Oefeningen in de media

Auteur Topic: Oefeningen in de media  (gelezen 94014 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Tomyboy

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 688
  • Geïnteresseerde / Fotograaf
    • Hessels Media
Reactie #50 Gepost op: 28 mei 2013, 12:11:05
Grote rampenoefening op Waalbrug (foto's)

27-05-2013 - Ewijk - Maandagavond heeft er op de oude Waalbrug bij Ewijk een grote rampenoefening plaatsgevonden. De oefenleiding had voor het scenario, een kettingsbotsing op de A50, groots uitgepakt. Diverse LOTUS-slachtoffers zaten bekneld in een voertuig of laten gewond over de rijbaan verspreid. Aan de hulpdiensten de taak dit pittige scenario op te lossen.

Een auto onder een vrachtwagen met beknelling, een motorrijder onder een personenauto, een voertuig op zijn kop, voertuigen tegen de vangrail en daarnaast nog geiten die over de rijbaan liepen. Aan de brandweerposten van Zetten, Valburg, Druten en Beuningen, meerdere ambulances, de Geneeskundige Combinatie (GNK), Rijkswaterstaat en de politie de taak dit op te lossen.

Na afloop van de oefening hebben de hulpdiensten gezamenlijk de oefening geëvalueerd op Post Zetten, waarna de aanwezige eenheden terug zijn gekeerd naar hun post. De oefenleiding kijkt terug op een geslaagde oefening.

© 112Gld-zuid.nl

Meer foto's zijn te bekijken op: Facebook



Student Technische Bedrijfskunde TU/e


gerritsen

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 241
  • Brandweer
Reactie #51 Gepost op: 28 mei 2013, 15:26:02
Valburg is er niet bij geweest ,Heteren wel ;)
vanaf 1-1-2014 ex vrijwillige brandweerman


Kevin R.

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 978
Reactie #52 Gepost op: 30 mei 2013, 09:45:58
p2kflex
09:33:56 30-05-13GROUP-1Prio 1 (Oefening) Gemini HUISDUINERWEG 3 DEN HELDER Rookmelder 4432
0201478BRW Noord-Holland Noord (Den Helder) (Beroepsploeg)
0201489BRW Noord-Holland Noord (Den Helder) (Lichtkrant Gemeente)
0201488BRW Noord-Holland Noord (Den Helder) (Lichtkrant Kazerne)
p2kflex
09:44:06 30-05-13GROUP-1Prio 1 (Oefening) (OPS: middel brand) Gemini HUISDUINERWEG 3 DEN HELDER Handmelder 6592 286433 VvD, CaCo, DHD CDT, DHD Info BGM,
MB0203750BRW Noord-Holland Noord (Den Helder) (Burgemeester)
MB0201421BRW Noord-Holland Noord (Den Helder) (Commandant)
MB0200083BRW Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (Calamiteiten Coördinator)
MB0200680BRW Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (OvD Kop van Noord-Holland Noord)
MB0200509BRW Veiligheidsregio Noord-Holland Noord (Voorlichting)
MB0201407Marinebrandweer Den Helder (Blusploeg)


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,945
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #53 Gepost op: 30 mei 2013, 10:00:19
Zou gelet op de instensievere samenwerking in Den Helder zou/gaat de Marine Brandweer bij dit soort oefeningen ook op een of andere manier betrokken worden ?


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,257
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #54 Gepost op: 30 mei 2013, 10:13:15
De marinebrandweer zit in de alarmeringslijst. Ze oefenen blijkbaar mee.  :)
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,945
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #55 Gepost op: 30 mei 2013, 11:03:53
Er wordt daar in Den Helder flink geoefend :

Brandoefening in verzorgingstehuizen.

 
De Helderse brandweer oefent deze maand samen met bedrijfshulpverleners (BHV’ers) ontruimingen in de verzorgingshuizen Prinses Margriet (12 oktober), Goede Ree (19 oktober), De Golfstroom (21 oktober) en Ten Anker (22 oktober). Waar het daarbij om draait: hoe reageren de bedrijfshulpverleners bij een brand(melding)? De brandweer geeft daarbij praktijktips en trucs om in geval van brand erger te voorkomen.De maand oktober staat voor de brandweer in het teken van de Brandpreventieweken. ‘Wat doe jij bij brand?’, is de vraag die zij dit jaar stellen aan de bedrijfshulpverleners van zorginstellingen in Den Helder. Hoe reageren zij op een brandmelding? Wat doen ze met patiënten? Kennen ze het ontruimingsplan? Hoe is het met de communicatie(middelen) gesteld? Doel van de oefening: voorbereid zijn en erger kunnen voorkomen.Ook verpleeghuis Den Koogh (26 oktober) en het Gemini-ziekenhuis (datum nog niet bekend) staan op de planning voor een oefening. De ontruiming daar zal beperkt blijven tot één afdeling.De Brandweer heeft het personeel en bewoners van de instellingen geïnformeerd over de komende ontruimingsoefeningen.
 

bron: noordhollandsdagblad

http://www.bhv-er.nl/Editie19.htm


MJWB

  • Ontwerper Tunnelinstallaties, IV NEN3140/3840 en Burgerhulpverlener Hoorn/Zwaag(BLS/AED-bedienaar)
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 112
Reactie #56 Gepost op: 3 juni 2013, 15:17:56
Op een van de foto's toch een brandweerman zonder zichtbaarheidsvestje  ;)  998765
Alle geschreven teksten zijn geheel op persoonlijke basis en zijn geensinds de mening van enige organisatie of vereniging waaraan ik verbonden ben.


Jos v L

  • medewerker Fvt/ EX - opleidingen brandweer Z-L/
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,662
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #57 Gepost op: 3 juni 2013, 17:14:29
Citaat van: MJWB link=msg=1169212 date=1370265476
Op een van de foto's toch een brandweerman zonder zichtbaarheidsvestje  ;)  998765

Poeh ja!  O0
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,945
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #58 Gepost op: 8 juni 2013, 07:55:39
SAR EXERCISE NORTH OF TERSCHELLING

Last Wednesday evening at the Dutch Island of Terschelling both KNRM lifeboats , the FRANS HOGEWIND based KNRM station Paal 8 and the ARIE VISSER of station West Terschelling where mobilized for an exercise North of the island of Terschelling, the FRANS HOGEWIND is a beach launched lifeboat of the VALENTIJN 2000 type this type of lifeboats are stored in a boathouse close to the beach along the North Sea, Wadden Sea and the Ijsselmeer
The Valentine class is a lifeboat from The Royal Dutch Rescue Society (KNRM), based on the RIB technology. The boats are used as (beach) lifeboat along the North Sea, Wadden Sea and the IJsselmeer.
Photo top : Wibbo ©
The first Valentijn was built in 1990 and based in Noordwijk aan Zee. The Valentijn class is launched by a special boat vehicle from the beach. Since the KNRM was satisfied with this type of ship, another 8 of these boats were built in the next eighth years, with slight improvements from the experience with the existing boats . Moreover, not only beach lifeboats, the Valentijn also proved great boats for the IJsselmeer and the Wadden Sea.
The boats of the original Valentijn type feature 2 x 430 Hp Volvo Penta engines. These engines, in combination with water-jet propulsion, give the boat a speed of 34 knots. The Valentijns are semi-self-righting, which means that the crew must activate an air pocket to right the boat again after capsizing.
After several years of experience there made an improved design under the name Valentijn 2000. the boats have become 0.4 meters longer, the boats have been electronically controlled engines 2 x 450 HP and another larger type waterjet and gearbox making the return and acceleration. Valentine class is continually subject
DAILY COLLECTION OF MARITIME PRESS CLIPPINGS 2013 – 159
Distribution : daily to 25975+ active addresses 08-06-2013 Page 5
to renewal and development. During every large annual servicing the engineering and electronics on board evaluated and adjusted if appropriate to the current state of the art so that crew can function to the limit during operations. In total at present are 16 Valentijn class boats active along the Dutch coast and the 1990 built class leader VALENTIJN is at present in reserve
after the launch from the beach the FRANS HOGEWIND proceeded to the exercise area with a speed of 30 knots in the meantime contact was made with the BRISTOW SAR Sikorsky S-61N SEA KING helicopter G-BPWB which was enroute from Den Helder to the exercise location and arrived a few minutes later above the lifeboats for several hoisting exercises using crew members of both lifeboats
DAILY COLLECTION OF MARITIME PRESS CLIPPINGS 2013 – 159
Distribution : daily to 25975+ active addresses 08-06-2013 Page 6
Left seen one of the pilots of the G-BPWB concentrated during the hoisting exercise over the ARIE VISSER Upon completion of the exercise the helicopter headed back to Den Helder and both lifeboats returned to their bases at the island of Terschelling where the FRANS HOGEWIND was sailed onto the beach for further transportation to the boat house where by the special boat transporation vehicle and Caterpillar special tractor
DAILY COLLECTION OF MARITIME PRESS CLIPPINGS 2013 – 159
Distribution : daily to 25975+ active addresses 08-06-2013 Page 7
De KNRM is een zelfstandig opererende, ongesubsidieerde, organisatie die kosteloos mensen red op zee en open water. De professionele vrijwilligers kunnen hun werk niet doen zonder uw steun. Er is voor iedereen een passende manier om te helpen. De belangrijkste mensen zijn, naast onze 1.300 vrijwilligers, onze donateurs, de zogenaamde Redders aan de Wal. Ook giften helpen onze redders het, zo belangrijke werk, te doen. Notariële schenkingen zijn aftrekbaar van het belastbaar inkomen, vanwege de ANBI-status van de Redding Maatschappij. Zelfs de aanschaf van de KNRM Jaarwimpel helpt
Click here for more information about the KNRM (in English language) The next generation KNRM lifeboat NH 1816 Upon returning at the boat house the FRANS HOGEWIND was cleaned by the crew, and made ready for a next action. Herewith I would like to thank Coxswain Henk and the Paal 8 Station crew of the FRANS HOGEWIND , Coxswain Herman and crew of the ARIE VISSER for the hospitality whilst onboard their boats and station and the crew of the BRISTOW SAR helicopter G-BPWB for a job well-done !!

Bron :DAILY COLLECTION OF MARITIME PRESS CLIPPINGS 2013 – 159


Thor

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,945
  • Wat de eb neemt brengt de vloed terug.
Reactie #59 Gepost op: 8 juni 2013, 08:34:11
N.B. Was even weggevallen : clippingnews@maasmondmaritime.com    Shippingnewsclippings 159 dated 08-06-2013