Contact hulpverlener reanimatie met slachtoffer of familie

Auteur Topic: Contact hulpverlener reanimatie met slachtoffer of familie  (gelezen 24696 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #40 Gepost op: 9 juli 2014, 19:10:55
Ik vind het maar bijzonder dat we dit soort bandjes bij slachtoffers die gereanimeerd worden om gaan doen om contact te kunnen houden. Daarnaast vraag ik me af of het bandje überhaupt de shockroom van een ziekenhuis overleeft.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #41 Gepost op: 9 juli 2014, 19:14:50
Citaat van: jelte link=msg=1282775 date=1404925222
En ik neem aan dat de professionele hulpverleners deze armbandjes gewoon rustig kunnen uitdelen en eventueel uitleg kunnen geven als het SO is afgevoerd.

Nee, daar hebben zij geen tijd voor. Ze zijn bezig met een levensbedreigend zieke patiënt, niet de collecte van het rode kruis...

Citaat van: jelte link=msg=1282775 date=1404925222

Dat de politie dit zou moeten doen ben ik het niet mee eens want ik vind het geen politietaak en denk als het oproepsysteem van Hartslagnu voor de volle 100% gaat werken en het in een veilige buurt is en er overal voldoende AED's aanwezig zijn zei niet meer meegealarmeerd hoeven te worden.

Sinds wanneer is het de taak van de RAV om als datingbureau op te treden?  ::)


jelte

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 426
Reactie #42 Gepost op: 9 juli 2014, 19:39:47
Voor mij persoonlijk zou het helemaal niet nodig zijn maar kan me voorstellen dat er anderen zijn die er wel behoefte aan hebben. En de RAV een datingbureau? Van wie denk je dat dit filmpje is. Aan de reacties te zien betrekt bijna iedereen het op zichzelf maar denk ook eens aan mensen die er wel behoefte aan zouden hebben. Daarom is dit naar mijn mening een goed plan want ik weet niets beters. En of dat armbandje bij het slachtoffer blijf in het ziekenhuis. Waarom niet kunnen ze toch bewaren bij de persoonlijke bezittingen  of is het normaal na een spoedopname dat alles weg is. Ik heb in ieder geval 100% vertrouwen in de profs in zowel de ambulance als ziekenhuis


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #43 Gepost op: 10 juli 2014, 01:28:23
Citaat van: jelte link=msg=1282775 date=1404925222

En ik neem aan dat de professionele hulpverleners deze armbandjes gewoon rustig kunnen uitdelen en eventueel uitleg kunnen geven als het SO is afgevoerd.

Want zij hebben niks beters te doen na/tijdens het afvoeren van het slachtoffer?
Vandaar mijn vraag of dit erg vaak voorkomt.....
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #44 Gepost op: 12 januari 2016, 16:10:07
samenvoeging topics

Gisteren kwam dit op TV:

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/redder-en-slachtoffer-75-keer-samengebracht

Dit vind ik een mooi initiatief, om de hulpverlener in contact te laten komen met het SO.

Wat vind jullie hiervan?
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #45 Gepost op: 12 januari 2016, 16:23:52
Zag het gisteren ook inderdaad. Het is zeker mooi omdat je op die manier de afloop kan achterhalen.
Wat ik persoonlijk echter belangrijker vind aan deze methode is dat het slachtoffer dan wel familieleden en in het slechtste geval nabestaanden contact met je op kunnen nemen voor als ze nog met vragen zitten. Verder kan je hierdoor naderhand ook met "collega" hulpverleners er nog over napraten en kijken hoe het met hun verder gaat na het incident. Iets wat ook niet onbelangrijk is in mijn ogen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #46 Gepost op: 12 januari 2016, 16:32:08
Je hebt wel wat beters te doen dan een datingbureau spelen bij een reanimatiemelding. Je moet het mijn inziens niet groter maken dan het is, je helpt bij een ongeval of reanimatie, daarna nemen de professionals het over, zij horen vaak ook niet meer het verdere beloop. Je hebt je burgerplicht gedaan, dat is uitstekend, maar dat maakt je niet ineens de held van de dag. Het zal me ook niks verbazen als er met enige regelmaat op de shockroom een schaar door dit bandje gaat..

Mocht de familie met vragen zitten, dan kunnen ze die beter stellen aan de professionals die erbij betrokken zijn geweest. Dat gebeurd zo nu en dan ook wel bij uitzondering. Je kan je als leek (die aan zoiets behoefte heeft) ook snel vergissen over de impact die zoiets kan hebben op jezelf of de rouwende familie..  

Nog even een reclamefilmpje van dit geheel ???  Laat ik het zo zeggen, het is niks voor mij dit  ;)

http://www.youtube.com/watch?v=_ZRRRAj6emM


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #47 Gepost op: 12 januari 2016, 16:41:42
Citaat van: -Joost- link=msg=1399290 date=1452612728
Je hebt wel wat beters te doen dan een datingbureau spelen bij een reanimatiemelding. Je moet het mijn inziens niet groter maken dan het is, je helpt bij een ongeval of reanimatie, daarna nemen de professionals het over,

Toevallig bij de laatste reanimatie waar alles rondom de AED's wel zo'n beetje mis is gegaan betrof het een bekende. Dit is tot heden ook de enige waar ik de afloop van ken en heel eerlijk..... dat wil ik graag zo houden. Als de naasten van het SO of het SO later zelf contact zoeken prima ik zal hen te woord staan maar verder.... na de inzet is mijn pakkie gedaan
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


Golly

  • Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,307
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #48 Gepost op: 12 januari 2016, 19:36:59
Ligt het aan mij of is het echt een vreselijk slecht filmpje met alleen maar stock beelden van internet??? 98uiye
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #49 Gepost op: 12 januari 2016, 22:56:12
Ik heb er niet echt behoefte aan, of zou er geen behoefte aan hebben. Al een paar keer EHBO verleend op straat, maar vanaf het moment dat ze de ambulance ingeschoven werden of jammer genoeg een andere "wagen", eindigde het ook.

Het wordt dan ook allemaal emotioneler denk ik. En van zodra ze het OK binnen moeten, gaat het er toch af.