Aanhouding door bedrijfsrechercheur / beveiliger in burger

Auteur Topic: Aanhouding door bedrijfsrechercheur / beveiliger in burger  (gelezen 17048 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #50 Gepost op: 14 mei 2013, 16:07:28
Ik weet dat het OM op basis van minder info zelfs een oordeel velt.  98uiye
Misschien om tot vervolging over te gaan ja.... Maar een veroordeling?
Bovendien bestaat een strafdossier niet uit alleen een filmpje maar ook uit verklaringen van alle betrokkenen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #51 Gepost op: 14 mei 2013, 19:55:11
Ben het helemaal met Pully eens, bovendien zie je dat VD zich niet verzet maar de 'beveiliger' toch een 'klem' aan blijft houden. Maar ok, we weten inderdaad niet alles, op basis van wat ik op de beelden zie vind ik dat er nodeloos geweld is gebruikt en had het in mijn ogen anders gemoeten.
 
Mocht er wel iets zijn wat daar een aanleiding toe geeft, draai ik gerust bij. Het is niet dat ik per definitie geweld door een burger/beveiliger afkeur namelijk.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


CMKmaat

  • What does this button do?
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,151
  • Geen spoed wel politie? Naambellen! Bel 0900-TUIG
Reactie #52 Gepost op: 15 mei 2013, 02:07:47
Puur gebaseerd op de beelden lijkt mij dat dit niet voldoende is om tot een duidelijke conclusie te kunnen komen.
Er zijn te veel variabelen die zich buiten beeld afgespeeld kunnen hebben.
In de eerste 2 seconden zie je een man rustig door het beeld lopen,
Na 2 seconden komt de burger in beeld die in de omschrijving van de beelden een bedrijfsrechercheur genoemd wordt,
In 3 seconden heeft de burger de beoogde verdachte vastgepakt en naar de grond gewerkt (zoals later uit de beelden blijkt) in afwachting van ondersteuning door een geüniformeerde vrouwelijke beveiligingsbeambte. Op het moment dat deze assisterende beambte in de buurt is wordt de vd overeind geholpen en verdwijnt men uit beeld/wordt het filmpje beëindigd.

Zonder verdere getuigenverklaringen zijn er tal van redenen voor zowel de vd als voor de burger die in het filmpje een bedrijfsrechercheur genoemd wordt welke aangevoerd kunnen worden om de betreffende handelswijze te verdedigen. Dat is speculaas en daar hou ik me verder niet mee bezig.

Wat wel heel duidelijk blijkt is dat de burger die op de omschrijving van de beelden een bedrijfsrechercheur genoemd wordt enige kennis van zaken betreffende aanhoudingstechnieken heeft. Hij zou zomaar IBT opgeleid kunnen zijn. En hoeveel bedrijfsrechercheurs zijn dat?

Gezien het filmpje al een jaar op internet staat en zeker als bewijsvoering opgevoerd zal worden bij het onderzoek naar de vd zal er waarschijnlijk geen klacht zijn ingediend tegen de betreffende burger zijn ingediend. Anders hadden we dat al lang en breed op andere media aangehoord en gezien.
Wij zorgen dag en nacht voor de fysieke beveiliging van de te beschermen belangen van de defensieonderdelen binnen het koninkrijk der Nederlanden.