Broertjes Ruben en Julian (7 en 9) na vermissing dood aangetroffen - Zeist/Cothen 07 t/m 19-05-2013

Auteur Topic: Broertjes Ruben en Julian (7 en 9) na vermissing dood aangetroffen - Zeist/Cothen 07 t/m 19-05-2013  (gelezen 147466 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Moeder heeft destijds ook zelf de social media opgezocht om aandacht te vragen.Inderdaad is hiermede een nieuwsbehoefte op gang gekomen.
Zolang de pers niet met telelenzen in het struikgewas rond de begraafplaats gaat liggen maar braaf enkele beelden van de rouwstoet worden geschoten is er mijn inziens niets aan de hand.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Als de familie heeft aangegeven dat tegen het maken van beelden van de rouwstoet geen bezwaar is en de media vervolgens de wensen respecteerd om geen beelden van de plechtigheid te maken is er m.i. geen probleem.

De ervaring leert dat wanneer je de media de gelegenheid biedt om beelden te maken je de gevraagde rust rond de werkelijke uitvaart krijgt, ik denk dan vooral aan de ervaring met de media bij de uitvaart van Tim vorig jaar. Het is een spelletje wat je moet spelen en als je het goed speelt dan heeft de media, gelukkig nog steeds, respect voor de wensen van de naasten. Beter iets geven dan geconfronteerd worden met zaken die je niet wilt want laten we eerlijk zijn, de broertjes hebben (terecht) volop media aandacht gehad en dat stop je niet van het een op het andere moment.

Als laatste vind ik het opvallend, en gelijktijdig een heel mooi gebaar, dat defensie aan de uitvaart haar medewerrking heeft verleend, dat zal wel voortkomen uit de betrokkenheid bij de verschillende zoektochten maar het geeft de uitvaart een heel bijzonder karakter.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Alleen nu de nieuwsgierigheid die om de hoek komt kijken.

Waarom is er gekozen voor deze toch wel mooie hulpverlenende rouwstoet waar alle hulpdiensten bij betrokken waren?
Was dit een wens van de moeder of waren de 2 kinderen zeer met de hv bezig?

Nogmaals het is een prachtig om op deze wijze naar je laatste rustplaats gebracht te mogen worden.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Citaat van: thetwin84 link=msg=1167414 date=1369765295
Alleen nu de nieuwsgierigheid die om de hoek komt kijken.

Waarom is er gekozen voor deze toch wel mooie hulpverlenende rouwstoet waar alle hulpdiensten bij betrokken waren?
Was dit een wens van de moeder of waren de 2 kinderen zeer met de hv bezig?

Nogmaals het is een prachtig om op deze wijze naar je laatste rustplaats gebracht te mogen worden.

Ik weet niet of de broertjes dusdanig met de HV bezig waren om op deze wijze te worden begeleid. Heel eerlijk heb ik zelfs mijn twijfels of de werkzaamheden van hun moeder de reden zijn geweest.

De meest voor de hand liggende reden is mijns inziens het feit dat er vanuit de verschillende hulpverlenignsdiensten dermate intensief aan de zaak is gewerkt dat men dit een gepaste wijze heeft gevonden.

Verder denk ik dat het van geen belang is om de exacte reden te weten men heeft op de manier waarop de broertjes naar hun laatste rustplaats zijn gebracht eenvoudig het grootste respect voor de broertjes betoont en dat is voor mij alles wat telt.

Uit de ervaring met Tim weet ik, en verschillende leden met mij, dat een respectvolle uitvaart waarbij het respect naar de overleden kind(eren) bijna tastbaar is een enorme steun voor de naasten is en ik denk dat men dat met deze uitvaart heel dicht benaderd heeft.
Niet alleen met het respect / betrokkenheid wat blijkt uit de medewerking van de hulpverleningsdiensten maar ook vanuit de media door zich te beperken tot de rouwstoet zoals door de naasten is verzocht.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1167443 date=1369768771

De meest voor de hand liggende reden is mijns inziens het feit dat er vanuit de verschillende hulpverlenignsdiensten dermate intensief aan de zaak is gewerkt dat men dit een gepaste wijze heeft gevonden.


Deze optie had ik inderdaad er ook bij moeten vermelden... De Hulpdiensten hebben echt die tijden zeer intensief aan deze zaak gewerkt. En het dan op deze manier afsluiten (tot zover het afgesloten is want het dossier kan nu misschien wel gesloten zijn maar de verwerking is nog in volle gang).

Het is ook niet verder van belang maar zoals ik al zei het was de nieuwsgierigheid die om de hoek kwam kijken.
Vind ook zeer mooi om te lezen dat de media dit heeft geaccepteerd en ook alles met rust heeft gelaten.
Veel word er over de media gesproken van 112-runners etc. maar dit is wel goed gedaan. Geen foto's geen film.
Alleen die hier op het forum zijn gepost maar verder niets.

Netjes en zeer respectvol!
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Ook politie diep geraakt door zaak Ruben en Julian


UTRECHT - Het Amber Alert voor de vermiste Ruben en Julian had eerder verstuurd kunnen worden, maar had de dood van de broertjes uit Zeist niet kunnen voorkomen. Dat concludeert de politie. In een interview met RTV Utrecht zegt het hoofd van de Utrechtse recherche dat de zaak ook op de politie een diepe indruk heeft gemaakt.

Uit een evaluatie blijkt volgens de politie dat er meer tijd is gaan zitten in het proces tussen het besluit om het Amber Alert in te zetten en het daadwerkelijk te versturen. "Dit proces bestaat onder andere uit het verzamelen van de signalementen en foto'??s van de kinderen, vader en auto", aldus de politie.

De broertjes werden in de nacht van maandag 6 op dinsdag 7 mei om het leven gebracht, ruim voordat het lichaam van de vader ontdekt werd.

TRAGISCH
"Een sneller doorlopen proces van het uitsturen van een Amber Alert had het tragische lot van de jongens dus niet kunnen voorkomen of het moment van aantreffen van hun lichamen kunnen vervroegen", schrijft de politie. "Wel zijn er verbeterpunten uit de evaluatie van de timing van de inzet van Amber Alert naar voren gekomen."

De zoektocht naar Ruben en Julian begon ruime tijd nadat het lichaam van hun vader Jeroen Denis werd gevonden in het Doornse Gat. Een wandelaar vond hem op dinsdag 7 mei rond 07:50 uur. In eerste instantie leek het om een zelfdoding te gaan.

Toen directe familieleden van Denis over zijn dood werden geïnformeerd, werd duidelijk dat hij een ex-vrouw had. Rond 17:15 uur kwam de politie met haar in contact en pas toen werd duidelijk dat Denis de zorg had voor Ruben en Julian op het moment dat hij zelfmoord pleegde.

FAMILIE
Voordat de politie om 23:15 uur besloot een Amber Alert uit te laten gaan, zochten agenten nog naar Ruben en Julian op door familie en directe naasten aangegeven bekende plekken. Uiteindelijk is het bericht in de nacht van dinsdag 7 op woensdag 8 mei om 01:09 uur uitgezonden.

De zoekacties van de politie concentreren zich in het begin behalve op het Doornse Gat op Limburg. Uit onderzoek blijkt namelijk dat de vader en zijn zoons daar de dag voor de vermissing nog zijn geweest.

Omdat het vermoeden bestaat dat Denis een soort afscheidstocht gemaakt heeft langs plekken die voor hem belangrijk waren, wordt ook uitgebreid in de provincie Utrecht gezocht. Maar in de omgeving van Wijk bij Duurstede, zijn geboorteplaats, worden geen grote zoekacties gehouden.

WIJK BIJ DUURSTEDE
De politie vertelt nu dat het zoeken in die omgeving op het punt van beginnen stond. "Het is alleen de vraag hoever je dan voorbij Wijk bij Duurstede gaat", zegt hoofd recherche Henk Bril.

"Wat mij betreft hadden we het hele gebied uitgekamd. Maar dan had het nog wel een paar weken kunnen duren voordat we in het hoekje van het Kromme Rijngebied waren gekomen. Ik denk uiteindelijk dat wij de kinderen ook gevonden hadden, maar dat had nog wel even geduurd."

Bril vindt het niet frustrerend dat de lichamen van de jongens door een wandelaar zijn gevonden en niet door de politie. " In dit soort onderzoeken gaat het altijd om eigen recherchewerk en om hulp uit de samenleving. Ik heb daar dan ook totaal geen moeite mee."


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Evaluatie inzet Amber Alert bij vermissing Ruben en Julian

http://www.politie.nl/nieuws/2013/juni/5/03-utrecht-timing-inzet-amber-alert-in-vermissingszaak-ruben-en-julian.html
Laatste update: 05-06-2013 | 14:03

Utrecht - In het onderzoek naar de vermissing van de broertjes Ruben en Julian uit Zeist is o.a. het Amber Alert ingezet. Over de timing hiervan zijn vragen gesteld. De politie heeft de inzet van Amber Alert geëvalueerd.

Zelfdoding
Na de vondst van het lichaam van Jeroen Denis in het Doornse Gat op dinsdag 7 mei rond 07:50 uur, leek het erop dat het alleen om een zelfdoding ging. Na het vaststellen van zijn identiteit ging de politie op zoek naar zijn directe familieleden. Toen deze werden geïnformeerd, bleek dat Denis een ex-vrouw in Zeist had. In gesprek met haar, rond 17.15 uur, bleek dat Denis de zorg over zijn twee zoontjes had op het moment dat hij zelfmoord pleegde. Hij was op maandag 6 mei met de kinderen voor een korte vakantie naar Limburg vertrokken.
Op dinsdag 7 mei rond 22.00 uur kwam de politie, in een gesprek met de huidige vriendin van Jeroen Denis, erachter dat hij nog gepind had in Limburg (Neerbeek) en dat er maandagavond 6 mei nog telefonisch contact was geweest. De politie besloot eerst op de door familie en direct naasten aangegeven bekende plekken te kijken. Dit betrof onder andere het huis van een voormalige vriendin in Neerbeek. De politie in Limburg werd gevraagd te kijken in het huis, maar trof de kinderen daar niet aan. Hierop werd om 23.15 uur besloten een Amber Alert uit te laten gaan.

Amber Alert
De inzet van Amber Alert is het meest effectief in de eerste uren vanaf de vermissing. Ondanks het feit dat er bijna een dag verstreken was sinds het vertrek van Denis en zijn kinderen bij zijn huidige vriendin uit Vleuten werd toch besloten Amber Alert in te zetten. Criterium hiervoor is dat er gevreesd moet worden voor gevaar voor het leven van, of ernstig letsel bij de vermiste minderjarige(n). Voor een Amber Alert is o.a. een signalement, digitale foto en toestemming van de ouder(s) of wettelijk vertegenwoordiger van de vermiste minderjarige(n) nodig. Uiteindelijk is dit Amber Alert in de nacht van dinsdag 7 op woensdag 8 mei om 01:09 uur uitgezonden.

Evaluatie
Uit de evaluatie van de inzet van Amber Alert in deze zaak, blijkt dat er meer tijd is gaan zitten in het proces tussen besluit van inzet en het daadwerkelijk versturen van Amber Alert. Dit proces bestaat uit onder andere het verzamelen van de signalementen en foto’s van de kinderen, vader en auto.

De broertjes zijn in de nacht van maandag 6 op dinsdag 7 mei - het precieze tijdstip is niet bekend - om het leven gebracht. Dit was dus ruim voordat het lichaam van de vader ontdekt werd. Een sneller doorlopen proces van het uitsturen van een Amber Alert had het tragische lot van de jongens dus niet kunnen voorkomen of het moment van aantreffen van hun lichamen kunnen vervroegen. Wel zijn er verbeterpunten uit de evaluatie van de timing van de inzet van Amber Alert naar voren gekomen. De politie gaat hiermee direct aan de slag.
Samen sterk in de hulpverlening!


TheBeast

  • Incident-service Manager
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 531
  • BHV

Bedankbrief moeder van Ruben en Julian


 De moeder van de onlangs vermoord gevonden broertjes Ruben en Julian heeft maandag via het ANP per brief iedereen bedankt die heeft geholpen bij het zoeken naar haar jongens. Hieronder volgt de integrale tekst van haar verklaring.



Bedankt Nederland,

Vandaag, maandag 24 juni, zou Julian 8 jaar zijn geworden, Ruben zou 9 juli 10 jaar worden. Net als denk ik iedere andere moeder kan ik me hun geboorte tot in de details herinneren.



Een paar weken geleden waren we al plannen aan het maken voor hun verjaardagen. Wanneer we het gingen vieren en hoe we dit zouden doen. Wie er allemaal mochten komen en uiteraard welke cadeaus ze graag wilden hebben.

Het werd ze niet gegund en het is niet te bevatten als je terugdenkt hoe een jaar geleden nog hun verjaardagen gevierd werden, dat het dit jaar enkel een bezoek aan hun graf kan worden.

Het graf dat er niet was geweest als niet meneer Barten kikkervisjes zou gaan zoeken met zijn zoontje en adequaat reageerde op het zien van de lichamen van mijn kinderen. Ik ben hem heel erg dankbaar.

Er zijn zoveel mensen betrokken geweest tijdens de vermissing van Ruben en Julian. En hoewel er nog steeds een klein beetje hoop was dat ik ze levend in mijn armen had kunnen sluiten, besefte ik heel erg goed dat die kans naarmate ze langer vermist waren steeds kleiner werd.

Ik realiseer me ook heel goed dat al die mensen die naar Ruben en Julian gezocht hebben zich bewust waren van het feit dat de jongens ook aangetroffen konden worden op een manier die je liever niet zou hebben. Ik heb dit in ieder geval zelf ervaren toen ik aan het zoeken was. Desondanks werd er massaal door bekenden en onbekenden doorgezocht. Ik ben iedereen hier heel dankbaar voor, ook Remco Meijer en Wanda van de Bovenkamp die burgerzoekacties organiseerden. Daarbij wil ik in het bijzonder ook de vaders en moeders van klasgenootjes van Ruben en Julian bedanken die hebben meegezocht.

Dat er zo veel mensen wilden helpen met het vinden van mijn jongens had ik niet verwacht toen ik het berichtje op Facebook plaatste. En het liefst zou ik iedereen persoonlijk willen bedanken voor alle moeite die gedaan is om Ruben en Julian te vinden, maar ook voor alle medeleven, meedenken, voor alle kaarten, bemoedigende berichtjes en geschenken, onder wie mijn collega’s en de inwoners van Beukbergen voor hun twee schitterende bloemstukken voor de jongens.

Ik zou graag in het bijzonder alle rechercheurs, die betrokken zijn geweest en nog steeds betrokken zijn bij het onderzoek, willen bedanken. Ook wil ik de mariniers uit Doorn en in het bijzonder de combattrackers, de militairen van het pantsergeniebataljon uit Oirschot en de Koninklijke Luchtmacht bedanken voor hun inzet. Burgemeester Koos Janssen, de Kerckeboschschool, VVJonathan, de brandweer en dan met name ploeg 2 uit Zeist, die samen met mijn vriendinnen en familie ons hebben bijgestaan en nog steeds bijstaan in deze moeilijke tijd. Evenals Ellen Kruijer van De Wending die het mogelijk heeft gemaakt om het afscheid van Ruben en Julian geheel in de stijl van de jongens te laten plaatsvinden, maar bovenal ook nog steeds een grote steun voor mij is.

Achter de schermen hebben nog veel meer mensen, zowel in Nederland als in het buitenland, dag en nacht doorgewerkt om Ruben en Julian te vinden, waar ik geen weet van heb. Ook die mensen die wil ik graag bedanken.

Ook wil ik de oprichters van Stichting RuJu, Remco Meijer, Menno Bausch en Frank Oosthoek, bedanken die met hun stichting zorgen dat Ruben en Julian niet worden vergeten.

Tenslotte wil ik de media bedanken dat er met respect met onze situatie en onze wensen is omgegaan.

Met hartelijke groet,

Iris van der Schuit

mama van Ruben en Julian

Door: ANP
http://www.nu.nl/binnenland/3508482/bedankbrief-moeder-van-ruben-en-julian.html


honderd

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,836
    • honderd
Terwijl ik mijn telefoonberichten aan het opschonen was kwam ik het volgende berichtje van de politie nog tegen. Dit berichtje heb ik ook in mijn e-mail gehad.
Late plaatsing (door mij) omdat ik dacht dat dit wel al op het forum te vinden was. Dit bericht kregen (verwacht ik) alle mensen die een tip via het tip-formulier hebben gegeven.
Ik vind het erg netjes van de politie, en waardeer het dat ze een bericht gestuurd hebben.

11-juli-2013 om 20:00 van Politie
"Inmiddels is het bijna twee maanden geleden dat de broertjes Ruben en Julian na hun vermissing gevonden zijn.
De politie bedankt u hartelijk, voor het meedenken en zoeken, tijdens het onderzoek naar Ruben en Julian.
We waarderen alle tips enorm, zo ook die van u."
Mighty fine only gets you somewhere half the time.


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Vanavond om 22:50 uur op SBS 6 Hart van Nederland Special: De zoektocht naar Ruben en Julian.
Special over het politieonderzoek tijdens de zoektocht naar Ruben en Julian waarin diverse politiemedewerkers aan het wordt komen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen