ece r65 zwaailicht

Auteur Topic: ece r65 zwaailicht  (gelezen 24114 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #40 Gepost op: 12 maart 2015, 10:20:43
Volgens mij staat het op de dome. Het kan zijn dat je een eerdere versie te pakken hebt nog zonder ece keuring? Of een usa versie? Vaak worden producten later aangepast naar een ece versie.


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #41 Gepost op: 16 maart 2015, 10:17:46
Redtronic is slordig met stickers plakken. De Tornado wordt in Engeland geproduceerd, dus een USA versie lijkt me sterk. Ik heb ze al vaker met en zonder sticker gezien. Ik lever hem standaard af met een extra los certificaat erbij.

Traffic advisor is trouwens een leuke case. Als hij als looplicht wordt gebruikt staat hij nergens in de wet vermeld. Alleen bij transportbegeleidingsvoertuigen, maar valt niet onder de ECE R65.

Het wordt echter een ander verhaal als de dwangpijl in "warning mode" tegelijk met de dakset (of een andere lamp op het dak) aan gaat en onder de "primaire set" valt.
Is dat het geval, dan moet het warning patroon en de individuele modules, voldoen aan de ECE R65 Klasse 1.


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,110
Reactie #42 Gepost op: 16 maart 2015, 10:57:20
Citaat van: LemmensSpecialVehicles link=msg=1337511 date=1426497466
Redtronic is slordig met stickers plakken. De Tornado wordt in Engeland geproduceerd, dus een USA versie lijkt me sterk. Ik heb ze al vaker met en zonder sticker gezien. Ik lever hem standaard af met een extra los certificaat erbij.

Traffic advisor is trouwens een leuke case. Als hij als looplicht wordt gebruikt staat hij nergens in de wet vermeld. Alleen bij transportbegeleidingsvoertuigen, maar valt niet onder de ECE R65.

Het wordt echter een ander verhaal als de dwangpijl in "warning mode" tegelijk met de dakset (of een andere lamp op het dak) aan gaat en onder de "primaire set" valt.
Is dat het geval, dan moet het warning patroon en de individuele modules, voldoen aan de ECE R65 Klasse 1.
Kun je een traffic Advisor als looplicht dan niet gewoon zien als losse knipperende led flitsers? Een set secundaire signaalverlichting dus?


gebruiker0401206

  • Gast
Reactie #43 Gepost op: 16 maart 2015, 12:20:44
Naja als het als grille flitsers telt zitten ze te hoog.
Los schakelbaar geldt alleen voor de voorkant als secundaire set.

Voor de achterkant staat daarover niks in de regelgeving. En zeker niet als hij in looplicht modus staat.


Bas1988

  • Assetbeheerder HWA, Specialist HWA, verkeersregelaar, lid honden zoekgroep
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 185
Reactie #44 Gepost op: 16 maart 2015, 13:55:13
Citaat van: LemmensSpecialVehicles link=msg=1337511 date=1426497466
Redtronic is slordig met stickers plakken. De Tornado wordt in Engeland geproduceerd, dus een USA versie lijkt me sterk. Ik heb ze al vaker met en zonder sticker gezien. Ik lever hem standaard af met een extra los certificaat erbij.

Dank voor je informatie, Inmiddels heb ik het stickertje gevonden. Doordat ik een amber kap heb, is het niet goed te lezen.
(schuin door het midden kijkend net te doen, met hulp van een lamp).

Overigens gebruik ik de TA normaal alleen in combinatie met een lamp op het dak.
Al beken ik onmiddellijk dat ik beide nooit aangesloten heb als ik onderweg ben. (TA zit vast op hoedenplank, onder een hoes; zwaailicht ligt in de kofferbak).
Voor alle signalering ben ik van mening: Eerst nadenken, dan gebruiken.
common sense is not so common...