvraagbaar. Heeft een hulpverlener in dit geval wel/geen privacy en moet je dit voor lief nemen als je hulpverlenet bent.

Dat wordt oa gedaan om later na te kunnen gaan wie er aanwezig geweest is, als er bijvoorbeeld spullen verdwenen zijn uit het huis, schade gemaakt, of andere onregelmatigheden.
Dan weet de politie wie er geweest zijn en kunnen dan een gericht onderzoek doen.
Groet Willem Hulpverlener EHBO Reanimatie AED Website: http://www.ehboenkhuizen.nl


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #18 Gepost op: 22 maart 2014, 10:05:22
Citaat van: Wpie link=msg=1252925 date=1395475704
Dat wordt oa gedaan om later na te kunnen gaan wie er aanwezig geweest is, als er bijvoorbeeld spullen verdwenen zijn uit het huis, schade gemaakt, of andere onregelmatigheden.
Dan weet de politie wie er geweest zijn en kunnen dan een gericht onderzoek doen.

Tevens kunnen we een nazorg-melding op maken al dan niet op verzoek van de burgerhulpverlener. Dat kan om in contact te komen met slachtofferhulp. Verder kan je ook het verzoek erin plaatsen om vanuit de politie een bedankje te versturen naar diegene O0
If you can dream it, you can do it.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,654
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #19 Gepost op: 22 maart 2014, 10:35:28
Citaat van: René van der Helm link=msg=1252921 date=1395474072
Vreemd, mag dat zo maar?

Wist je nog om wie het ging?

Ik vind het ook vreemd, weet ook niet of ik er behoefte aan heb dat ik zomaar uit het niets gebeld wordt door familie. Het zou netter geweest zijn als de politie even gebeld had met de vraag " mogen we je nummer doorgeven aan de familie want ze vragen er om."