Fotografen toelaten in werkgebied snelweg

Auteur Topic: Fotografen toelaten in werkgebied snelweg  (gelezen 111090 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #150 Gepost op: 20 mei 2013, 22:39:50
En ik denk dat we daar het kernpunt van de discussie hebben.
Dat geldt helaas niet alleen voor de snelweg; als er bij een ander incident (ook om 02.30u, 's nachts dus) door een overijverige agent een camera wordt gezien worden er met prio 1 anti-kijk schermen besteld en tot die tijd schermen omhoog gehouden, terwijl bij andere (dodelijke) incidenten de pers praktisch tot 1 meter van de auto zou kunnen komen. Verschilt echt wie er het voor het zeggen (denkt te) heeft (hebben)  :-X

Edit: Excuus, het was 4.00 uur 's nachts. Dan heb je uiteraard enkele duizenden omstanders en fotografen meer dan om 02.30  :-X (item, video)


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #151 Gepost op: 20 mei 2013, 22:43:00
Dat is een beetje vreemd inderdaad. Sowieso, midden in de nacht een lintje ophangen? Was dat voor het verkeer? Of was dat echt voor de toeschouwers? Dan vind ik die ook 'bijzonder'  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #152 Gepost op: 20 mei 2013, 22:48:12
Lijkt erop dat de politie en de pers daar totaal geen 'vrienden' zijn.


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #153 Gepost op: 20 mei 2013, 23:56:53
Lijkt erop dat de politie en de pers daar totaal geen 'vrienden' zijn.
In Zoetermeer of geheel Haaglanden? Het verschilt wie de persoon met de camera is en de persoon met de walther op z'n heup. Dan kan je alle combinatie's maken, het verschilt wie wie tegenkomt. Verschilt van dorp tot dorp, van provincie tot provincie. In jouw regio zullen er ook agenten zijn die het de fotografen zo moeilijk mogelijk wil maken. En die je alle ruimte geven.


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #154 Gepost op: 21 mei 2013, 00:03:46
In Zoetermeer of geheel Haaglanden? Het verschilt wie de persoon met de camera is en de persoon met de walther op z'n heup. Dan kan je alle combinatie's maken, het verschilt wie wie tegenkomt. Verschilt van dorp tot dorp, van provincie tot provincie. In jouw regio zullen er ook agenten zijn die het de fotografen zo moeilijk mogelijk wil maken. En die je alle ruimte geven.

In de meeste gevallen zal het terughoudend zijn van de agenten door eerder gebeurde (vervelende) situaties. Kan het is sommige gevallen wel begrijpen. In sommige..


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #155 Gepost op: 21 mei 2013, 00:07:58
Dat geldt helaas niet alleen voor de snelweg; als er bij een ander incident (ook om 02.30u, 's nachts dus) door een overijverige agent een camera wordt gezien worden er met prio 1 anti-kijk schermen besteld en tot die tijd schermen omhoog gehouden, terwijl bij andere (dodelijke) incidenten de pers praktisch tot 1 meter van de auto zou kunnen komen. Verschilt echt wie er het voor het zeggen (denkt te) heeft (hebben)  :-X
Dat politieagenten ook mensen zijn is soms nadelig, aan de andere kant vaak ook wel prettig.

En dat men het slachtoffer met dekens uit het zich houdt vind ik niet zo erg. Ik hoef geen bloederige foto's. Maar om met prio 1 een hekkenwagen te laten komen is een beetje overdreven.

Oh en Luke_BNV, kijk even naar de 7e foto. Daar zie je onder het lint een stuk uitlaat liggen. Dat men voor de VOA het hele wegvak aflint*) is dus niet zo vreemd.

*) is dat wel een werkwoord? ;-)


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #156 Gepost op: 21 mei 2013, 09:32:08
Kijk, we kunnen hier allerlei mooie voorbeelden aandragen, maar wat ik gewoon hoop is dat alle partijen beseffen dat de snelweg gevaarlijk terrein is en dat je daar helemaal niet moet willen zijn tenzij je "levens redt".
En als je daar op een andere manier wilt zijn zul je je terdege af moeten vragen of je gevaar loopt of niet. En geen enkel gevaar groter dan een zich normaal gedragende burger is voor mij acceptabel als je je niet bezig houdt met levensreddende handelingen. En zelfs bij het verrichten van levensreddende handelingen moet je je afvragen of de situatie veilig genoeg is, aangezien het slachtoffer er niets aan heeft als jij als hulpverlener uit je sloffen wordt gereden.

En ja, hulpverleners maken fouten, staan soms aan de verkeerde kant etc. maar soms is de situatie daar ook naar.
Toen ik solliciteerde wist ik dat ik in gemiddeld iets gevaarlijker situaties terecht kon komen dan de meeste anderen. Dat neemt het vak met zich mee. Helaas.

Fotografen willen de meest duidelijke plaatjes. Hulpverleners willen het beste resultaat voor de patiënt. Dat staat geheel los van elkaar en daarom is er soms onbegrip.

En waarom is deze discussie zo levendig? Omdat er altijd rotte appels zijn, aan beide zijden.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #157 Gepost op: 21 mei 2013, 15:40:35
Deze zag ik vanmorgen in het journaal....

http://nos.nl/artikel/509032-opening-waalbrug-verloopt-soepel.html en dan de video.

In dit stukje video op de website zie je het niet, maar vanmorgen in het journaal zag ik dus cameramensen 'los' achter in de bak staan bij die WIS wagens die voorop rijden.

Ik zou het zo zelf niet doen. Gut; plak een GoPro op die zwaailichtbalk en laat die meerijden. Maar zelf zo in de achterbak gaan staan ? Ikke niet.

En dat vindt RWS veilig werken ?

Peen
Redacteur van


Rutger038

  • Medewerker incidentenbestrijding Prorail
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,426
Reactie #158 Gepost op: 21 mei 2013, 16:48:51
Deze zag ik vanmorgen in het journaal....

http://nos.nl/artikel/509032-opening-waalbrug-verloopt-soepel.html en dan de video.

In dit stukje video op de website zie je het niet, maar vanmorgen in het journaal zag ik dus cameramensen 'los' achter in de bak staan bij die WIS wagens die voorop rijden.

Ik zou het zo zelf niet doen. Gut; plak een GoPro op die zwaailichtbalk en laat die meerijden. Maar zelf zo in de achterbak gaan staan ? Ikke niet.

En dat vindt RWS veilig werken ?

Peen

Het ging ook niet met een gangetje van 30 km/u. Behoorlijk gevaarlijk op een snelweg waar het verkeerd gewoon rijdt.


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #159 Gepost op: 21 mei 2013, 17:00:14
Misschien zou dat een goede casus geweest zijn. Even een gesprekje met de pers die achterin een laadruimte zit. Een ieder weet dat dit verboden is. En voor de WIS even een gesprekje want die heeft hier geen vrijstelling/ontheffing voor. Even beide een herinnering meegeven.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.