(Landelijke?) Aanbesteding nieuwe C2000 apparatuur

Auteur Topic: (Landelijke?) Aanbesteding nieuwe C2000 apparatuur  (gelezen 100217 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #40 Gepost op: 22 juni 2013, 09:21:54
Citaat van: grizz link=msg=1176317 date=1371858534
lol een beetje maar...

Maar wat ik nog vervelender vindt... de meeste meldingen worden nu toch ingeschoten via de navigatie. Dus waarom niet terug naar analoog, dan heb je het hele gedoe met burgernet ook niet nodig... kunnen mensen weer een scannertje luisteren... Extra ogen en oren... werkt vaak ook sneller dan burgernet... maar goed... wie ben ik 98uiye

Zullen we dan ook maar weer terug gaan naar stoommachines, 14K4 internetmodems, blikjes met een touwtje er tussen....ga me nou niet vertellen dat het analoge netwerk zo zaligmakend was >:( In een tijd dat iedereen via Twitter en Facebook supersnel en digitaal met elkaar communiceert wil je als hulpdiensten toch niet meer met 300 verschillende analoge netwerken gaan communiceren  :o Niet alleen de goedwillende burgers zaten aan de scanner gekluisterd, heel crimineel Nederland maakte er ook dankbaar gebruik van. Om nog maar te zwijgen van de voordelen die C2000 in de coördinatie biedt t.o.v. analoog.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


MisterQ

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 187
Reactie #41 Gepost op: 26 juni 2013, 18:58:49
Citaat van: grizz link=msg=1176317 date=1371858534
lol een beetje maar...

Maar wat ik nog vervelender vindt... de meeste meldingen worden nu toch ingeschoten via de navigatie. Dus waarom niet terug naar analoog, dan heb je het hele gedoe met burgernet ook niet nodig... kunnen mensen weer een scannertje luisteren... Extra ogen en oren... werkt vaak ook sneller dan burgernet... maar goed... wie ben ik 98uiye

Lijkt mij nou ook geen goed idee. Zou het niet prettig vinden dat ze mee luisteren de zware boeven wanneer de melding uitgegeven wordt.
Hoofdagent Eenheid Rotterdam. mag ik je pasfoto? ik spaar natuurrampen.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #42 Gepost op: 2 juli 2013, 08:52:08
Citaat van: Bozo link=msg=1176355 date=1371885714
Zullen we dan ook maar weer terug gaan naar stoommachines, 14K4 internetmodems, blikjes met een touwtje er tussen....ga me nou niet vertellen dat het analoge netwerk zo zaligmakend was >:( In een tijd dat iedereen via Twitter en Facebook supersnel en digitaal met elkaar communiceert wil je als hulpdiensten toch niet meer met 300 verschillende analoge netwerken gaan communiceren  :o Niet alleen de goedwillende burgers zaten aan de scanner gekluisterd, heel crimineel Nederland maakte er ook dankbaar gebruik van. Om nog maar te zwijgen van de voordelen die C2000 in de coördinatie biedt t.o.v. analoog.

Mwoa... c2000 is echt niet zaligmakend. Ja er kan worden meegeluisterd, dat heeft nadelen maar ook zeker voordelen. MAar goed. Heeft niet zoveel te maken met terug gaan in de tijd. Maar meer met praktisch met bepaalde zaken om te gaan.

Binnenhuis dekking is nog steeds niet geweldig. Probleem van digitaal is dat het of werkt of het werkt niet. Ja het heeft voordelen, dat heeft het werken met analoog ook. Maar goed, je kunt ook gewoon digitaal werken zonder de versleuteling van c2000. Het meeluisteren van meldingen kun je gewoon beperken door de meldingen in te schieten in je mobiele werkplek.... o nee... dat project is ook alweer verkloot... O0

Maar vertel mij eens de voordelen in de coordinatie?
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #43 Gepost op: 2 juli 2013, 09:21:57
Ik mis in het hele verhaal nog steeds de argumenten / voordelen van analoog communiceren. ???

Voordelen in de coördinatie? Verschillende diensten in een Copi die onderling kunnen communiceren bijvoorbeeld. Dat ging met 300 aparte, analoge netwerken toch echt een stuk lastiger.
Landelijke dekking, nog zo'n voordeel. Dus niet meer tig keer schakelen tijdens een langere rit en blijvend in contact met je eigen meldkamer.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #44 Gepost op: 2 juli 2013, 10:18:11
Voordelen van analoog

Het werkt goed, zowel binnen als buiten, ook vaak in nieuwere bebouwing.

Meerdere ogen en oren. Er zijn meerdere zaken opgelost door scannerluisteraars. Burgernet aktie kost nu eenmaal tijd.

Goedkoper...

Overigens, is het c2000 niet zaligmakend. Ik begrijp heus dat we verder moeten in de ontwikkelingen. Dat kan digitaal alleen kan ook de vraag zijn of dat perse met c2000 moet. Volgens mij zijn er nog wel meer keuzes die gemaakt kunnen worden.

Dus ja ik ben het met je eens, echter zonder tegen geluid en discussie verbeter je nooit de huidige systemen. Dus soms even op de stoel van de advocaat van de duivel !

 ;)
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #45 Gepost op: 2 juli 2013, 11:51:52
Citaat van: grizz link=msg=1180020 date=1372753091
Voordelen van analoog

Het werkt goed, zowel binnen als buiten, ook vaak in nieuwere bebouwing.

Meerdere ogen en oren. Er zijn meerdere zaken opgelost door scannerluisteraars. Burgernet aktie kost nu eenmaal tijd.

Goedkoper...

Overigens, is het c2000 niet zaligmakend. Ik begrijp heus dat we verder moeten in de ontwikkelingen. Dat kan digitaal alleen kan ook de vraag zijn of dat perse met c2000 moet. Volgens mij zijn er nog wel meer keuzes die gemaakt kunnen worden.

Dus ja ik ben het met je eens, echter zonder tegen geluid en discussie verbeter je nooit de huidige systemen. Dus soms even op de stoel van de advocaat van de duivel !

 ;)

Je zult mij ook niet horen zeggen dat C2000 het ultieme netwerk is. 998765 Maar terug naar analoog is in mijn ogen geen optie. Ook analoog heb ik te maken gehad met zgn black spots, plaatsen waar ik geen of geen fatsoenlijke ontvangst had. En er zijn, doordat niet alleen de goedwillende burger maar ook half crimineel Nederland meeluisterde, ook zeker zaken kapot gegaan. Tuurlijk zijn er ook binnen C2000 nog mogelijkheden voor verbetering, maar als ik kijk naar de ontwikkelingen de afgelopen jaren, dan zijn er al grote stappen gemaakt. Toekomst: niet perse C2000, maar een doorontwikkeld digitaal netwerk zeker.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #46 Gepost op: 2 juli 2013, 12:52:07
Om nog maar eens over de apparatuur i.p.v. het netwerk te spreken.
Sepura heeft inmiddels ook een aardige vinger in de pap... Ook brandweer Amsterdam is van de Motorola overgestapt op Sepura.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #47 Gepost op: 2 juli 2013, 19:16:57
Citaat van: Jerommeke link=msg=1180066 date=1372762327
Om nog maar eens over de apparatuur i.p.v. het netwerk te spreken.
Sepura heeft inmiddels ook een aardige vinger in de pap... Ook brandweer Amsterdam is van de Motorola overgestapt op Sepura.

De eerste indrukken bij Sepura:

+ Stevig
+ Makkelijk in bediening van knoppen e.d.
+ Kan tegen veel narigheid zoals zand e.d. (Vraag maar even niet hoe dat getest is e050)
+ Menustructuur is even wennen als je Mot. gewend bent, wel overzichtelijk en simpel. Sommige zaken wel wat onlogisch.

+/- Had meer verwacht van de geluidskwaliteit, maar dat kan ook liggen aan de meegeleverde spreeksleutel of de zender aan de andere kant van de lijn.

- Bereik TMO (Ik heb nog nooit zoveel *buiten bereik* meldingen gehad als de eerste diensten met Sepura, tot vervelend aan toe...)
- Aantal programmeer zaken, zal voornamelijk aan de regio liggen.


Venture

  • Eenheid AD
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,140
Reactie #48 Gepost op: 2 juli 2013, 21:38:50
Welk model MOTO had je en welk type Sepura gekregen ? De 8000 of de 9000 serie?


Nachtbroeder

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
Reactie #49 Gepost op: 2 juli 2013, 21:53:23
Van Motorola van alles en nog wat door elkaar (700, 800, 850) vanwege de slijtage op de MTP700 (vielen ondertussen van narigheid uit elkaar) en de zoektocht naar de vervanger. Ik durf het niet met zekerheid te stellen maar volgensmij hebben we de STP8000 ontvangen.

Wat ik me nu opeens bedenk is dat het ook wel eens zo kan zijn dat de software van Motorola helemaal geen luid alarm geeft indien het bereik ergens weg valt. Bij Sepura is het moeilijk te missen, dacht in eerste instantie dat iemand z'n noodknop had ingedrukt... ::)