Dat verwacht ik niet, de oefening zal in grote lijnen uitstekend verlopen echter met een aantal leer- en verbeterpunten. Je hebt niets aan dit soort oefeningen als je niet een jaar lang kan evalueren, task forcen, horizontaal- en verticaal multidisciplinair verandermanagen tot de volgende papieren systeemoefening van je betrouwbare, professionele rampenbestrijdingsorganisatie.
Nee die zijn erg nuttig dergelijke papieren oefeningen. gelukkig hoeft de regio alleen maar te oefenen en gaat een andere instantie beoordelen volgens voor iedereen onduidelijke criteria, die hebben ook het meeste na werk. dan komen ze met een concept beoordeling en dan gaat de regio beginnen aan het vergaderrondje, dan komt de definitieve met aanbevelingen en dan start het werkgroepenbal...
Wel jammer dat dit zo aangekondigd is, een ramp komt meestal onverwacht maar ja, we kunnen natuurlijk niet hebben dat de oorlog verloren wordt doordat iemand niet weet dat ie in die week op zijn plaats moet zijn. (Ik heb in dienst meegemaakt dat er een grote alarm oefening kwam, op papier. Onze zijde verloor omdat mijn afdeling net die dag personeelsuitje had en mijn afdeling redelijk essentieel was in de beginfase van het conflict).