Fotografen toelaten in werkgebied snelweg

Auteur Topic: Fotografen toelaten in werkgebied snelweg  (gelezen 111047 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

erdebee

  • EHV+AED / BHV / IT / Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 593
    • Erdebees website
Reactie #40 Gepost op: 9 mei 2013, 19:32:30
Hebben jullie een andere oplossing bij een niet meewerkende verdachte dan...
In het veilige gebied aan de vangrail vastzetten of aan een portaal of verkeersbord. Armen er omheen, boeien sluiten, klaar.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #41 Gepost op: 9 mei 2013, 20:33:55
In het veilige gebied aan de vangrail vastzetten of aan een portaal of verkeersbord. Armen er omheen, boeien sluiten, klaar.

Vind ik ook geen veilige oplossing. Want op de snelweg heb je eigenlijk geen veiliggebied. Denkend aan een veiliggebied bij rijstrook 1. Dan moet iemand aan de zijde van het tegemoetkomend verkeer vastgezet worden.

Ik denk dat er voor zo'n situatie ook geen goede oplossing is. Alleen om een verzoek in te dienen om met spoed collega''s TP te laten komen om een VD over te brengen.

Een andere mogelijkheid die ik me kan bedenken is een burger staande houden en in zijn auto de VD te zetten. En de burger bij de auto laten staan.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #42 Gepost op: 9 mei 2013, 20:44:47


Een andere mogelijkheid die ik me kan bedenken is een burger staande houden en in zijn auto de VD te zetten. En de burger bij de auto laten staan.
Je zou bij mij het dak op kunnen, maar daar zou ik niet aan mee werken. In mijn auto gebeuren dat soort zaken niet. Tenzij je meteen even een verklaring schrijft en ondertekend dat je alle kosten en schades zult vergoeden, mocht er iets met mijn auto gebeuren in die tijd. ::)


sylvester1986

  • Gast
Reactie #43 Gepost op: 9 mei 2013, 20:57:02
Een andere mogelijkheid die ik me kan bedenken is een burger staande houden en in zijn auto de VD te zetten. En de burger bij de auto laten staan.
Ik sluit mij aan bij Peter,
Wat is verder de meerwaarde van een burger stoppen en de VD in haar/zijn wagen doen? In beide gevallen zit de VD in een auto op de snelweg en stop je een burger, dan zit je ook nog eens met een extra wagen en extra poppetje op de snelweg en heb je ook nog eens extra kans op een ongeval daardoor.


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #44 Gepost op: 10 mei 2013, 00:04:27
In het veilige gebied aan de vangrail vastzetten of aan een portaal of verkeersbord. Armen er omheen, boeien sluiten, klaar.

Mja die gaat er bij mij niet in. Zie het al voor me: "Bij een verkeersongeval op de A* is een man zwaar gewond geraakt. Hij werd aangereden, terwijl hij door de politie aan de vangrail was vastgeboeid". Uhuh.

Dus gewoon in de bus en met 'spoed' collega's ter plaatse laten komen voor het overbrengen van de verdachte. Volgens mij was er in deze situatie ook aardige filevorming dus een ongeval zal sowieso wel meevallen met het buffervoertuig.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #45 Gepost op: 10 mei 2013, 00:58:41
Tja, een ander alternatief is hem naar de berm transporteren en hem daar op zijn buik deponeren, dan gaat hij ook nergens meer naar toe. (hopelijk)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #46 Gepost op: 10 mei 2013, 01:10:53
Ik sluit mij aan bij Peter,
Wat is verder de meerwaarde van een burger stoppen en de VD in haar/zijn wagen doen? In beide gevallen zit de VD in een auto op de snelweg en stop je een burger, dan zit je ook nog eens met een extra wagen en extra poppetje op de snelweg en heb je ook nog eens extra kans op een ongeval daardoor.

Is er ook niet. Maar was sarcastisch bedoelt richting de opmerking om de VD aan de vangrail te boeien. Omdat in mijn ogen de VD dan nog veiliger zit in een voertuig van een burger...

Het was ook niet serieus bedoelt. Zal de volgende keer wel deze:  >:D erbij zetten.

Want op de snelweg heb je gewoon simpel geen veilige plek voor een VD. Ja, 1 dat is direct achterin een voertuig zetten en direct afvoeren. En als dat niet kan, dan moet je toch iets.
1 van de oplossingen is dan toch achterin het buffervoertuig.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #47 Gepost op: 10 mei 2013, 01:55:03
De meest simpele oplossing is om samen te werken. Dan heb je geen VD en hoeft je ook geen extra wagen te laten komen. Zelf kan je je dan bezig houden met het ongeval.

En mocht een fotograaf zich daadwerkelijk lastig gedragen kan je hem altijd nog achter de vangrail zetten. Dan heb je geen gedoe over aanhouden en hij kan nog steeds zijn beeldjes maken. En dan ga je later even een goed gesprek aan.


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #48 Gepost op: 10 mei 2013, 07:43:13
Ik kan me niet voorstellen dat die optie niet uitgevoerd is. Je voert niet zomaar iemand zo af.
En ik blijf erbij dat in een buffervoertuig zetten niet kan. Ben benieuwd wat een letselschade advocaat daarmee kan als het mis gaat...
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


SjoerdvR

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 352
    • Mijn fotografie site
Reactie #49 Gepost op: 10 mei 2013, 09:04:16
In het commentaar van het filmpje lees je inderdaad dat de verdachte al meerdere aanwijzingen/bevelen heeft gekregen van de agenten. Tja, als je die niet opvolgt dan vind ik het niet meer als terecht dat je dan gewoon verwijderd wordt. Trouwens, de 'fotograaf' op het filmpje komt me een beetje over als 'IK heb hier een PPK, IK ben de grote pers, dus IK mag overal komen en IK ben hier de beste', blaaskaakje.
Ik ben van mening dat je op de snelweg mag komen bij gratie van de agenten/RWS, dus je dient ook naar hen te luisteren. Je wat minder groot opstellen kan soms grote positieve gevolgen hebben. Achter de vangrail hebben de agenten naar mijn mening dan weer niets te zeggen, immers daar geldt de vrijheid van pers. Zodra je op de snelweg komt zijn er gewoon regels waar je je aan moet houden. Het zelf in bezit hebben van een rijbewijs lijkt mij ook een minimum vereiste, daar je via die weg al wat inzicht zou hebben kunnen kweken over het reilen en zeilen op de snelweg, hoe andere autobestuurders anticiperen op bepaalde dingen etc.

Moraal: Denk na voordat je wat doet. Waar ben ik, wie is hier de leiding en hoe anticipeer ik daar op?

Tja, schiet je soms eens een beeldje minder, helaas. Liever een beeldje minder als een aanhouding met verstrekkende gevolgen. Het lijkt mij niet waarschijnlijk dat de man in het filmpje na zijn aanhouding weer mocht vertrekken met de PPK nog in bezit.