Broertjes Ruben en Julian (7 en 9) na vermissing dood aangetroffen - Zeist/Cothen 07 t/m 19-05-2013

Auteur Topic: Broertjes Ruben en Julian (7 en 9) na vermissing dood aangetroffen - Zeist/Cothen 07 t/m 19-05-2013  (gelezen 147543 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jeroen21

  • manschap brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 477
Weet iemand of deze uitzending terug is te kijken??


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,585
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Citaat van: jeroen21 link=msg=1200549 date=1378882988
Weet iemand of deze uitzending terug is te kijken??

Klik maar op Hart van Nederland Special: De zoektocht naar Ruben en Julian.
Even de reclames laten afspelen en dan begint de uitzending vanzelf.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Citaat
Wetenschappers van het Nederlands Forensisch Instituut (NFI) zijn nog aan het zoeken naar de doodsoorzaak van de broertjes Ruben en Julian uit Zeist. De jongens werden in mei van dit jaar om het leven gebracht door hun vader, die daarna de hand aan zichzelf sloeg.

Het onderzoek naar wat er precies is gebeurd, is nog niet afgerond.

http://www.rtlnieuws.nl/nieuws/binnenland/doodsoorzaak-broertjes-zeist-nog-niet-ontdekt


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #473 Gepost op: 17 december 2013, 17:33:22
Geen duidelijkheid over doodsoorzaak Ruben en Julian

http://www.om.nl/actueel/nieuws-persberichten/@161968/duidelijkheid/
17 december 2013 - Arrondissementsparket Midden-Nederland

Het onderzoek naar de dood van de twee broertjes Ruben en Julian uit Zeist heeft na uitgebreid onderzoek in binnen- en buitenland geen duidelijkheid opgeleverd omtrent de doodsoorzaak.

Noch de sectie, noch het toxicologisch onderzoek door het NFI (Nederlands Forensisch Instituut) geeft hier uitsluitsel over. Dit wordt mede veroorzaakt door de staat waarin de lichamen van de jongens zijn aangetroffen.  Evenmin hebben de resultaten van het forensisch onderzoek op de plaats waar de jongens gevonden zijn duidelijkheid gebracht, ook niet over de plaats waar de jongens om het leven zijn gebracht. Wel kan worden geconcludeerd dat er geen aanwijzingen zijn dat anderen dan de vader betrokken zijn geweest bij het overlijden van de jongens.

Het NIFP (Nederlands Instituut voor Forensische Psychiatrie en Psychologie) heeft onderzoek gedaan naar een mogelijke stoornis bij de vader die van invloed kan zijn geweest op zijn handelen. Het bleek op basis van de beschikbare informatie echter niet mogelijk hierover uitspraken te kunnen doen.

De nabestaanden zijn gisteren geïnformeerd over de uitkomsten van het onderzoek. Politie en Openbaar Ministerie doen verder geen mededelingen over deze uitkomsten.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #474 Gepost op: 18 december 2013, 23:50:29
Doodsoorzaak Ruben en Julian voor altijd onbekend - di 17 dec 2013 [RTV Utrecht]
Doodsoorzaak Ruben en Julian voor altijd onbekend - di 17 dec 2013 [RTV Utrecht]
rtvutrecht
Gepubliceerd op 18 dec 2013
Citaat
Hoe en waar Ruben en Julian om het leven zijn gekomen zal nooit bekend worden. Dat heeft Justitie dinsdagmorgen gemeld. De recherche deed maandenlang onderzoek naar de dood van de jongetjes van 7 en 9 uit Zeist.
Samen sterk in de hulpverlening!


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Promo documentaire over de broertjes Ruben en Julian

https://www.youtube.com/watch?v=geqUK9F8Nuk
omroepwest
Gepubliceerd op 8 mei 2014
Citaat
Ruben en Julian
Het is maandag 6 mei 2013 als de vader van de broertjes Ruben (9) en Julian (7) uit Zeist zijn zoons ophaalt voor een korte vakantie. Een dag later wordt het levenloze lichaam van haar ex-man aangetroffen in Doorn. Hij heeft zichzelf opgehangen. Van de broertjes ontbreekt ieder spoor. De politie start direct met een grote zoekactie. In eerste instantie leidt die naar Zuid-Limburg. Uit pingegevens valt op te maken dat de vader op maandagavond nog heeft getankt in het Limburgse plaatsje Neerbeek. Dagenlang zoekt de politie in Limburg, maar na ruim een week richten ze zich steeds meer op de provincie Utrecht. Op zondag 19 mei komt de politie met het bericht waar eigenlijk iedereen al bang voor was: de broertjes Ruben en Julian zijn dood. Hun lichamen worden 's middags door een toevallige voorbijganger gevonden in een sloot in Cothen. Ze zijn omgebracht door hun vader.

Documentaire
'Toen ze nog leefden heb ik wel eens gedacht: Wat nou als ze er niet meer zouden zijn? Maar nee, dat kan niet. Ik kan niet zonder ze' vertelt de moeder van de vermoorde broertjes openhartig in de documentaire.
De documentaire 'Ruben en Julian, twee weken tussen hoop en vrees' , gemaakt door RTV Utrecht, wordt zondag 18 mei om 18:00 uur eenmalig uitgezonden op TV West.
Samen sterk in de hulpverlening!


jeroen21

  • manschap brandweer
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 477
ZEIST - Op RTV Utrecht zijn woensdag de eerste fragmenten vertoond uit de documentaire die de zender maakte over de broertjes Ruben en Julian. Op de beelden vertelt moeder Iris van der Schuit over de laatste keer dat zij haar kinderen in leven zag.

De kinderen van Iris van der Schuit werden precies een jaar geleden meegenomen door hun vader, Iris' ex-man Jeroen Denis. Nadat het levenloze lichaam van Denis de volgende morgen in Doorn was gevonden, begon een landelijke zoektocht naar de twee jongens van 9 en 7 jaar.

EENMALIG
Verslaggever Dennis van Ommeren legde woensdagavond uit waarom moeder Iris meewerkte aan de documentaire. Ze vertelde hem dat ze heel veel interviewverzoeken van media krijgt: kranten, radiostations tv-stations.

"Ze begrijpt wel dat mensen willen weten wat haar verhaal is," zegt Van Ommeren, "maar ze wil niet iedereen te woord staan. Op een gegeven moment heeft ze gezegd: ik wil eenmalig mijn verhaal doen en dat doe ik bij RTV Utrecht. Daarmee hoopt ze op dat vlak ook wat rust te krijgen."

OPENHARTIG
In de documentaire spreekt Iris van der Schuit openhartig over het drama. Ze zegt onder meer: "Toen ze nog leefden heb ik wel eens gedacht, wat nou als ze er niet meer zouden zijn? Maar nee, dat kan niet. Ik kán niet zonder ze." In het tv-programma van 42 minuten zijn verder nooit eerder getoonde beelden van Ruben en Julian te zien.

Ook Henk Bril, hoofd recherche van de politie Midden-Nederland en indertijd belast met het politieonderzoek, komt aan het woord. De vermissing en de uiteindelijke vondst van de jongens greep hem bijzonder aan. "Een zaak met deze omvang heb ik nog niet eerder meegemaakt. Zeker gezien de massale belangstelling vanuit de media, maar ook vanuit de samenleving. Mensen konden niet stil blijven zitten. Iedereen wilde iets doen."

IN DE GREEP
De plotselinge en onverklaarbare verdwijning hield vorig jaar heel Nederland in de greep. Massale zoekacties door de politie, het leger en honderden vrijwilligers leverden bijna twee weken lang niets op. Een voorbijganger vond Ruben en Julian op 19 mei per toeval in het water bij de weilanden in Cothen. Hun vader had ze omgebracht.

De documentaire 'Ruben en Julian, twee weken tussen hoop en vrees' is op zondag 18 mei vanaf 07.10 uur ieder uur te zien op RTV Utrecht.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
'Inspecties gooiden geluidsopname broertje Zeist weg'

http://www.nu.nl/binnenland/3777968/inspecties-gooiden-geluidsopname-broertje-zeist-weg.html

'Opmerkelijk'


De inspecties vonden volgens de krant dat ze al een goed beeld hadden van de hulpverlening. Daarom zou het bandje 'niet noodzakelijk' zijn. Kinderarts en voormalig adviseur van een ministeriële toezichthouder op jeugdzorg Ferko Öry noemt het wissen van de opnamen 'ongelofelijk'. "Mij steekt het dat we hiervan hadden kunnen leren", zegt hij in de krant.

Hoogleraar jeugdrecht Mariëlle Bruning noemt het weggooien van de opnames in de krant 'opmerkelijk'."Ik kan me voorstellen dat de inspectie de inhoud van het bandje niet gebruikt, maar als onderzoeker zou ik altijd luisteren om ervan te leren."


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Alweer een jaar geleden. Waren 2 vreemde weken, overal hoorde je erover. Diverse brandweerposten van de VRU stonden ook in de startblokken om te helpen met zoeken, of hebben ook daadwerkelijk geholpen met zoeken. :-\


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Citaat van: Thor link=msg=1268113 date=1400316634
'Inspecties gooiden geluidsopname broertje Zeist weg'

http://www.nu.nl/binnenland/3777968/inspecties-gooiden-geluidsopname-broertje-zeist-weg.html

'Opmerkelijk'


Gedurende verschillende parlementair onderzoeken/enquêtes  zijn er nogal wat figuren wier geheugen ze op cruciale punten in de steek laat na een grondige voorbereiding en media training etc.

Het bewaren van geluidsbandjes zou o.a, kunnen "helpen" bij dit jammerlijke "geheugenverlies".