Fotografen toelaten in werkgebied snelweg

Auteur Topic: Fotografen toelaten in werkgebied snelweg  (gelezen 111861 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,952
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #170 Gepost op: 21 mei 2013, 23:15:20
Nee, dat is niet wat ik bedoel, maar dat je op een gevaarlijke plek kan staan met je auto doordat later tijdens een incident rijstroken worden vrijgegeven oid
Wanneer de rijstrook waar het incident was wordt vrijgegeven, moet je weggaan. Of je hebt je auto wel heeeeel erg ver voorbij het incident geplaatst.


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,398
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #171 Gepost op: 22 mei 2013, 01:03:26
Een vraag richting de pers/fotografen, wanneer je besluit naar een incident op de snelweg te gaan, ga je dan met je auto over de snelweg naar het incident en sluit je aan in het rijtje met de hulpverleningsauto's na het incident of rijd je via een binnen zo richt mogelijk richting de snelweg en ga je dan te voet langs de vangrail oid.

Daarnaast ook benieuwd wat de hulpverleners (voorn. Politie en RWS) hier over te zeggen hebben.
Op die manier draaien we inderdaad in een kringetje rond. Dit is al lang al beantwoord.

Nee, dat is niet wat ik bedoel, maar dat je op een gevaarlijke plek kan staan met je auto doordat later tijdens een incident rijstroken worden vrijgegeven oid
Via de snelweg of polderweg, je moet altijd rekening houden met een veranderende situatie en op tijd maken dat je weg komt.


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #172 Gepost op: 22 mei 2013, 08:50:09
Deze discussie draait inmiddels in een leuk kringetje rond, een kringetje waar we niet uit gaan komen. Ik denk dat we als hulpverleners genoeg punten hebben aangedragen waarom snelwegen een apart werkgebied op zich betreft. De reacties vanuit de pers en fotografen kennen we ook. Ik denk dat het beste is dat we gewoon gaan afwachten tot het een keer helemaal fout gaat. Ik ben benieuwt hoe de reacties dan zijn...

Snelwegen zijn inderdaad een apart werkgebied. Maar de hulpverleners staan er zelf toch ook? Met alle cursussen e.d. op zak? Die heb ik niet, maar wel gezond verstand. En áls er een gek aan komt gereden, sta ik dan als eerste in zijn weg?
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #173 Gepost op: 22 mei 2013, 08:58:33
Ik heb nu een beetje het idee dat we hier weer opnieuw gaan beginnen doordat er mensen zijn die niet het hele topic hebben doorgelezen. Alle argumenten voor en tegen zijn al uitgebreid gegeven lijkt mij.
Lees ff terug en je vindt antwoord op je vragen.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #174 Gepost op: 22 mei 2013, 09:35:42
Ik ben er makkelijk in. Kom je als fotograaf/journalist bij een (groot) incident op de snelweg om verslag te doen, prima. Meldt je bij de WIS of leidinggevende van de politie, trek een zichtbaarheidsvestje aan en vraag waar je wel en niet mag/kan lopen. Lukt het om met je vtg dusdanig aan te rijden dat je niet op de snelweg hoeft te staan 100 punten, lukt dat niet ga dan na het incident staan en niet in de bufferzone. Kan je van achter de vangrail of vanaf een viaduct/brug verslag doen beter, zo niet kijk/let dan vooral op je eigen veiligheid, aangezien ik er geen tijd voor heb.

De snelweg is net een tijger. Kijk je hem aan is het te doen, draai je je rug er naar toe ben je de l*l.


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #175 Gepost op: 22 mei 2013, 09:55:29
De snelweg is net een tijger. Kijk je hem aan is het te doen, draai je je rug er naar toe ben je de l*l.
En dat zegt alles!  O0
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #176 Gepost op: 22 mei 2013, 16:38:31

De snelweg is net een tijger. Kijk je hem aan is het te doen, draai je je rug er naar toe ben je de l*l.
Mooi verwoordt, en het is de keiharde waarheid O0
Snelwegen zijn inderdaad een apart werkgebied. Maar de hulpverleners staan er zelf toch ook? Met alle cursussen e.d. op zak? Die heb ik niet, maar wel gezond verstand. En áls er een gek aan komt gereden, sta ik dan als eerste in zijn weg?
Lees alle berichten in dit topic nog eens door, en dan met name die berichten van de hulpverleners die met grote regelmaat op snelwegen werken. Ik vraag me af of je oog hebt voor je eigen veiligheid. je doet toch alles voor dat beste shot?
Nadeel van 't vak. Het zij zo. Alles voor het shot. enz.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #177 Gepost op: 22 mei 2013, 20:56:48
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=57238.0

En als men nog steeds van mening is dat wij als hulpverleners allemaal overtrokken reageren. Lees het topic eens door over het negeren van de rode kruizen... Gebeurt nog steeds, staat er in ene een auto op een plek waar je hem niet wilt hebben. ::)


SjoerdvR

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 352
    • Mijn fotografie site
Reactie #178 Gepost op: 22 mei 2013, 20:57:04
Ik vraag me af of je oog hebt voor je eigen veiligheid. je doet toch alles voor dat beste shot?

Het lijkt me logisch dat Hugo zich niet laat platrijden voor een shot. Echter dit vind ik een prima situatie zo achterin een RWS bak. Waarom hebben wij nederlandse fietsers geen helm op? Per slot van rekening kan je ook zo aangereden worden/vallen en hoofdletsel oplopen. Niet dat zo'n helm daar altijd tegen helpt... Zo is het ook met het op de snelweg staan/bevinden.

De snelweg is net een tijger. Kijk je hem aan is het te doen, draai je je rug er naar toe ben je de l*l.


Hoguhugo

  • Cameraman HPM/NOS | Geluidsman | Editor
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,221
Reactie #179 Gepost op: 24 mei 2013, 10:45:14
Het lijkt me logisch dat Hugo zich niet laat platrijden voor een shot. Echter dit vind ik een prima situatie zo achterin een RWS bak. Waarom hebben wij nederlandse fietsers geen helm op? Per slot van rekening kan je ook zo aangereden worden/vallen en hoofdletsel oplopen. Niet dat zo'n helm daar altijd tegen helpt... Zo is het ook met het op de snelweg staan/bevinden.

Zeker logisch. Ik kijk wel uit dat ik niet geraakt wordt.
Vervolgens stap ik op de parkeerplaats uit de bak, loop naar mijn auto, glij uit en breek m'n been.
Volg mij ook op twitter: @hoguhugo