Fotografen toelaten in werkgebied snelweg

Auteur Topic: Fotografen toelaten in werkgebied snelweg  (gelezen 111692 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #140 Gepost op: 20 mei 2013, 00:40:14
Komt alleen over als: Het is nog niet gebeurt dus het werkt, waarom zouden er dan regels moeten komen?
Daar ging het niet om. Het ging er om dat jij stelt dat al meningmaal een afzetting is aangereden terwijl er fotografen bij stonden.

Niet uit context trekken dan. Dit ging over een dubbel gezette Fend-off afzetting. Hierdoor leek het alsof je wel de rijbaan op mocht. En ik doe mijn uitspraken met een achtergrond dat ik heb geleerd hoe een afzetting hoort te zijn.
Overigens wordt nu bij IM lessen deze situatie ook gegeven als wat niet te doen. 8) Dan over VKR's de juiste mentaliteit leren, deze mensen letten op de weg en de situatie en zoals ik al aangaf gaf deze situatie aan dat de weg open was.
De situatie was heel duidelijk. De twee rijbanen van de afslag waren afgekruist. Wat daarachter zichtbaar is doet er dan niet toe.

Gaat op prijsschieten lijken, vat het een beetje als op de persoon spelen nu.
Je doet zelf niet anders, maar dan op een groep van mensen ;-)

Hoor jij op de snelweg? Nee.
In het kader van de vrije nieuwsgaring: Ja, mits op een veilige wijze.

Mag jij stoppen op de snelweg? Nee.
Mazzel ik even met de polderwegen.

Mag jij op de snelweg lopen? Nee.
Binnen een afzetting wordt dit door politie en Rijkswaterstaat als geen probleem gezien. Hebben ze er wel een probleem mee dan ga ik aan de kant.

Zo kan ik nog even doorgaan met redenen te geven waarom jij mag worden geweerd op de snelweg. Want ook met de cursus op zak moet je nog een werkopdracht hebben en/of ontheffing om te mogen werken op de snelweg.
Je redeneert nog steeds vanuit je eigen functie. Ik redeneer vanuit de mijne: Politie moet de pers de gelegenheid geven om een incidentlocatie in beeld te brengen.

Verder ga ik niet meer reageren op persoonlijke aanvallen, daar is het topic niet voor.
Dat is niet bedoeld als persoonlijke aanval. Jij valt constant een bepaalde beroepsgroep hard aan, maar je laat zelf zien recalcitrant te zijn ten opzichte van de regels. Dat mag dan ook gezegd worden.

Ze staan nu op een pechplaats naast een afgekruiste spitsstrook. Eigenlijk staan ze hier nog veiliger dan in de berm waar geen vangrail is. Of het slim is, ik zou het niet doen. Of het mag... wie is degene die daar over beslist? RWS, en die zal hier toestemming voor hebben gegeven. ^-^
Dus als er een rijstrook is afgekruist dan kan Rijkswaterstaat toestemming geven om daarnaast te filmen. Dat komt dus overeen met mijn situaties. Alleen in mijn geval rijdt het verkeer meestal met maximaal 70 KM per uur voorbij ;-)


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,046
    • Harm Infra Transport
Reactie #141 Gepost op: 20 mei 2013, 09:18:46
Dus als er een rijstrook is afgekruist dan kan Rijkswaterstaat toestemming geven om daarnaast te filmen. Dat komt dus overeen met mijn situaties. Alleen in mijn geval rijdt het verkeer meestal met maximaal 70 KM per uur voorbij ;-)

Niet alleen dat, maar zonder vangrail kan men met grotere kans vol van achter worden aangereden. In dit geval is er een pechstrook gecreëerd en staat er langs de vlucht/spitsstrook zelf helemaal vangrail. Daardoor komt een auto minder snel vol van achter aan. In jouw geval staan er vaak alleen verkeerskegels waar een voertuig gewoon over-/doorheen rijdt.  


De situatie was heel duidelijk. De twee rijbanen van de afslag waren afgekruist. Wat daarachter zichtbaar is doet er dan niet toe.
Je doet zelf niet anders, maar dan op een groep van mensen ;-)
Dan zul je toch beter ook de rest moeten lezen, daar heb ik duidelijk aangegeven wat ik vind dat er mis is. En zoals ik al zei de foto wordt al gebruikt bij IM onderricht als niet juist. Dit is geen afzetting maar hij lijkt op een fuik, daar mag je doorheen rijden.
Je doet zelf niet anders, maar dan op een groep van mensen ;-)
Ja, een groep mensen die in mijn ogen teveel risico neemt. En die meebrengt dat door hun stoppen de afzetting onnodig voller wordt en meer gevaar opleverd voor de mensen die nog geen SO zijn. Je zal niet de eerste persoon zijn die op een afgesloten gedeelte van de snelweg voor mijn ogen wordt geschept. :(
Je redeneert nog steeds vanuit je eigen functie. Ik redeneer vanuit de mijne: Politie moet de pers de gelegenheid geven om een incidentlocatie in beeld te brengen.
De politie moet niets, simpel als men zegt dat men jouw veiligheid niet kan waarborgen zijn ze totzelfs verplicht jou de toegang ontzeggen. Ook als het ongeval als PD wordt aangemerkt mag jij er niet komen.
Dat is niet bedoeld als persoonlijke aanval. Jij valt constant een bepaalde beroepsgroep hard aan, maar je laat zelf zien recalcitrant te zijn ten opzichte van de regels. Dat mag dan ook gezegd worden.
Ik pak elke beroepsgroep hard aan die de veiligheid niet hoog hebben staan. En waar staat dat ik recalcitrant ben? Vanwege die ene afzetting op de A9/A22(was het geloof ik)? Dan moet je het topic beter doorlezen en zul je zien dat mijn opmerkingen daar gaan over de veiligheid en manier van afzetting. Volgens mij is dat ook het enige voorbeeld dat jij kunt aangeven dat ik recalcitrant ben..... ???
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #142 Gepost op: 20 mei 2013, 10:08:14
Meer dan 20 jaar geleden maakte ik (en enkele vrienden) al foto's van allerlei incidenten. Ook al was het verkeer toen lang niet zo druk als tegenwoordig, een plaats waar wij niet kwamen, was de snelweg. Niet omdat het niet interessant was maar omdat het niet veilig was.
Ko probeert zijn visie te verdedigen en HIT zijn visie. Ik ben van mening dat als het niet veilig zou kunnen zijn, een fotograaf niets te zoeken heeft op de snelweg. Dan maar geen foto van een incident.


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #143 Gepost op: 20 mei 2013, 10:26:17
En zo is 't ook. Het grappige is altijd de reactie als 't fout gaat. Waarom heeft men toeschouwers niet weggestuurd? Waarom kon dit gebeuren?

Goed is 't nooit..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


Blusdebrand

  • Iets met doorstroming en veiligheid
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 486
  • de soep is nooit zo heet als dat ie opgediend word
Reactie #144 Gepost op: 20 mei 2013, 20:49:53
Dus als eindconclusie beslist gewoon de WIS en/of politie. O0

En op de snelweg word iemand weggestuurd door een van deze twee partijen en geen calamiteitenaannemer of wie ook denkt dat ie belangrijk is. Punt en Amen.

En ik heb totaal nooit nadelige ervaringen met die mannen van de fotografen en ook niet met calamiteitenaannemers.

Fijne avond
alles waar ik op reageer is op persoonlijke titel en niet vanuit werkgever of wie ook,PUNT


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #145 Gepost op: 20 mei 2013, 21:02:37
Dus als eindconclusie beslist gewoon de WIS en/of politie. O0
Duidelijke mededeling!
En ik heb totaal nooit nadelige ervaringen met die mannen van de fotografen en ook niet met calamiteitenaannemers.
Da's ook belangrijk.
Fijne avond
Insgelijks!


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #146 Gepost op: 20 mei 2013, 21:07:42
Niet alleen dat, maar zonder vangrail kan men met grotere kans vol van achter worden aangereden. In dit geval is er een pechstrook gecreëerd en staat er langs de vlucht/spitsstrook zelf helemaal vangrail. Daardoor komt een auto minder snel vol van achter aan. In jouw geval staan er vaak alleen verkeerskegels waar een voertuig gewoon over-/doorheen rijdt.
Zeg je nu dat zoals in het filmpje het wel kan wel kan zonder gevaar?

Dan zul je toch beter ook de rest moeten lezen, daar heb ik duidelijk aangegeven wat ik vind dat er mis is.
Weet ik, maar ik heb daar ook al aangegeven dat ik het niet me je eens ben ;-)

En zoals ik al zei de foto wordt al gebruikt bij IM onderricht als niet juist.
Kan je dat aantonen? En wordt er ook bij verteld hoe dit voorbeeld is ontstaan?


Dit is geen afzetting maar hij lijkt op een fuik, daar mag je doorheen rijden.
Ja, maar achte twee rode kruizen. Ik neem toch aan dat twee rode kruizen voldoende moeten zijn om mensen te overtuigen niet die rijstroken te kiezen.

Ja, een groep mensen die in mijn ogen teveel risico neemt. En die meebrengt dat door hun stoppen de afzetting onnodig voller wordt en meer gevaar opleverd voor de mensen die nog geen SO zijn. Je zal niet de eerste persoon zijn die op een afgesloten gedeelte van de snelweg voor mijn ogen wordt geschept. :(
Ten eerste heb ik al aangegeven dat ik gebruik maak van polderwegen, ten tweede, die mensen die voor jouw ogen worden geschept zijn allemaal fotografen?


De politie moet niets, simpel als men zegt dat men jouw veiligheid niet kan waarborgen zijn ze totzelfs verplicht jou de toegang ontzeggen. Ook als het ongeval als PD wordt aangemerkt mag jij er niet komen.
De politie nodigt mij soms zelfs uit om op de snelweg foto's te maken. Dat doen ze dan op momenten dat het verantwoord is. En we hadden het tot op heden niet over een PD, dat is weer een geval apart waar je inderdaad niet doorheen moet banjeren.


Ik pak elke beroepsgroep hard aan die de veiligheid niet hoog hebben staan. En waar staat dat ik recalcitrant ben? Vanwege die ene afzetting op de A9/A22(was het geloof ik)? Dan moet je het topic beter doorlezen en zul je zien dat mijn opmerkingen daar gaan over de veiligheid en manier van afzetting. Volgens mij is dat ook het enige voorbeeld dat jij kunt aangeven dat ik recalcitrant ben..... ???
Gelukkig is dit het enige voorbeeld ;-) Maar als je de veiligheid zo hoog hebt staan snap ik niet dat je op basis van regeltjes meent een afgesloten wegvak op te mogen rijden.

Meer dan 20 jaar geleden maakte ik (en enkele vrienden) al foto's van allerlei incidenten. Ook al was het verkeer toen lang niet zo druk als tegenwoordig, een plaats waar wij niet kwamen, was de snelweg. Niet omdat het niet interessant was maar omdat het niet veilig was.
Twintig jaar geleden was de veilige afhandeling van een incident nog niet zo goed geregeld. Toen stond men zelfs nog bekeuringen uit te delen op de vluchtstrook.


Ko probeert zijn visie te verdedigen en HIT zijn visie. Ik ben van mening dat als het niet veilig zou kunnen zijn, een fotograaf niets te zoeken heeft op de snelweg. Dan maar geen foto van een incident.
Ik heb de veiligheid al meerdere malen genoemd als afweging. Ik loop ook niet als een wild paard over de snelweg te stampen.

Dus als eindconclusie beslist gewoon de WIS en/of politie. O0

En op de snelweg word iemand weggestuurd door een van deze twee partijen en geen calamiteitenaannemer of wie ook denkt dat ie belangrijk is. Punt en Amen.

En ik heb totaal nooit nadelige ervaringen met die mannen van de fotografen en ook niet met calamiteitenaannemers.

Fijne avond

Deze zie ik net voor het versturen. Ik kan me hier volledig bij aansluiten en wens iedereen ook een fijne avond.


Bert65

  • Heden vervoersbranche, voorheen medewerker Dierenambulance
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,998
Reactie #147 Gepost op: 20 mei 2013, 21:29:54
Goed Ko, je hebt gelijk. Tegenwoordig denkt men dat het veiliger is op de snelweg dan 20 jaar terug. Ook al word je uitgenodigd door de politie, het blijft een risico; bestuurders zien rode kruisen niet, voertuigen van RWS worden van de weg gereden en botsabsorber worden, compleet met vrachtwagen, verplaatst over meerdere rijstroken.
Ook al kom je via polderwegen, de snelweg brengt risico's met zich mee.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #148 Gepost op: 20 mei 2013, 21:45:09
Ik heb het idee dat ik als fotograaf veiliger op de snelweg sta, dan betrokkenen. Laatst ook een reactie waarom ze aan de kant van het verkeer stonden "Ja, de politie let daar toch op", terwijl mij geleerd is om een hesje aan te doen, in tussenpozen (tussen 2 fotomomenten in) naar het verkeer te kijken... en de betrokkenen? Op 1 meter van langszoevend verkeer, zonder hesje, niets van het verkeer aantrekkend.

Vraag me af of het wegsturen van fotografen in dat geval dan is ivm de veiligheid, of omdat het fotografen zijn. Want die betrokkenen.. zijn betrokken en zijn veilig. Al staan ze naast de rijbaan die open is :|


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #149 Gepost op: 20 mei 2013, 22:17:00
Ook al kom je via polderwegen, de snelweg brengt risico's met zich mee.
Ik heb de veiligheid al meerdere malen genoemd. Ik hoef dat toch niet in elke reactie ter herhalen?

Vraag me af of het wegsturen van fotografen in dat geval dan is ivm de veiligheid, of omdat het fotografen zijn.
En ik denk dat we daar het kernpunt van de discussie hebben.