Jammer trouwens dat een discussie hier op deze manier gevoerd moet worden. Ik dacht met professionals te maken te hebben. Het lijkt er wel eens een beetje op dat men erg in kolommen denkt en het erg bezwaarlijk vindt als "vanuit de ene kolom naar de andere kolom" gereageerd wordt. Terwijl men hier gewoon op persoonlijke achtergrond reageert.
Tja, het is wel waar helaas. Als ik in de brandweer hoek tegen een brandweeerman zeg dat hij het beter zo en zo kan doen krijg ik ruzie, want ik zit niet bij de brandweer dus heb er geen verstand van. In de witte, blauwe en gele kolom is het hetzelfde.
Wanneer het echter gaat om de pers-media kolom heeft iedereen een mening, en weet iedereen hoe het geregeld moet worden. Waarom wil een agent bepalen waarvan ik foto's maak, maar mag ik niet zeggen of hij sporenonderzoek moet doen? De reden dat je dat gewoon niet wilt slaat natuurlijk nergens op. Als jij niet wilt dat ik ergens foto's maak heb je een verkeerde baan gekozen. Dan moet je in de politiek gaan, zorgen voor stemmen, en dan een regel maken die mij verbied mijn werk te doen. Dat is de bedoeling van democratie.
Iedereen mag best een mening hebben, en die mogen ze ook ventileren. Er moet echter een balans blijven tussen een mening hebben, en jou wil opleggen als wet.
Wat ik betreur is dat er steeds terug gepakt wordt op opmerkingen als "het goede contact met de hulpverleners", "de controlerende taak van de pers", leeftijd en ervaring en dat soort zaken.
Maar jullie pakken terug naar opmerkingen als 'we moeten ons werk doen', 'ik kan niet bij een slachtoffer vanuit de berm', etc, etc.
Als jullie argumenten mogen gebruiken, waarom mogen wij dat dan niet?