Duitse traumaheli raakt auto tijdens landing

Auteur Topic: Duitse traumaheli raakt auto tijdens landing  (gelezen 14868 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Embalage

  • AVP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 155
Reactie #20 Gepost op: 21 mei 2013, 22:10:03
Het Duitse systeem onveilig of onvoorzichtig te noemen, is mijns inziens erg kort door de bocht.
Aldaar bestaat de trauma heli al sinds 1970. Heel wat meer ervaring dan de Nederlanders dus.

Ik ken het Duitse systeem als zeer veilig en zeer deskundig.


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #21 Gepost op: 21 mei 2013, 22:30:30
En een systeem dat waarschijnlijk langer blijft bestaan dan in Nederland. De sponsor vindt het een dure grap worden..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #22 Gepost op: 21 mei 2013, 23:35:03
En een systeem dat waarschijnlijk langer blijft bestaan dan in Nederland. De sponsor vindt het een dure grap worden..

Waar heb je die informatie vandaan? Ik zou graag eens willen weten wat de werkelijke kosten zijn van de Nederlandse MMT's inclusief kosten van buitenlandse helikopters die in Nederland ingezet worden.

Misschien moeten we wel toe naar een systeem dat er echte sponsoren komen om de heli-MMT's in stand te houden op de huidige manier. Een fractie van de kosten gedragen door de overheid en het grootste deel door burgers zelf in de vorm van donaties.


zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #23 Gepost op: 22 mei 2013, 09:31:15
Waarom niet andersom? De overheid garandeert het bestaan en donaties zijn welkom?

Het verhaal komt bij Klpd (LE) luchtvaart vandaan. Daar was ik recent een keer op visite en ze werden daar 'overspoeld' met vragen van de mmt helikopterpiloten of ze nog vacatures hadden. Deze hadden allemaal de indruk dat de ANWB de stekker eruit ging trekken..

En terecht; waarom zou een organisatie als deze de kosten van een dergelijk project moeten dragen; die logica heb ik sowieso nooit begrepen..
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #24 Gepost op: 1 juni 2013, 11:11:35
Citaat van: Jos v L link=msg=1164417 date=1369137868
Gebeuren er dan zoveel ongevallen met traumaheli's in duitsland, of draaien wij hier weer eens door?

Verbazingwekkend filmpje. Qua veiligheid lijkt er nog wel iets te verbeteren, geen enkele afzetting door politie te bekennen, of dat slim is midden in een dorp vraag ik me af. Het lijkt niet druk te zijn op straat maar situaties kunne vernaderen voordat je het weet (zie hieronder).
Grundlichkeit lijkt ind it geval toch meer op het audiomerk. Ook al zijn er nu ook weer gene hysterische beveiligingstaferelen nodig als een heli landt.

Valt nog mee dat er niet zoals in Nederland zo'n 300 tweety-belangstellenden van heinde en verre komen aangerend/gereden om de start en landing van de heli te bekijken. ;)
Op deze wintermorgen blijven de Duitse burgers kennelijks graag binnenshuis ipv in de koud de heli aan te gapen zo lijkt het, niks geen rampturismus.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


NicoHeerlen

  • Nederlands Rode Kruis afdeling Brunssum eo.
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 148
  • Verkeersregelaar
    • Facebook Profiel
Reactie #25 Gepost op: 22 juni 2013, 14:41:00
In Duitsland heeft men meer respect voor de mensen in de hulpverlening. Natuurlijk, je hebt daar ook de etterbakjes, maar als je ziet dat bijv. brandweer kazernes daar soms als paddenstoelen uit de grond schieten/ groter worden omdat het aantal vrijwillige mensen enorm is...

Daarnaast heeft men gewoon veel respect ook als je maar voor het Rode Kruis werkt, gemerkt op de markt in Brunssum tijdens een Dienst, als je daar voor de een Duitse kraam staat en je wilt betalen terwijl je in een RK uniform staat, wordt werd er al gezegd.. is goed zo.

Dus zo kan het ook!
Met Vriendelijke Groet,  Nico Beckers  P.s. berichten worden geplaatst op persoonlijke titel.