(Landelijke?) Aanbesteding nieuwe C2000 apparatuur

Auteur Topic: (Landelijke?) Aanbesteding nieuwe C2000 apparatuur  (gelezen 100340 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Groenemotormuis

  • Utrecht
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,743
  • Every day a new day to enjoy
Reactie #10 Gepost op: 18 mei 2013, 11:55:08
Het gaat om de Motorola MTP 6750. Een plaatje kan ik vanaf hier niet meezenden. Maar in Blauw van 13 april 2013, blz. 32 vind je meer info.
Als ik daarop zoek krijg ik afbeeldingen van de motorola boven jou. Hier een engels bericht over deze portofoon.

Zelf moet ik zeggen dat ik altijd goede ervaringen heb met motorola, alleen met de randapparatuur want minder. En nu weet ik niet hoe de ervaringen ermee zijn in de "natte" gebieden, maar heb ermee in regen/sneeuw en andere neerslag gestaan en geen problemen gehad.
Disclaimer: Alle uitspraken hier worden gedaan op persoonlijke titel en zullen, mogen en kunnen niet worden gezien als officiele uitspraken door wat v


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #11 Gepost op: 18 mei 2013, 14:24:07
Als ik daarop zoek krijg ik afbeeldingen van de motorola boven jou. Hier een engels bericht over deze portofoon.

Zelf moet ik zeggen dat ik altijd goede ervaringen heb met motorola, alleen met de randapparatuur want minder. En nu weet ik niet hoe de ervaringen ermee zijn in de "natte" gebieden, maar heb ermee in regen/sneeuw en andere neerslag gestaan en geen problemen gehad.

Mijn ervaringen met Motorola zijn ook altijd goed geweest, alleen hebben ze een tijdje achtergelopen met de ontwikkeling van TETRA apparatuur. Sepura is in dit gat gesprongen met de STP8000/9000 serie en zodoende zie je die momenteel meer te voorschijn komen. Motorola is inmiddels weer bezig met een inhaalslag met de nieuwe MTP reeks, waar meer functionaliteiten inzitten dan de Sepura porto's. Ik mag binnenkort ook aan de Sepura STP9000, dus de ervaringen uit "natte omgevingen" komen vanzelf  ;)

Ik heb enkele weken geleden een dienst met de MTP3000 mogen werken en dit beviel goed, iets kleiner dan de MTP850 maar voelt  steviger aan en de audio is ook aanzienlijk beter. Het grootste voordeel wat mij betreft is weer gewoon 2 draaiknoppen erop, dat is het enige waar ik me mateloos aan irriteer bij de vorige generatie Motorola. De bijgeleverde spreeksleutel was echter bagger, maar daar kwam ook een verbeterde versie voor heb ik begrepen. O0 (Er waren nog geen oortjes-systemen beschikbaar, knap vervelend op een evenement..)

Het nut van die camera snap ik ook niet, waarschijnlijk bedacht met het oog op de TEDS capaciteiten van de MTP6000. (Breedband versie van TETRA). De "encrypted-bluetooth" oortjes lijken mij wel echt een vooruitgang, zeker omdat ik in bepaalde omgevingen het liefst geen draden onder of over m'n kleding wil hebben, maar een oortje wel handig zou zijn.


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #12 Gepost op: 23 mei 2013, 04:53:04
Ik hoop wel dat als er een "landelijke" porto komt, deze op de man wordt verstrekt. Dit is nu bij ons wel zo. ik kan geen voordelen opnoemen van porto's die door iedereen gebruikt worden. Behalve als je er snel vanaf wilt  ;D


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #13 Gepost op: 24 mei 2013, 19:20:57
Dit is nu bij ons wel zo. ik kan geen voordelen opnoemen van porto's die door iedereen gebruikt worden.

Kostenbesparing... Hoe vaak heb jij een compleet robuust basisteam aan het werk?
En nee, ik ben er absoluut geen voorstander van, ik ben zuinig op m'n porto (en m'n spullen), mede omdat hij zomaar eens m'n redding kan zijn.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jims

  • o.a. Centralist GMK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,981
Reactie #14 Gepost op: 24 mei 2013, 19:37:42
Ik hoop wel dat als er een "landelijke" porto komt, deze op de man wordt verstrekt. Dit is nu bij ons wel zo. ik kan geen voordelen opnoemen van porto's die door iedereen gebruikt worden. Behalve als je er snel vanaf wilt  ;D

Mee eens.

Regelmatig loopt een kwart van het team bij ons rond zonder portofoon en/of spreeksleutel.
Of als je late dienst hebt en je begint 's middags is de kast gewoon leeg... Zeer frustrerend.
En dat terwijl er dan 7 wijkagenten boven zitten, de hele dag binnen.... Uiteraard mét porto en spreeksleutel  :-X

Rond een uur of 17:00 kan je dan pas een porto pakken, vaak nog niet opgeladen ook :-\
If you can dream it, you can do it.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #15 Gepost op: 25 mei 2013, 01:09:12
Mee eens.

Regelmatig loopt een kwart van het team bij ons rond zonder portofoon en/of spreeksleutel.
Of als je late dienst hebt en je begint 's middags is de kast gewoon leeg... Zeer frustrerend.
En dat terwijl er dan 7 wijkagenten boven zitten, de hele dag binnen.... Uiteraard mét porto en spreeksleutel  :-X

Rond een uur of 17:00 kan je dan pas een porto pakken, vaak nog niet opgeladen ook :-\

Klinkt als armoede. Heel slecht hoor geen porto op de man. Met alle respect voor je eenheid hoor...


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #16 Gepost op: 25 mei 2013, 01:14:22
Wij hebben ook geen porto op de man, maar daarentegen wel genoeg op het bureau. Voor grootschalige inzetten moet wel altijd wat geregeld worden.


AureliusM

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • A'dam
Reactie #17 Gepost op: 25 mei 2013, 01:21:27
Wij hebben ook geen porto op de man, maar daarentegen wel genoeg op het bureau. Voor grootschalige inzetten moet wel altijd wat geregeld worden.

Waarom niet op de man uitgereikt...?


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #18 Gepost op: 25 mei 2013, 01:23:48
Waarom niet op de man uitgereikt...?
Ik heb geen idee.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #19 Gepost op: 25 mei 2013, 02:39:45
Waarom niet op de man uitgereikt...?

Kostenbesparing... Hoe vaak heb jij een compleet robuust basisteam aan het werk?

Om even samen te vatten, in de analoge tijd had men ook geen porto op de man. Met de komst van C2000 en de mogelijkheid om een persoonsgebonden porto te kiezen hebben veel korpsen dit gedaan. Het dienstnummer van de collega is dan tevens (onderdeel van) het portofoon-registratienummer. Zodoende kan de meldkamer in ieder geval zien wie er aanvraag-spraak doet, wie er op een auto ingedeeld zit (handig met bellen naar een VerkortPersoonlijkNummer) en evt. bij een noodoproep.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !