Fotografen toelaten in werkgebied snelweg

Auteur Topic: Fotografen toelaten in werkgebied snelweg  (gelezen 111127 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #220 Gepost op: 24 november 2013, 22:59:31
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1222752 date=1385329545
Echter jullie mogen daar wel staan zonder cursus.  
Uiteraard mogen jullie NIET op de snelweg staan, verkeerd verwoord, mijn fout. Echter wordt het gedoogd omdat jullie je werk moeten doen.


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #221 Gepost op: 24 november 2013, 23:00:16
Citaat van: Haageneesch link=msg=1222760 date=1385330146
*kuch*

Een hesje met H-reflecterende banen, geel/oranje. Denk simpel. Komt voor dat ik wél in een hesje rondloop, en naast de WIS iedereen in een (politie)jas loopt. Dan uiteraard die blauwe, en bij voorkeur als de zon onder is.  :-X

Ik dacht ook dat dat bedoeld werd ;)

Ik draag bij 90% van alle incidenten waar ik kom een gele RWS jas (parka). Mijn tas is voorzien van reflecterende strepen.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #222 Gepost op: 25 november 2013, 09:00:43
Citaat van: dielangemotormuis link=msg=1222752 date=1385329545
Sommige fotografen hoef ik niet in de gaten te houden die weten precies waar ze meebezig zijn, sommige lopen alleen maar in de weg en moet je continue in de gaten houden omdat je anders een nieuw incident heb.
Snap wel wat je bedoelt, maar dat ga je niet met een cursus ondervangen.

Sterker nog: als je een ongeleid projectiel een cursus geeft, gaat die vervolgens eisen dat die toegelaten wordt 'want ik heb de cursus gevolgd, dus ik mag erbij'. Zolang het bij gedogen blijft heb je als pliesie misschien meer dwangmiddelen om zo iemand op de vingers te tikken.

Peen
Redacteur van


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #223 Gepost op: 25 november 2013, 09:34:25
Citaat van: peen van dienst link=msg=1222794 date=1385366443
Snap wel wat je bedoelt, maar dat ga je niet met een cursus ondervangen.

Sterker nog: als je een ongeleid projectiel een cursus geeft, gaat die vervolgens eisen dat die toegelaten wordt 'want ik heb de cursus gevolgd, dus ik mag erbij'. Zolang het bij gedogen blijft heb je als pliesie misschien meer dwangmiddelen om zo iemand op de vingers te tikken.

Peen

en daar moet ik jou weer gelijk in geven.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #224 Gepost op: 27 november 2013, 17:00:12
Iets wat hier misschien ook wel past: Journalist weggestuurd tijdens filmen ongeval A1 Wilp.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #225 Gepost op: 16 januari 2014, 09:12:48
Deze foto uit de oude doos wordt net gepost

https://twitter.com/VerkeersagentDH/status/423715329563316224/photo/1

Weet niet welk jaar het is, maar het is al even geleden - schat 15-20 jaar, als ik die voertuigen zie. En ook daar zien we rechts al persmuskieten...

Peen
Redacteur van


Rens Hulman

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 205
Reactie #226 Gepost op: 4 maart 2014, 08:56:11
Terugkomend op de fotografen die hun auto dus wel op/langs de snelweg (durven) te parkeren; Hebben jullie nog extra maatregelen in de auto, zoals een geel potje of flitsers voor de achterruit. En voor de agenten/WIS onder ons, is dat uberhaupt toegestaan om als 'gewone burger' die lampen aan te brengen in je auto en ook te gebruiken, of moet je het laten bij je alarmlichten?


kaasje

  • Surveillant VP BPZ
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,996
  • And as always, have nice day!
Reactie #227 Gepost op: 4 maart 2014, 09:31:19
Citaat van: Schalkhaar 112 link=msg=1247782 date=1393919771
Terugkomend op de fotografen die hun auto dus wel op/langs de snelweg (durven) te parkeren; Hebben jullie nog extra maatregelen in de auto, zoals een geel potje of flitsers voor de achterruit.
Staat al veel over op dit forum. Je moet niet als eerste er willen zijn en daarna volg je de IM richtlijnen. Dus na het incident je auto neerzetten, zonder knipperbakjes, zwaailampjes of ander knipper grut (dus ook geen alarm lichten). Uitsluitend voor het betreden of verlaten hiervan kan je even je alarmlichten gebruiken.

Citaat
En voor de agenten/WIS onder ons, is dat uberhaupt toegestaan om als 'gewone burger' die lampen aan te brengen in je auto en ook te gebruiken, of moet je het laten bij je alarmlichten?
Staat ook al genoeg over op dit forum. Kort gezegd (correct me if I am wrong) mag je het niet op je voertuig hebben, maar er zijn wel situaties waar je het zou mogen gebruiken. Dit zullen echter zelden situaties zijn waar je als fotograaf mee te krijgen hebt en je auto voor zou willen gebruiken (bijvoorbeeld: je zou als eerste ter plaatse kunnen zijn, maar je wil waarschijnlijk niet je auto voor de afzetting gebruiken).
Hobby Bobby eenheid Den Haag


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #228 Gepost op: 5 februari 2016, 12:20:03
Even een observatie...

Melding 'vrachtwagen in brand'; warmgelopen remmen. Hij brandde overigens uiteindelijk niet, maar dat weet je pas zeker als je er bent.

Citaat
14:41:46 04-02-16   P1 Voertuigbrand (VK: 1) A4 R 45,3 DHG 9193 4230 9631 7468 7480
1500149   BRW Haaglanden (Den Haag Leidschenveen) (Kazernealarm)
1500621   BRW Haaglanden (Reserve TS 9631)
1500157   BRW Haaglanden (Zoetermeer Stadshart) (Kazernealarm)
1503284   BRW Hollands Midden (Leiden Zuid) (Kazerneploeg)
1503289   BRW Hollands Midden (Leiden Zuid) (Kazernealarm)
1503294   BRW Hollands Midden (Leiden Zuid) (Operationeel Bevelvoerder)
1503013   BRW Hollands Midden (OvD Leiden e.o.)
1505791   Politie Eenheid Den Haag (Verkeermanagementcentrale Rijkswaterstaat)

Er worden vanuit Leiden twee TS-sen gestuurd met prio1. Eén pakt de hoofdrijbaan; de andere de parallel rijbaan. De vrachtwagen staat op de hoofdrijbaan.

De TS die over de parallelbaan rijdt, stopt 200 meter voorbij het incident, in de weefvakken vlak voor het Prins Clausplein; de BV stapt uit en steekt te voet de rijbaan over. Hij overlegt even kort met zijn collega van de eerste TS; loopt weer terug en de 2de TS rijdt weer weg.







Je zou ook kunnen zeggen: had 100 meter voor het incident gestopt (er is daar op de parallelbaan veel meer ruimte om te stoppen en je TS een stukje van de rijbaan af te zetten) en overleg even via DMO of je nog nodig bent; in plaats van rijbanen met verkeer over te steken.

Ik zou dit in ieder geval nooit in mijn hoofd gehaald hebben.... zeker niet op een punt waar de mensen misschien nog naar links zitten te kijken naar alle blauwe lampjes die daar staan.




Peen
Redacteur van


tower-ladder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,406
Reactie #229 Gepost op: 5 februari 2016, 23:07:50
Tja lijkt mij ook niet zo'n handige zet. Volgens mij is het een TS van Leiden en TS Haaglanden,( reserve aan Stadshart) die dan via Stompwijk en Zoeterwoude naar de oprit A-4 moet en dan terug richting Den Haag. Die rit is vele malen langer dan de rit van de TS Leiden dus weet je lang voor de splitsing hoofdrijbaan al waar hij staat. (A4 r 45,3 en dat is dus geen parallelbaan) . Mocht je twijfelen zal de BMK of de eerste BVD je bij kunnen praten. En als je dan weet dat het niets is, en je ook nog op de andere rijbaan zit, zie ik inderdaad geen noodzaak om te stoppen en helemaal niet om uit te stappen.  
Tenzij je graag autosnelwegen wilt oversteken  :D
Als de temperatuur van het water dat via het zolderraam naar binnen wordt gespoten gelijk is aan de temperatuur van het water dat via de voordeur naar