Snelheid POV (privaatrechtelijke oppervlakkige veiligheidsfouillering)

Auteur Topic: Snelheid POV (privaatrechtelijke oppervlakkige veiligheidsfouillering)  (gelezen 3992 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
De POV, de privaatrechtelijke opervlakkige veiligheidsfouillering, de controle aan een ingang van een festival of evenement. Het is al eerder in andere topics genoemd, besproken en uitgelegd. Inhoudelijk zijn daar voor mij dus ook helemaal geen onduidelijkheden over.

Waar ik wel mee blijf zitten is de vraag hoe snel dit verloopt. Hoeveel mensen kunnen er (gemiddeld) per beveiliger per tijdseenheid gecontroleerd worden? En de achterliggende vraag: Hoeveel beveiligers zijn er aan een ingang nodig om hoeveel bezoekers binnen te laten binnen hoeveel tijd? Ofterwijl: Hoe voorkom je rijen?

Natuurlijk zal het zo zijn dat hoe strenger je controleerd hoe langer het duurt en hoe opervlakkiger je het doet hoe sneller het gaat. Maar ik ben op zoek naar hoe snel het gaat bij een normale festival controle. Of, nog mooier, een model waarin de "strengheid" tegenover de snelheid af te lezen/berekenen is.

Ik hoop dat iemand hier ervaring mee heeft, het goed in de praktijk testen is namelijk nogal een tijdrovende bezigheid.


Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid


tuinkabouter

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 46
Zover ik weet bestaan hier geen echte modellen of tabellen voor. De draaiboeken en inschattingen zijn grotendeels gebaseerd op ervaring. De "strengheid" van een controle is ook niet vastgesteld in een model met verschillende niveaus. Dit kan ook niet. Want uit je risico-inventarisatie blijkt welke maatregelen nodig zijn en dit is bij elk evenement anders.

Heb je wel eens zelf aan de entree gestaan en zelf wel eens gefouilleerd? Wanneer je zelf bepaalde handelingen hebt verricht dan kan je beter inschatten hoe bepaalde zaken op de werkvloer werken. En hoeveel tijd voor bepaalde handelingen nodig is. In dat geval kun je een rekensom maken. Dit is dan maar een indicatie.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Er bestaan zeker wel modellen of tabellen voor, ik heb meerdere evenementen vanuit de blauwe hoek meegemaakt. De grote organisaties hebben keurig in hun draaiboek staan hoeveel mensen er gefouilleerd kunnen worden in bepaalde tijdseenheden, dit moet ook wel voor een goede crowd management... anders krijg je al gigantische rijen bij de ingang van je evenement.  :-\

In de praktijk zie je overigens dat het fouilleren steeds meer op oppervlakkig voelen begint te lijken....
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


Koekerdt

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Toevallig over iemand zn schouder mee kunnen kijken welke snelheid dat is?

De verdeling van hoeveel % er in welk tijdvak komt kan ik denk ik zelf wel terug vinden aan de hand van het kaartjes-scan-systeem van de afgelopen editie.
Vers afgestudeerd Integraal Veiligheidskunde Veiligheidscoördinator op verschillende evenementen Geïnteresseerde in alle andere vormen van veiligheid