Broertjes Ruben en Julian (7 en 9) na vermissing dood aangetroffen - Zeist/Cothen 07 t/m 19-05-2013

Auteur Topic: Broertjes Ruben en Julian (7 en 9) na vermissing dood aangetroffen - Zeist/Cothen 07 t/m 19-05-2013  (gelezen 148285 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
RTV Utrecht ‏@rtvutrecht 2m

Alle vrijwillige zoekploegen zijn klaar, ook in Amerongen actie afgerond. Julian en Ruben nog niet gevonden. http://rtvu.nl/n/999286


KeesZ

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
TV Utrecht ‏@rtvutrecht 3m

Vrijwillige zoekploegen op linie door bos. Instructie: bij vondsten van belang niets aanraken, politie erbij halen. http://rtvu.nl/n/990021

Dit burgerinitiatief doet waarschijnlijk meer kwaad dan goed.

Dan kunnen ze weliswaar de beste bedoelingen hebben, maar ik vind het persoonlijk waanzin dat mensen er een "dagje uit" van gaan maken. Het is deels sensatiezucht en deels bemoeizucht.

Verder kan iemand wel vermelden dat men is verteld dat men bij "zaken van belang" niets moet aanraken maar de politie moet informeren, maar de gemiddelde burger is waarschijnlijk helemaal niet in staat om alle zaken van belang te onderscheiden, bovendien kunnen ze met een verkeerde werkwijze bewijssporen vernietigen.
Nikon :-)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Dit burgerinitiatief doet waarschijnlijk meer kwaad dan goed.

Dan kunnen ze weliswaar de beste bedoelingen hebben, maar ik vind het persoonlijk waanzin dat mensen er een "dagje uit" van gaan maken. Het is deels sensatiezucht en deels bemoeizucht.

Verder kan iemand wel vermelden dat men is verteld dat men bij "zaken van belang" niets moet aanraken maar de politie moet informeren, maar de gemiddelde burger is waarschijnlijk helemaal niet in staat om alle zaken van belang te onderscheiden, bovendien kunnen ze met een verkeerde werkwijze bewijssporen vernietigen.
Ik ben toch altijd nieuwschierig hoe mensen zoals jou zouden reageren als hun eigen kinderen weg zouden zijn. En zelf dagenlang in een helse onzekerheid zouden zitten. ::)


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Dit burgerinitiatief doet waarschijnlijk meer kwaad dan goed.

Dan kunnen ze weliswaar de beste bedoelingen hebben, maar ik vind het persoonlijk waanzin dat mensen er een "dagje uit" van gaan maken. Het is deels sensatiezucht en deels bemoeizucht.

Verder kan iemand wel vermelden dat men is verteld dat men bij "zaken van belang" niets moet aanraken maar de politie moet informeren, maar de gemiddelde burger is waarschijnlijk helemaal niet in staat om alle zaken van belang te onderscheiden, bovendien kunnen ze met een verkeerde werkwijze bewijssporen vernietigen.
Dat dacht ik ook eigenlijk. Onbewust kun je met je maatje 43 door zeer belangrijke sporen heen denderen...


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Dat dacht ik ook eigenlijk. Onbewust kun je met je maatje 43 door zeer belangrijke sporen heen denderen...

De discussie over de wenselijkheid is een heel andere dan de opmerking dat een hoop deelnemers uit sensatie-/bemoeizucht meedoen.  ::)
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
De discussie over de wenselijkheid is een heel andere dan de opmerking dat een hoop deelnemers uit sensatie-/bemoeizucht meedoen.  ::)
Ik denk zelfs dat de politie op dit moment het erg goed heeft opgepakt, door er structuur in aan te brengen en alles in overleg MET de politie gebeurt. ;)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Maar ik denk ook dat de politie vanaf nu nieuwe zoekgebieden eerst zelf eens onder de loep neemt. Dus nieuwe info bewust zal stilhouden om de evt.  sporen te beschermen.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Maar ik denk ook dat de politie vanaf nu nieuwe zoekgebieden eerst zelf eens onder de loep neemt.
JulianRubenNL ‏@JulianRubenNL 6m

Laatste nieuws is dat er vanavond weer een overleg is tussen organisatie zoekactie en politie, of er morgen weer gezocht gaat worden.


Bjorndh

  • Informatiemanagement Rode Kruis
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 918
@hendrikvandoorn: Wejohh die politie mensen zijn nu bij mij achter in het bos aan het zoeken naar de #vermiste #broertjes

@93bjorndh: @hendrikvandoorn waar?

@hendrikvandoorn: “@93bjorndh: @hendrikvandoorn waar?”zuilenstijn
Freelance persfotograaf, Informatiemanagement Rode Kruis


KeesZ

  • Fotograaf
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 74
Ik ben toch altijd nieuwschierig hoe mensen zoals jou zouden reageren als hun eigen kinderen weg zouden zijn. En zelf dagenlang in een helse onzekerheid zouden zitten. ::)

Ik begrijp best dat mensen willen helpen zoeken, maar hele gezinnen omdat het toch vakantie is? Leuk dagje uit zeg, met je gezin naar kinderlijkjes zoeken.....
Als je in de buurt woont en een iets uitgebreidere wandeling met de hond maakt is heel wat anders dan 50 of meer KM rijden om te gaan zoeken ;)
Nikon :-)