Hoe neem jij een patient onder dwang mee? (IBS en RM)

Auteur Topic: Hoe neem jij een patient onder dwang mee? (IBS en RM)  (gelezen 80540 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #90 Gepost op: 24 mei 2013, 23:53:16
Het klinkt een beetje vreemd maar je bedoeld waarschijnlijk:

Wordt je op straat aangetroffen en heb je een IBS en sta je gesignaleerd voor de kliniek waar je vandaan komt dan zorgen wij inderdaad voor vervoer terug naar de kliniek waar je thuis hoort.

Nee hoor, die IBS klanten worden na een  uitstapje van een of meer dagen gewoon per ambu weer vanuit Amsterdam en andere grote steden eruggebracht naar hun instelling waar ze vertrokken zijn. Die worden echt niet teruggebracht door de politie....
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #91 Gepost op: 25 mei 2013, 00:01:06
Nee hoor, die IBS klanten worden na een  uitstapje van een of meer dagen gewoon per ambu weer vanuit Amsterdam en andere grote steden eruggebracht naar hun instelling waar ze vertrokken zijn. Die worden echt niet teruggebracht door de politie....
In de wijk waar ik werk zitten diverse instellingen waar mensen verblijven met een RM of een IBS. Indien deze onvrijwillig vertrekken dan worden deze door OAT gesignaleerd. (Opsporen Aanhouden Terugbrengen) Ik heb ze al vaak zat teruggebracht naar de plek waar ze thuis horen. Dus, Ja hoor.  ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #92 Gepost op: 25 mei 2013, 00:02:58
In de wijk waar ik werk zitten diverse instellingen waar mensen verblijven met een RM of een IBS. Indien deze onvrijwillig vertrekken dan worden deze door OAT gesignaleerd. (Opsporen Aanhouden Terugbrengen) Ik heb ze al vaak zat teruggebracht naar de plek waar ze thuis horen. Dus, Ja hoor.  ;)

Dat is dan een brengservice in een straal van 15 km? Wel een goed service ;D

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #93 Gepost op: 25 mei 2013, 00:04:03
Dat is dan een brengservice in een straal van 15 km? Wel een goed service ;D

RemRoof
Indien het verder is wordt er een passende oplossing gezocht.  ;)
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #94 Gepost op: 25 mei 2013, 12:26:49
Tja, is vaak de beste oplossing. In België moet een gedwongen opname eveneens verplicht uitgevoerd worden door en 112 ambulance. Bij agressieve patiënten gaat er dan een politieploeg mee.


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #95 Gepost op: 25 mei 2013, 18:48:26
In de wijk waar ik werk zitten diverse instellingen waar mensen verblijven met een RM of een IBS. Indien deze onvrijwillig vertrekken dan worden deze door OAT gesignaleerd. (Opsporen Aanhouden Terugbrengen) Ik heb ze al vaak zat teruggebracht naar de plek waar ze thuis horen. Dus, Ja hoor.  ;)
Maar als ze naar Veenhuizen moeten dan? die worden vast niet teruggebracht, hooguit naar de SPOR, en vandaar: een ambu dus..
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #96 Gepost op: 25 mei 2013, 18:55:10
Maar als ze naar Veenhuizen moeten dan? die worden vast niet teruggebracht, hooguit naar de SPOR, en vandaar: een ambu dus..

Om het nog maar helemaal niet te hebben over het simpele feit dat iemand per defintie gevaarlijk moet zijn voor zichzelf of andere mensen om de trotse bezitter te mogen zijn van IBS of RM.

Hoe kan het dat deze mensen door Red et alii uit de MediaMarkt moeten worden geplukt om ze weer retour kliniek te brengen.


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #97 Gepost op: 25 mei 2013, 18:58:41
Maar als ze naar Veenhuizen moeten dan? die worden vast niet teruggebracht, hooguit naar de SPOR, en vandaar: een ambu dus..
Ik weet dat ook dit niet altijd met een ambu gebeurd.  ;) vervoer door justitie kan natuurlijk ook.
Hoe kan het dat deze mensen door Red et alii uit de MediaMarkt moeten worden geplukt om ze weer retour kliniek te brengen.
Daar geef ik maar even geen antwoord op.  998765
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #98 Gepost op: 25 mei 2013, 20:15:25
Ik weet dat ook dit niet altijd met een ambu gebeurd.  ;) vervoer door justitie kan natuurlijk ook.Daar geef ik maar even geen antwoord op.  998765

Aha dus t kan wel, vervoer via justitie!!!  :D :P  Dat dan maar even standaard maken, scheelt weer n hoop geld en niet inzetbaar zijn van schaarse ambulancezorg
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Vigilant

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 830
Reactie #99 Gepost op: 25 mei 2013, 20:38:33
En hoe gaat justitie handelen als de gedwongen opname die 4 promille alcohol in 't bloed heeft een stilstand doet? Of hoe gaat de paranoïde psychotische patiënt die denkt dat de overheid hem wil omleggen omdat "hij alles ter wereld heeft uitgevonden" reageren als hij in een geblindeerd (politie) busje wordt gestoken door mannen met handboeien en mss zelfs wapen aan hun gordel?


Laat die mensen maar vervoerd worden waar ze horen: in een ambulance met eventueel een agent op de achtergrond erbij. Is het ideaal: neen. Is het op dit moment het beste: waarschijnlijk ja.