Parkeren vrachtauto's op de vluchtstrook

Auteur Topic: Parkeren vrachtauto's op de vluchtstrook  (gelezen 8415 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Sasla

  • Verkeerskundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 668
Reactie #20 Gepost op: 24 mei 2013, 19:31:16
Precies; de keus tussen twee boetes is simpel. Dan blijft de chauffeur staan, ook omdat ie vaak geen pepernoot kan verstaan van wat een agent te vertellen heeft (of het niet wil verstaan/begrijpen).

In de regio zuid heeft een weginspecteur van RWS zelf een aantal kaarten ontworpen en verspreid onder collega's die ze aan de chauffeur laten zien. Een aantal weginspecteurs die ik toen gesproken heb, gaf aan het laten zien van deze kaarten aan een buitenlandse chauffeur nut had en in 9 van de 10 gevallen ertoe leidde dat de chauffeur alsnog zijn voertuig verplaatste.



zijlvaart67

  • Verkeerspolitie
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 395
Reactie #21 Gepost op: 25 mei 2013, 10:19:48
Zoals filmpje al werdt aangegeven, als er geen plek is dan zal een rechter de boete nietig verklaren. Dus bekeuren heeft ook weinig zin.
Ik weet niet waar de beste man de logica vandaan haalt, maar dat is natuurlijk bullshit van de bovenste plank. Het zijn sowieso al heel veel buitenlanders en die betalen contant, anders gaat de vrachtauto mee.. Dus voor een rechter er uberhaupt ooit van hoort, is de boete al 1,5 jaar terug betaald..

Daarnaast kan je in uitspraken gaan zoeken wat je wilt, ik heb er nog geeneen gevonden waarin een trucker in een soortgelijke casus in het gelijk werd gesteld..

Vooralsnog geloof ik 't ook niet.. Zou wel mooi zijn als 't waar was, want dan kan ik bij mij in de straat ook gewoon fout parkeren; geen plek is geen plek.. ???
העבר שלי הוא כהה כמו העתיד שלי