Broertjes Ruben en Julian (7 en 9) na vermissing dood aangetroffen - Zeist/Cothen 07 t/m 19-05-2013

Auteur Topic: Broertjes Ruben en Julian (7 en 9) na vermissing dood aangetroffen - Zeist/Cothen 07 t/m 19-05-2013  (gelezen 148097 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Opsporing Verzocht di 14 mei 2013, 19:25

Opsporingsprogramma i.s.m. politie en justitie voor een veiliger samenleving. Met o.a.: -Vleuten: Vermissing broertjes Ruben (9) en Julian (7).
Vleuten: Vermissing broertjes Ruben (9) en Julian (7) uit Zeist
Vleuten: Vermissing broertjes Ruben (9) en Julian (7) uit Zeist
 OpsporingVerzocht·      
Gepubliceerd op 15 mei 2013
De politie reconstrueert de laatste gangen van de vader.
Samen sterk in de hulpverlening!


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Citaat
DONDERDAG
07.22 uur: De politie heeft woensdagavond de tijdsinstellingen van de camera in Leersum nog een keer onderzocht. Eindconclusie zou zijn dat de camera een uur en zestien minuten voorloopt. Dat heeft mogelijk gevolgen voor de tijdlijn van gebeurtenissen.

Bron: http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/990021/liveblog-vermiste-broertjes-ruben-en-julian.html
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Citaat
Rik Dogger ‏@rikdogger ( 15.38 uur )
Rechercheurs hebben de hulp in geroepen van een voertuigdeskundige. Deze oordeelt:  de auto op de beelden is geen Hyundai Getz.

Citaat
Rik Dogger ‏@rikdogger ( 15.37 uur )
Politie: De auto waarvan de politie beelden heeft getoond, blijkt niet de auto van de vader van de #vermistebroertjes te zijn.

Weg tijdlijn (-hiaat)
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Citaat
Politie Utrecht ‏@PolitieUtrecht 15.47 uur )
Auto op camerabeelden #Leersum niet van vader #vermistebroertjes. Persbericht: http://bit.ly/1477i6k

En ook van officiële zijde.
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


bart007

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,201
Citaat
Politie Utrecht ‏@PolitieUtrecht ( 16.00 uur )
Vader van #vermistebroertjes heeft waarschijnlijk niet veel verder gereden dan Vleuten-Neerbeek-Doorn, volgens motoranalyse van de auto. 1/2

Citaat
Politie Utrecht ‏@PolitieUtrecht ( 16.01 uur )
2/2 Het rijden van een omweg via het buitenland, ligt dus niet voor de hand. #vermistebroertjes
de waarheid verandert soms,  ....  maar het geloof in de waarheid niet


Speedy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 237


Motoranalyse? Wat onderzoek je dan... & hoe kunnen ze nou tot deze conclusie komen? Blijft voor mij een raadsel... weet alleen dat je bij een warme motor kan aannemen dat de auto kortgeleden is gebruikt.


Berger

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 413
Vermoedelijk is er gewoon gekeken naar het aantal liters wat is getankt, en de afstand die daarna is afgelegd, volgens de route die nu bekend is.
Klopt het verbuikte aantal liters met de afgelegde afstand kan je in ieder geval een redelijke gis maken naar het gebied wat eventueel bestreken kan zijn met de auto, en kan je een grote omweg naar b.v. Het buitenland uitsluiten.
Motoranalyse lijkt mij als techneut een foute term.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 7,221
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Motoranalyse? Wat onderzoek je dan... & hoe kunnen ze nou tot deze conclusie komen? Blijft voor mij een raadsel... weet alleen dat je bij een warme motor kan aannemen dat de auto kortgeleden is gebruikt.

Het komt mij ook wat vreemd voor dat je aan de hand van een "motoranalyse" een verschil van hoogstens een paar honderd kilometers recent gereden kunt vaststellen en daar gaat het in dit geval toch om.
Je kunt aan de hand van de slijtage etc. wel bepalen of de motor in totaal al dan niet veel draaiuren heeft, maar dit ?


Speedy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 237
Vermoedelijk is er gewoon gekeken naar het aantal liters wat is getankt, en de afstand die daarna is afgelegd, volgens de route die nu bekend is.
Klopt het verbuikte aantal liters met de afgelegde afstand kan je in ieder geval een redelijke gis maken naar het gebied wat eventueel bestreken kan zijn met de auto, en kan je een grote omweg naar b.v. Het buitenland uitsluiten.
Motoranalyse lijkt mij als techneut een foute term.

"heeft waarschijnlijk niet veel verder gereden dan Vleuten-Neerbeek-Doorn, volgens motoranalyse van de auto"

Wat versta je onder 'niet veel verder'? Hij heeft nog wel door Limburg een stuk kunnen afleggen... Precies verbruik en km's berekenen lijkt me een moeilijke zaak, hangt van veel zaken af. Zo kan je 100 km rijden en de dag erna met de zelfde instellingen nog een keer 100 km rijden maar meer of minder brandstof kwijt zijn ;)


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Wat ik wel weet is dat bij modernere vrachtwagens het motormanagement uitgelezen kan worden, waarbij snelheden en afgelegde afstanden kunnen worden bekeken. IL&T gebruikt dit bv om bij vrachtvervoer tachograaf fraude op te sporen.

Maar of dat bij een Hyundai Getz kan?