Bureaucratische toestanden

Auteur Topic: Bureaucratische toestanden  (gelezen 12711 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #10 Gepost op: 7 mei 2013, 21:03:39
true story ... :D

Vreselijk... laat Oma24 er maar geen lucht van krijgen... ;)

CM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Bart v Wijk

  • Arts
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 127
Reactie #11 Gepost op: 7 mei 2013, 21:13:54
overigens interessant onderwerp benoemd in dit topic waar ik mezelf ook vreselijk aan kan ergeren. Maar om dit in plaats van bij snorkelen te houden naar diepzee duiken te trekken: hoe moet het dan wel ;) Jij ideeen CM? Kom niet aan met EPD daar wordt het kabinet het toch nooit over eens:P

Bart


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #12 Gepost op: 7 mei 2013, 21:41:11
overigens interessant onderwerp benoemd in dit topic waar ik mezelf ook vreselijk aan kan ergeren. Maar om dit in plaats van bij snorkelen te houden naar diepzee duiken te trekken: hoe moet het dan wel ;) Jij ideeen CM? Kom niet aan met EPD daar wordt het kabinet het toch nooit over eens:P

Bart

Klopt, toch ben ik ervan overtuigd dat een epd levens kan besparen door het aantal fouten te verminderen.

Mmm... ik moet erover nadenken, hoor!
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #13 Gepost op: 8 mei 2013, 04:24:01
In Noord Holland waar AA en Connexxion dicht bij elkaar werken moet ook winst gemaakt worden.

Arts  www.alphalog.nl


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #14 Gepost op: 8 mei 2013, 07:11:58

Zo bizar is dat toch niet
Ik meld me vrij in de regio waar ik vrij ben, als ze dan iets voor me hebben (B of spoed) krijg ik dat op. Hebben ze dat niet rij ik terug naar huis, en als ik weer in mijn eigen regio kom luister ik weer naar mijn eigen meldkamer, wat is daar nu zo vreselijk aan? Het werkt hetzelfde als bij politie en brandweer, je stuurt in principe je eigen eenheden aan, via een andere meldkamer duurt het zomaar een minuut of 2/3 langer, en dan ben ik al 3 minuten verder mijn eigen regio in, en als ik dan nog ergens moet draaien en terugrijden is het net zo effectief om een "eigen " auto te sturen, zeker als je op de A7 zit, daar draai je zeker op de regiogrens niet zo makkelijk, dat duurt zomaar 6/7 minuten
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #15 Gepost op: 8 mei 2013, 07:27:49


Als we toch met beelden gaan werken, deze is toch ook vrij sterk:

http://www.youtube.com/watch?v=N_ctFcyEZgA

CM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #16 Gepost op: 8 mei 2013, 09:44:27
Zo bizar is dat toch niet
Ik meld me vrij in de regio waar ik vrij ben, als ze dan iets voor me hebben (B of spoed) krijg ik dat op. Hebben ze dat niet rij ik terug naar huis, en als ik weer in mijn eigen regio kom luister ik weer naar mijn eigen meldkamer, wat is daar nu zo vreselijk aan? Het werkt hetzelfde als bij politie en brandweer, je stuurt in principe je eigen eenheden aan, via een andere meldkamer duurt het zomaar een minuut of 2/3 langer, en dan ben ik al 3 minuten verder mijn eigen regio in, en als ik dan nog ergens moet draaien en terugrijden is het net zo effectief om een "eigen " auto te sturen, zeker als je op de A7 zit, daar draai je zeker op de regiogrens niet zo makkelijk, dat duurt zomaar 6/7 minuten
Kijk naar mijn citaat. Dat gaat over winst maken in de ambuzorg.
Arts  www.alphalog.nl


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #17 Gepost op: 8 mei 2013, 09:59:14
Kijk naar mijn citaat. Dat gaat over winst maken in de ambuzorg.

Omdat de zorg een markt is. Ambulancediensten zijn bedrijven maar ziekenhuizen zijn dat ook. Op moment worden we iedere dag getrakteerd op prachtig nieuws van de zorgverzekeraars; vandaag heeft zorgverziekeraar VGZ laten weten dat haar winst vorig jaar zes maal groter is geworden (150 miljoen euro). Menzis, Achmea en CZ hebben al eerder bekend gemaakt dat ze vijfvoudige winsten hadden gemaakt. De 25 ambulancediensten moeten ook winst maken, Connexxion gaat niet met ambulances rijden omdat het zo nobel is, zij duiken in deze markt omdat er grof geld te verdienen is. De ziekenhuizen moeten uiteraard ook stevige winst maken, immers de minister is niet van plan om failliete ziekenhuizen te redden.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #18 Gepost op: 8 mei 2013, 10:15:31
Omdat de zorg een markt is. Ambulancediensten zijn bedrijven maar ziekenhuizen zijn dat ook. Op moment worden we iedere dag getrakteerd op prachtig nieuws van de zorgverzekeraars; vandaag heeft zorgverziekeraar VGZ laten weten dat haar winst vorig jaar zes maal groter is geworden (150 miljoen euro). Menzis, Achmea en CZ hebben al eerder bekend gemaakt dat ze vijfvoudige winsten hadden gemaakt. De 25 ambulancediensten moeten ook winst maken, Connexxion gaat niet met ambulances rijden omdat het zo nobel is, zij duiken in deze markt omdat er grof geld te verdienen is. De ziekenhuizen moeten uiteraard ook stevige winst maken, immers de minister is niet van plan om failliete ziekenhuizen te redden.

Om het VGZ verhaal nog zuurder te maken. VGZ topman Bontje die per 1 april 2013 is vertrokken heeft volgens het jaarverslag 427.000 euro ontvangen. Daarom moet de moderne ambulanceverpleegkundige met zieke kindjes lopen leuren.


zwelgje

  • Burger met bijzondere interesse in wetgeving en organisatie structuren
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,077
Reactie #19 Gepost op: 8 mei 2013, 11:43:38
Om het VGZ verhaal nog zuurder te maken. VGZ topman Bontje die per 1 april 2013 is vertrokken heeft volgens het jaarverslag 427.000 euro ontvangen. Daarom moet de moderne ambulanceverpleegkundige met zieke kindjes lopen leuren.

Dat was al in 2012.  :)

En om de cirkel weer rond te maken (gezien het HAP topic), de Heer Bontje is sinds Juni 2012 voorzitter van de Vereniging Huisartsenposten Nederland.
Als je niet veel onthoudt, kan je ook niet veel vergeten