Broertjes Ruben en Julian (7 en 9) na vermissing dood aangetroffen - Zeist/Cothen 07 t/m 19-05-2013

Auteur Topic: Broertjes Ruben en Julian (7 en 9) na vermissing dood aangetroffen - Zeist/Cothen 07 t/m 19-05-2013  (gelezen 147500 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Hulpverleningsforum

  • Forum Moderator
  • Senior gebruiker
  • *****
  • Berichten: 1,057
    • HVforumNL
De discussie over het rijden met prio 1 tbv sporenonderzoek heeft een eigen topic gekregen.

http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?msg=1164397


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #451 Gepost op: 27 mei 2013, 14:22:03
Begrafenis broertjes Ruben en Julian begonnen

Gepubliceerd: 27 mei 2013 14:10
Laatste update: 27 mei 2013 14:13

De lichamen van de broertjes Ruben (9) en Julian (7) uit Zeist zijn maandagmiddag in een legervoertuig naar de begraafplaats in hun woonplaats gebracht.

De naaste familie volgde in een brandweerwagen.

De uitvaart wordt in besloten kring gehouden. Wel zijn de klasgenootjes van de jongens aanwezig. In Zeist geldt maandag een verbod op filmen of fotograferen op het kerkhof aan de Woudenbergseweg.

lees verder: http://www.nu.nl/binnenland/3484719/begrafenis-broertjes-ruben-en-julian-begonnen.html

Door: ANP  |
Samen sterk in de hulpverlening!


Speedy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 237
Reactie #452 Gepost op: 27 mei 2013, 15:10:45
Citaat van: Live link=msg=1166870 date=1369657323
Begrafenis broertjes Ruben en Julian begonnen

Is dus door de gemeente en andere goed 'geheim' gehouden, dat het vandaag is. Goed dat pers en ramptoeristen respect geven naar de plechtigheid, alhoewel ik bang ben dat vanavond de eerste foto's wel online komen...


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,427
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Eerste video is al online.

Ga ik trouwens niet plaatsen. Als zelfs de grote media niet eens het fatsoen hebben om zich gewoon te houden aan de wens van de familie ga ik ze de extra hits van jullie ook niet gunnen.


Speedy

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 237
Citaat van: Diamondback link=msg=1166893 date=1369661600
Eerste video is al online.

Ga ik trouwens niet plaatsen. Als zelfs de grote media niet eens het fatsoen hebben om zich gewoon te houden aan de wens van de familie ga ik ze de extra hits van jullie ook niet gunnen.

Je bedoeld de video van nu.nl of andere website waarin de legertruck met brandweerwagen voorbij rijden?


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Diamondback link=msg=1166893 date=1369661600
Eerste video is al online.

Ga ik trouwens niet plaatsen. Als zelfs de grote media niet eens het fatsoen hebben om zich gewoon te houden aan de wens van de familie ga ik ze de extra hits van jullie ook niet gunnen.
10 punten DB. Het is allemaal niet voor niets zo stil gehouden, en allemaal op het allerlaatste moment bekend gemaakt. Respect voor de familie vanuit de media is bedroevend ver te zoeken. Walgelijk. >:(


Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Citaat van: Peter71 link=msg=1166915 date=1369665443
Respect voor de familie vanuit de media is bedroevend ver te zoeken. Walgelijk. >:(

Ik zou even willen nuanceren: men heeft tijdens de dagenlange zoektocht zowel vanuit de overheid alsook de familie dankbaar van de media gebruik gemaakt om deze zaak zoveel mogelijk in de schijnwerpers te plaatsen en om zoveel mogelijk burgers te mobiliseren in de zoektocht naar die twee jongens. Dat was uiteraard zeer begrijpelijk en daar was m.i. ook helemaal niets mis mee. Wat veel mensen in zo een situatie echter schijnen te vergeten, is dat je dan niet zomaar de schakelaar kan omdraaien en kan verwachten dat je door binnen- en buitenland (media) opeens weer helemaal vergeten wordt. Zo werkt het natuurlijk niet. Uiteraard zou het geen pas hebben om bij de nabestaanden te gaan binnendringen in hun privé-leven of die begraafplaats te gaan bezetten maar een evenwicht moet in zo een zaken worden gevonden. En dan lijken mij beelden van die colonne op de openbare weg niet zo dramatisch te zijn. Het is m.i. totaal onredelijk om na al de hetze opeens te gaan eisen dat deze zaak collectief wordt vergeten en dat er geen seconde beeldfragment wordt gemaakt.


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Citaat van: Asterix 900 link=msg=1166923 date=1369666282
Ik zou even willen nuanceren: men heeft tijdens de dagenlange zoektocht zowel vanuit de overheid alsook de familie dankbaar van de media gebruik gemaakt om deze zaak zoveel mogelijk in de schijnwerpers te plaatsen en om zoveel mogelijk burgers te mobiliseren in de zoektocht naar die twee jongens. Dat was uiteraard zeer begrijpelijk en daar was m.i. ook helemaal niets mis mee. Wat veel mensen in zo een situatie echter schijnen te vergeten, is dat je dan niet zomaar de schakelaar kan omdraaien en kan verwachten dat je door binnen- en buitenland (media) opeens weer helemaal vergeten wordt. Zo werkt het natuurlijk niet. Uiteraard zou het geen pas hebben om bij de nabestaanden te gaan binnendringen in hun privé-leven of die begraafplaats te gaan bezetten maar een evenwicht moet in zo een zaken worden gevonden. En dan lijken mij beelden van die colonne op de openbare weg niet zo dramatisch te zijn. Het is m.i. totaal onredelijk om na al de hetze opeens te gaan eisen dat deze zaak collectief wordt vergeten en dat er geen seconde beeldfragment wordt gemaakt.
Zeg ik dan dat deze zaak vergeten moet worden? Er is een verzoek gedaan aan de media om zich buiten deze begrafenis te houden, en er gewoon geen beelden van te maken. Mogen nabestaande dan al geen recht meer hebben om intiem afscheid te nemen van die jongens? En de wens uitspreken dat zij op deze dag alleen gelaten willen worden?
In heel nederland en in het buitenland is er geholpen met zoeken, daar is de familie erg dankbaar voor. Maar de familie met rust laten op de dag dat men definitief afscheid moet nemen van de jongen, dat is voor bepaalde media alweer te moeilijk. Stel je voor dat je geen exclusieve beelden hebt daarvan. Neem als media een keer genoegen met een persbericht.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Ik wil verder niet klagen maar volgens mij zien we nu spoken die er niet zijn:
Citaat
Ruben en Julian begraven in Zeist
De broertjes Ruben en Julian zijn vanmiddag in besloten kring in Zeist begraven. De familie hield de media op afstand, alleen de rouwstoet mocht worden gefilmd.
http://nos.nl/artikel/511327-ruben-en-julian-begraven-in-zeist.html
Ik zie slechts wat beelden van de rouwstoet, en dat is gewoon in overleg met de familie afgesproken. Zolang er geen beelden van de begrafenis zelf opduiken is alles dus gewoon volgens afspraak verlopen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Asterix 900

  • Railsector België & ex-centralist 112 België
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 915
Citaat van: Peter71 link=msg=1166929 date=1369666822
Mogen nabestaande dan al geen recht meer hebben om intiem afscheid te nemen van die jongens? En de wens uitspreken dat zij op deze dag alleen gelaten willen worden?

Recht om intiem afscheid te nemen en alleen gelaten te worden? Absoluut.
Recht om te bepalen dat er helemaal geen beelden mogen worden gemaakt van een rouwstoet als dieptragische afsluiter na een wekenlange media-aandacht? Nee, ik vind van niet. Eenmaal die bal aan het rollen gaat en "het verhaal" collectief bezit wordt van een heel land, kan je daar niet meer onderuit. Ik lees hier echter ook dat er (gelukkig) goede afspraken zijn gemaakt. Misschien dat men soms iets te gevoelig reageert op deze feiten, dat is hier eerder ook al gebeurd en valt natuurlijk ook wel te begrijpen.