decompressie

Auteur Topic: decompressie  (gelezen 5475 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Target77

  • Gast
Reactie #10 Gepost op: 5 mei 2005, 11:42:21
Ik meen mij te herinneren dat Noordhoek Diving BV uit Zierikzee een decotank heeft en dat ie ook wel eens in geval van nood gebruikt wordt  ;)


Koen Wiegman

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 813
    • website overleg Samenwerkende Reddingsbrigades Kennemerland
Reactie #11 Gepost op: 5 mei 2005, 23:31:59
Ook het Rijkswaterstaatschip waar vanaf (onderwater)onderhoud wordt verricht aan de sluizen in IJmuiden heeft een tank staan.
Geloof in eigen kracht en identiteit kunnen de brigades ver brengen!


uitkijk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 961
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #12 Gepost op: 5 mei 2005, 23:57:32
Er zijn bij een aantal bedrijven decompressietanks maar daarbij is geen medische begeleiding, verder bestaat er ook nog zoiets als aansprakelijkheid.
Zoals aangegeven in het OPPLAN SAR:

Op de hierna volgende locaties zijn decompressie mogelijkheden aanwezig in geval van duikongevallen:

-   Den Helder, Duikmedisch centrum Koninklijke marine, medische begeleiding aanwezig;

-   Amsterdam, AMC;

-   Zeebrugge, Centrum HG;

-   Antwerpen , Universitair ziekenhuis.


Kees


firemanr

  • Gast
Reactie #13 Gepost op: 6 mei 2005, 08:59:57
Ook ik ben wel eens mee geweest met een rondleiding in Oostende en heb daar in die tank gezeten en werd "droog"  naar een diepte van 20 meter getrokken....Is een leuke ervaring...8 " Donald Duckies"  op die diepte. Ook een opgeblazen ballon meenemen is geinig, of 1tje opblazen op 20 meter diepte..... :P


Jacques Schenk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,528
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #14 Gepost op: 6 mei 2005, 10:36:21
Inderdaad was dat leuke ervaring,  de toenmalige duiker-arts alleen al was het bezoekje waard.
Ik ben de man zijn naam vergeten, maar behalve een goed arts is hij ook een goede entertainer.
(hij heeft een soort Einsten kapsel)
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources


firemanr

  • Gast
Reactie #15 Gepost op: 6 mei 2005, 10:38:05
Hij weet het inderdaad zeer leuk te brengen en dat op zn Vlaams.... ::) ;D ;D