Broertjes Ruben en Julian (7 en 9) na vermissing dood aangetroffen - Zeist/Cothen 07 t/m 19-05-2013

Auteur Topic: Broertjes Ruben en Julian (7 en 9) na vermissing dood aangetroffen - Zeist/Cothen 07 t/m 19-05-2013  (gelezen 147499 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Wat ik me afvraag, is waarom het zoeken naar de kinderen zich nu concentreert rondom Doorn. We weten niet zeker of de kinderen nog in de auto zaten bij het passeren van de Rijnbrug bij Rhenen (om 1:40 uur). We weten wel zeker dat ze bij het tankstation in Neerbeek nog in de auto zaten (om 22:15 uur). Van het tankstation naar de Rijnbrug is het ongeveer 1,5 uur rijden. 22:15 uur + 1,5 uur is 23:45 uur. Dan mist er dus nog 2 uur op die route....  Daarnaast is het rijden via de Rijnbrug niet de meest logische route vanaf Neerbeek naar Doorn, dus waarom juist die route?  (voor zover iemand in dat stadium nog logisch kan redeneren.)

Ik blijf me ook afvragen, waarom iemand helemaal van Vleuten naar Neerbeek rijdt, om vervolgens te eindigen in Doorn. Niet alleen om te tanken lijkt me. Ok, hij kende het gebied. Hij had er een ex-vriendin wonen en zijn kinderen hadden wel eens in het Bunderbos gespeeld.... Misschien had hij aan die tijd mooie herinneringen en was hij daar zover mogelijk weg van zijn ex-vrouw?
Terechte vragen, en ze zijn nu ook bezig om op die vragen een antwoordt te krijgen. Vandaar die oproep om al die camerabeelden, als het lukt om dan vast te stellen of de kinderen dan nog in de auto zaten ben je al een stuk verder. Nu zou je een gebied tussen Doorn en Limburg moeten uitkammen, dat is niet te doen. Ookal vanwege de vele bossen die er tussen zitten.
Zitten de kinderen nog in de auto als deze over de brug bij Rhenen rijdt, is je gebied alweer een stuk kleiner. Maar ook dan is het nog een grote klus om alles te doorzoeken.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Kaart met route vader broertjes vanmiddag verwacht

UTRECHTSE HEUVELRUG - De politie komt vanmiddag naar buiten met een kaart met daarop de route die de vader van de vermiste broertjes Julian en Ruben aflegde voor hij in Doorn zelfmoord pleegde.

Met de hulp van GPS-gegevens uit zijn telefoon heeft de politie nu een groot gedeelte van de route in beeld gebracht.

Bron + volledig persbericht: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/999477/route-vader-julian-en-ruben-steeds-verder-in-beeld.html


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Deze route wordt door Google maps wél als eerste geadviseerd, check http://goo.gl/jx4dk.

Als je bij Google Rhenen als eindbestemming ingeeft wel. Dan is de Rijnbrug uiteraard logisch. Maar zijn eindbestemming was Doorn....


Speedy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 237
Als je bij Google Rhenen als eindbestemming ingeeft wel. Dan is de Rijnbrug uiteraard logisch. Maar zijn eindbestemming was Doorn....

Je kan toch vertrekken met bestemming Rhenen en uiteindelijk onderweg nog besluiten door te rijden of om te rijden naar Doorn?


Rutger

  • Geïnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
Als je bij Google Rhenen als eindbestemming ingeeft wel. Dan is de Rijnbrug uiteraard logisch. Maar zijn eindbestemming was Doorn....

Lijkt me ook een beetje vreemde ervaring als je op weg bent om zelfmoord te plegen dat je dan je standaard route naar huis rijdt en dan vlak voordat je thuis bent nog paar minuten rijden het bos in en jezelf ophangen. Ik kan me zo voorstellen dat dat niet goed voelt, dus maar een klein stukje omrijden onderweg naar je zelfmoord-locatie


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
RTV Utrecht ‏@rtvutrecht 2m

Aan de zoekactie in Doorn doen ook op vrijwillige basis een aantal brandweermannen uit IJsselstein mee. Daarnaast staan speurhonden paraat.


Fireball

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,747
Je kan toch vertrekken met bestemming Rhenen en uiteindelijk onderweg nog besluiten door te rijden of om te rijden naar Doorn?

Uiteraard, maar we weten niet of zijn bestemming in eerste instantie daadwerkelijk Rhenen was. Elke bestemming in die omgeving is dan mogelijk, zoals ook bijvoorbeeld Opheusden, Kesteren etc. We weten alleen dat hij over de Rijnbrug gereden is en dat zijn eindbestemming Doorn was.


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Maaike Kempes ‏@KempesHVNL
Verslaggever bij Hart van Nederland. Het dagelijkse nieuwsprogramma van SBS6. Elke dag om 19.00 en om 22.30
Amsterdam · http://www.hartvannederland.nl




Zo naar Doorn. Vrijwilligers geven niet op en kammen vandaag opnieuw deel #doornsegat uit #vermistebroertjes
8:57 AM

Burgerzoekactie #vermistebroertjes groot aangepakt vandaag in #doornsegat. Politie en militairen erbij

10:34 AM

Ook het #rodekruis staat klaar. #doornsegat #vermistebroertjes

10:35 AM

Zo'n 100 man en politie nu van start met zoekactie  #doornsegat #vermistebroertjes

11:41 AM

Politie onderzoekt stuk grond in # doornsegat tijdens vrijwillige zoekactie. Blijkt niets te zijn. Zoeken nr #verm

12:18 PM

Op de voetbalclub van #Ruben is het programma versoberd vandaag. #vermistebroertjes #hvnl

12:54 PM

Bij #VVJonathan in Zeist is de vermissing van lid #Ruben gesprek vd dag. De voorzitter hoort u om 22.30 in #hvnl

1:30 PM

Update zoekactie: zo'n 250 burgers doen mee. Organisatie:'we gaan door tot we er bij neervallen.' #doornsegat #ver

2:07 PM

Er helpen 15 politie agenten vrijwillig mee aan #burgerzoekactie in #doornsegat. Ook vrijwillige brandweer  #vermistebroertjes #hvnl
2:49 PM

Net bij #politie geweest over #vermistebroertjes. Kaart met info over route vader bijna klaar.

3:05 PM

Politie heeft inmiddels zo'n 120 liggen die nagetrokken worden ivm #vermistebroertjes. Met kaartje hopen ze op meer concrete info. #hvnl
3:15 PM

Foto('s) geplaatst met toestemming van rechthebbende
Samen sterk in de hulpverlening!


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Even offtopic: Als ik de bovenstaande foto's goed bekijk zie ik dat alle vrijwilligers volwassen zijn...


Chris81

  • Rechercheur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 160
Even offtopic: Als ik de bovenstaande foto's goed bekijk zie ik dat alle vrijwilligers volwassen zijn...
Ik zou als vader ook niet mijn kinderen toelaten mee te zoeken. Stel ze vinden wel iets. Dat moet je een kind niet aan willen doen.
Hoofd Evenementenhulpverlening Twente Instructeur & Examinator verkeersregelaars Verkeersregelaar (landelijke aanstelling)