Drie brandweerlieden omgekomen brand Koningskerk - Haarlem 23-03-2003

Auteur Topic: Drie brandweerlieden omgekomen brand Koningskerk - Haarlem 23-03-2003  (gelezen 81133 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #40 Gepost op: 21 februari 2005, 19:58:07
ik vindt het een goede zaak,dat  zo,n inzet waar helaas ook collega,s omgekomen zijn  :-\  :'( dat zo,n brand wordt gebruikt als instructiefilm.
Iedere brandweerman/vrouw in Nederland weet wat daar is gebeurt,en we kunnen allemaal met zo,n brand te maken krijgen.
Dus prima dat we op deze manier hier van kunnen leren


Guust

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
  • Don't shoot the messenger!
Reactie #41 Gepost op: 22 februari 2005, 08:14:37
Ik weet niet of hij zo te koop of te downloaden is. Elk korps in Nederland krijgt zo'n Cd. Hij mag, dacht ik gekopieerd worden.
Het wordt uitgegeven door het IOOV.
http://www.ioov.nl


Rene112

  • Gast
Ik heb de cd-rom vandaag eens rustig bekeken en naar mijn mening is het een perfect produkt dat zeer geschikt is voor manschappen, bevelvoerders en officieren!

Als je het verloop van het incident goed tot je door laat dringen.... dan zijn er volgens mij veel bevelvoerders en officieren die zich zullen realiseren... dat dit ook hen morgen zou kunnen overkomen  :-\

En dat moeten we dus met z'n allen zien te voorkomen!

groeten,
René de Caluwé


Rene112

  • Gast
Is hij ook ergens te downloaden?

De cd-rom kan binnen de korpsen vrij verspreid worden. Er wordt zelfs aangeraden om de inhoud van de cd-rom (150 mb) naar de harde schijf van de pc te kopiëren.

Ik zal ter illustratie een paar schermafbeeldingen plaatsen.

groeten,
René de Caluwé


Peter71

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 21,386
  • Hoofdbrandwacht
Cd-rom Koningkerk
ziet er duidelijk uit,kun je de tijdbalk die ernaast staat aanklikken?En dus verder in het incident gaan,of een stap terug gaan?


Rene112

  • Gast
Bij deze reconstructie wordt ook goed gebruik gemaakt van virtual reality. De combinatie van geschreven tekst, een commentaarstem, een plattegrond van de situatie, videobeelden en de virtual reality beelden maken het zeer compleet.

Een valkuil :

Probeer wel de hele cd-rom te bekijken. Het is mogelijk om even snel te bladeren door de onderdelen en zo een globale indruk te krijgen.... Maar om je echt goed te realiseren wat er gebeurt is, en hoe het ook ons had kunnen overkomen, moet je de hele reconstructie goed volgen!

groeten,
René de Caluwé


Rene112

  • Gast
ziet er duidelijk uit,kun je de tijdbalk die ernaast staat aanklikken?En dus verder in het incident gaan,of een stap terug gaan?

Niet in die tijdbalk maar wel via het uitklapmenu dat er boven zit. Je moet juist proberen alle stappen goed te volgen (af en toe is het handig om een stap te herhalen of even een stap terug te kijken).

groeten,
René de Caluwé


Shave

  • Beroepsbrandweerman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,355
Heb de cd-rom ook gezien en ondanks dat het na aanleiding van een vreselijk incident is gemaakt is de reconstructie uitermate duidelijk en leerzaam.

Ik heb hem weliswaar prive, maar heb begrepen dat deze ook nog in de instructies binnen het korps wordt geïntegreerd. Al met al een leerzame cd en beslist de moeite waard om er de tijd voor te nemen.


Sander Koelman

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 189
  • -ALPHA- DHR KOELMAN GRAAG TEL. CONTACT MET DE KAZE
Ziet er erg indrukwekkend uit, ook in ons korps zal er uitgebreid aandacht worden besteed aan deze CD. En ik denk dat dat alleen maar goed is dat dat gedaan wordt


Rene112

  • Gast
Ik zal morgen eens even nagaan hoe het precies zit met de (on)mogelijkheden van het kopiëren van deze cd-rom. In ieder geval zitten er geen beveiligingen op en is het de bedoeling dat zoveel mogelijk brandweermensen (en hulpverleners?) kennis nemen van de inhoud.

Het is dan niet zo'n probleem om de inhoud (diverse bestanden totaal 150 mb) in een zip bestand te zetten en ergen online te zetten. Bijvoorbeeld via E-Mule.

groeten,
René de Caluwé