Fotografen toelaten in werkgebied snelweg

Auteur Topic: Fotografen toelaten in werkgebied snelweg  (gelezen 111038 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Stefan Verkerk

  • Fotograaf Wezep e.o.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,968
  • Weerliefhebber
    • StefanVerkerk.nl
Reactie #70 Gepost op: 12 mei 2013, 13:15:48
En we discussiëren hier volgens mij niet uit nieuwsgierigheid maar uit enthousiasme. Het kan mij geen biet schelen wat er wel of niet op de A10 is gebeurd.
Dat het jou geen biet scheelt betekent echter niet dat anderen dat niets scheelt*. De bezoekersaantallen en pageviews bij artikelen over ernstige ongevallen op snelwegen zijn toch elke keer weer erg hoog. Zoiets niet laten vastleggen / verslaan door de media 'omdat het de snelweg is' zou dus betekenen dat een groot publiek ongeïnformeerd blijft. Iets wat je vanuit het veelgehoorde 'democratisch' oogpunt niet zou willen, maar ook niet omdat er toch wel een preventie werking zit in dit soort foto's / video's. Maar desondanks blijft het een gevaarlijk werkgebied. Maar daar waar tussen de tien en twintig hulpverleners 'veilig' behoren te werken (vanuit de regelgeving van IM), zouden een twee of drietal geaccrediteerde personen van de media ook ruimte moeten krijgen. En dat gebeurd gelukkig ook is mijn ervaring, 99,9% van de tijd met goede samenwerking. O0

* Omdat het je werk is, raak je snel verzadigd en is je interesse er in niet zo groot?
www.stefanverkerk.nl | www.hmpaal.nl | PPK houder | Canon


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #71 Gepost op: 12 mei 2013, 15:10:58
Je geeft aan dat je gevaar wilt lopen dat in verhouding staat tot wat het oplevert, dus als het veel oplevert veel gevaar lopen?
Natuurlijk loop je gevaar op de weg als je zelf rijdt, en heel misschien zelfs achter de vangrail. Maar dat staat niet in verhouding tot het gevaar wat je loopt als rondom een ongeval bijzondere manoeuvres gaat maken en je je als voetganger op de weg begeeft.

Blijkbaar vind jij het gevaar te groot. In dat geval wil ik nog wel een stapje verder gaan. Ik als fotograaf ben lang niet zo gevaarlijk als de hulpverlener rond het wrak. Als het gevaar voor mij al te groot is, vind ik het onverantwoord dat hulpverleners hun werk doen op de snelweg. Het gevaar is veel te groot om dat veilig te doen. Daarom moeten de snelwegen dan maar helemaal dicht na een ongeval. Gevaar opgelost. (naja bijna dan, er kan altijd nog een meteoriet op de snelweg vallen, maar misschien is dat gevaar wel verwaarloosbaar?  :P)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #72 Gepost op: 12 mei 2013, 16:59:44
Blijkbaar vind jij het gevaar te groot. In dat geval wil ik nog wel een stapje verder gaan. Ik als fotograaf ben lang niet zo gevaarlijk als de hulpverlener rond het wrak. Als het gevaar voor mij al te groot is, vind ik het onverantwoord dat hulpverleners hun werk doen op de snelweg. Het gevaar is veel te groot om dat veilig te doen. Daarom moeten de snelwegen dan maar helemaal dicht na een ongeval. Gevaar opgelost. (naja bijna dan, er kan altijd nog een meteoriet op de snelweg vallen, maar misschien is dat gevaar wel verwaarloosbaar?  :P)
Luke, wat wil je bereiken met deze posting? Wil je uberhaupt dat hier nog een serieus antwoordt op komt? Het geeft goed aan hoe jijzelf over deze materie denkt, en dat hulpverleners jou inderdaad tegen jezelf moeten beschermen op snelwegen.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #73 Gepost op: 12 mei 2013, 17:02:32
Luke, wat wil je bereiken met deze posting? Wil je uberhaupt dat hier nog een serieus antwoordt op komt? Het geeft goed aan hoe jijzelf over deze materie denkt, en dat hulpverleners jou inderdaad tegen jezelf moeten beschermen op snelwegen.

Vertel maar waarom het zo vreemd is dan. En vertel dan ook meteen even waarom jullie mij tegen mezelf zouden moeten beschermen.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #74 Gepost op: 12 mei 2013, 17:03:53
Vertel maar waarom het zo vreemd is dan. En vertel dan ook meteen even waarom jullie mij tegen mezelf zouden moeten beschermen.  :)
Luke, lees nog eens de 4 pagina,s in dit topic door. En probeer dan te snappen waar het omgaat.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #75 Gepost op: 12 mei 2013, 17:04:54
Ik heb ze alle 4 al gelezen. Ik kan nergens de toelichting van jou conclusie vinden.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #76 Gepost op: 12 mei 2013, 17:10:12
Ik heb ze alle 4 al gelezen. Ik kan nergens de toelichting van jou conclusie vinden.
Blijkbaar wil je niet begrijpen waar het omgaat getuigen jouw reacties. In dit soort gevallen is het beter om jou inderdaad achter het lintje te houden, en zeker niet op de snelweg zelf. Verder staat er zat infromatie in dit topic hoe een goede samenwerking tussen fotograaf en hulpdiensten goed tot stand kan komen.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #77 Gepost op: 12 mei 2013, 17:13:24
Blijkbaar wil je niet begrijpen waar het omgaat getuigen jouw reacties. In dit soort gevallen is het beter om jou inderdaad achter het lintje te houden, en zeker niet op de snelweg zelf. Verder staat er zat infromatie in dit topic hoe een goede samenwerking tussen fotograaf en hulpdiensten goed tot stand kan komen.

Je weerhoud je van het beargumenteren van je reactie. Het enige wat je reactie doet is de zwarte piet toespelen. Daarmee trek je de nadruk van de discussie richting aannames en niet onderbouwde conclusies. Daardoor is het onmogelijk om hierop te antwoorden zonder mij te moeten verlagen tot jou niveau. Mij rest dus niets dat je uitspraken maar weer snel te vergeten en te wachten op iemand die wel wat bij te dragen heeft.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #78 Gepost op: 12 mei 2013, 17:15:20
Je weerhoud je van het beargumenteren van je reactie. Het enige wat je reactie doet is de zwarte piet toespelen. Daarmee trek je de nadruk van de discussie richting aannames en niet onderbouwde conclusies. Daardoor is het onmogelijk om hierop te antwoorden zonder mij te moeten verlagen tot jou niveau. Mij rest dus niets dat je uitspraken maar weer snel te vergeten en te wachten op iemand die wel wat bij te dragen heeft.
Klopt, jij geeft ook geen antwoordt op mijn eerdere vragen dus zijn we bij deze uitgepraat.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #79 Gepost op: 12 mei 2013, 17:23:37
Klopt, jij geeft ook geen antwoordt op mijn eerdere vragen dus zijn we bij deze uitgepraat.

Correct. Ik stelde een wedervraag. Ik deed dit niet omdat ik geen antwoord wilde geven. Ik wilde slechts meer informatie zodat ik mijn antwoord beter zou kunnen laten passen in de gestelde vragen. Gezien de extra informatie mij blijkbaar niet gegund is zal ik zonder deze info alsnog speciaal voor jou de vragen individueel beantwoorden.

Luke, wat wil je bereiken met deze posting?

Laten zien dat er onrealistisch gedacht word over de gevaren van ons als mediamensen

Wil je uberhaupt dat hier nog een serieus antwoordt op komt?

Dat is een retorische vraag. Behoeft dus geen antwoord.

In dit soort gevallen is het beter om jou inderdaad achter het lintje te houden, en zeker niet op de snelweg zelf. Verder staat er zat infromatie in dit topic hoe een goede samenwerking tussen fotograaf en hulpdiensten goed tot stand kan komen.

Prima hang voor mij maar een lintje op. Jammer alleen dat het contact met politie hier dusdanig goed is dat we haast onder de lintjes doorgetrokken worden. Ik heb geen informatie voor een goede samenwerking nodig. Ik denk dat die er al wel is. Nergens vind ik een gebied waar fotografen alle agenten netjes de hand schudden, op de koffie gaan bij de OvD-G, nieuwstips krijgen van hulpverleners, foto's mailen naar agenten en waar we alle agenten persoonlijk van naam kennen en hun ons ook. Dus die samenwerking zit het wel goed mee.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens