Fotografen toelaten in werkgebied snelweg

Auteur Topic: Fotografen toelaten in werkgebied snelweg  (gelezen 111020 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

peen van dienst

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,287
Reactie #230 Gepost op: 6 februari 2016, 10:41:16
Nou je het zegt... Inderdaad een Haaglandse TS.

Dan hadden ze trouwens net zo goed de TS van L/V kunnen sturen: die had daar (op die parallelbaan) vele malen sneller geweest. Deze TS zat nu een minuut of 2 achter die van Leiden. Als die TS van L/V op dat punt dan (als eerste) was gestopt om een verkenning/eerste blussing te doen... dat was toch net iets anders geweest.

Voor de duidelijkheid: ik vind het allemaal prima. Maar heb wel zoiets van 'er wordt vaak gezegd dat je alleen professionale hulpverleners op de snelweg moet toelaten, en dat anderen een gevaar vormen omdat ze gekke dingen doen'. Nou, ik kan niemand verbieden om foto's te maken, maar de eerste fotograaf die dit soort grappen uithaalt op de snelweg hoeft bij mij in ieder geval geen foto's meer aan te leveren...

Peen
Redacteur van


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #231 Gepost op: 6 februari 2016, 14:17:49
Als je het hebt over hulpverleners welke niet zulke slimme acties op de snelweg uithalen? 0:43. ik hield mijn hart vast. Heb al eens de puinhoop gezien die het maakt als er wel een auto aankomt.  :(

! No longer available
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #232 Gepost op: 6 februari 2016, 14:45:19
Ik vraag mij vooral af: waarom?
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Reactie #233 Gepost op: 6 februari 2016, 16:31:33
Waarom? Omdat men simpelweg geen benul heeft van de juiste werkwijze op de snelweg, daarom.
Gevaar wordt onderschat, en onkwetsbaarheid is gegarandeerd door blauwe lampen lijkt men te denken.

(kort door de bocht, weet ik best, maar ik zie het al 15 jaar lang zo gebeuren, en ja, het gaat altijd net goed,dus?)


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #234 Gepost op: 6 februari 2016, 17:11:47
Buiten dat: wat doet hij daar? Met wie spreekt hij? Enz. Het is vlak voor een afrit dus even omrijden was simpel..
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #235 Gepost op: 6 februari 2016, 17:31:23
Citaat van: DiNozzo link=msg=1404480 date=1454775107
Buiten dat: wat doet hij daar? Met wie spreekt hij? Enz. Het is vlak voor een afrit dus even omrijden was simpel..

Hij stak over omdat hij wegging. Op de vluchtstrook zag hij dat er een meneer stond te kijken, achter de vangrail over de sloot in een weiland. Hij besloot deze meneer weg te sturen. Reden waarom onbekend...
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #236 Gepost op: 6 februari 2016, 20:03:12
Wat is hier nou het big deal? Of mis ik iets?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #237 Gepost op: 6 februari 2016, 20:52:46
Over een open snelweg met meerdere rijstroken oversteken lijkt mij.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #238 Gepost op: 6 februari 2016, 21:29:35
Ow zag ik niet zo heel snel...
Dacht eerst dat dat het afgesloten stuk was.


Rens Hulman

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 205
Reactie #239 Gepost op: 16 januari 2018, 07:58:36
Deze discussie maar weer even een klein beetje een nieuw leven in blazen. We zijn 2 jaar verder, in regelgeving en straffen rond rode kruisen is van alles veranderd en WIS'sen mogen inmiddels zelfs bekeuren. Ik heb alle pagina's nog eens doorgelezen, maar wat ik niet ben tegengekomen is volgende situatie:

Ongeval op de snelweg, rijstrook 1 (dus aan de kant van de middenberm). Omdat het een stuk midden door een bos betrof, zonder viaducten, was de enige manier om het te bereiken via de snelweg zelf. Auto voor het incident geparkeerd en direct gemeld bij de WIS. Ik heb 'm vaker gesproken, hij kent mijn werkwijze en ik kon m'n gang gaan als ik maar een beetje aan de kant bleef. Politie komt vervolgens ter plaatse en gaat vrijwel direct naar mij toe om mij weg te sturen, "want op de snelweg mag ik niet stilstaan".


Naar wie moet ik nu luisteren? De WIS als 'eigenaar' van de weg vindt het prima, de politie wil mij weghebben... Anders gezegd: Wie heeft bij zo'n incident de leiding?


(for the record, de politie was zo laat TP dat ik mijn beeld al lang had, dus ik ben op eerste verzoek weggegaan)