HV-belemmerende obstakels en hindernissen openbare weg

Auteur Topic: HV-belemmerende obstakels en hindernissen openbare weg  (gelezen 25497 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #20 Gepost op: 27 mei 2013, 09:31:07
Brandweer heeft moeite met geparkeerde auto's op Reehorst Barneveld 31 01 2013 2

Citaat van: Luke_BNV link=msg=1166703 date=1369600439
Deze heb ik nooit eerder gepost. Normaal ben ik niet zo van de prio 1 filmpjes, maar in dit bijzondere geval heb ik hem toch geupload enige tijd terug.

Hij is leuk te gebruiken om mensen bewust te maken op hun parkeerkunsten en dergelijke.

Bovenstaand filmpje bracht bij mij heel veel voorbeelden naar boven, van verkeersbelemmerende maatregelen door diverse gemeentes. Denk aan drempels, paaltjes, bloembakken, betonnen constructies etcetera. Het komt veelvuldig voor dat je jezelf haast vastrijdt, soms is het echt passen en meten, zeker met brandweervoertuigen en ambulances, maar ook met politievoertuigen. Zijn er voorbeelden te vinden dat een hulpverlening forse vertraging heeft opgelopen door genoemde maatregelen? Hier kun je ze delen. Liefst met een situatieschets / foto, zodat de diverse takken van sport er iets over kunnen zeggen.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #21 Gepost op: 27 mei 2013, 09:39:51
De ambulances hebben diverse soorten gemeentesleutels aan boord (voor paaltjes) en de meeste locaties in je eigen gebied ken je wel. Maar je komt net zoveel buiten je gebied als in je eigen gebied en de keren dat ik werd verrast door paaltjes zijn al niet meer te tellen. Soms zet ik ze na passeren weer netjes terug, maar het liefst gooi ik ze in de naastgelegen sloot... Puur uit frustratie.  >:D Daarbij; sommige paaltjes zitten zo muurvast (slot) dat je je sleutel erop verbuigt. Ben benieuwd naar andere ervaringen uit den lande.


xangadib

  • IvP
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 422
Reactie #22 Gepost op: 27 mei 2013, 09:56:04
Als ik naar mijn (beperkte) ervaringen kijk, dan valt het bij ons in de regio wel mee. Slechts een keer voor een paaltje gestaan, voor de rest ben ik er om heen gereden. Wij hebben wel de afsluitingen in City-Gis staan....

Tsja en geparkeerde auto's, in mijn jaren als buschauffeur heb ik geleerd dat er een boel past. Dus met de dienstauto is het eigenlijk nooit een probleem. De meesten krijgen daarna wel een herinnering voor hun parkeerkunsten.
Digitaal onderzoek


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #23 Gepost op: 27 mei 2013, 11:43:31
Paaltjes zijn inderdaad vaak een crime. Alle vormen en maten sleutels hebben we in de auto.
De leukste zijn diegene die je de grond in moet drukken. Daar is aardig wat kracht cq gewicht voor nodig, en als het geregend heeft krijg je bij iets teveel enthousiasme nog een plens water vanuit de schacht om je oren...

Gemeente Middelburg heeft leuke palen neergezet. Daar kun je met een iets hogere auto (dus onze sprinters) overheen rijden. Ze zijn van kunststof, en knikken dubbel als je er tegenaan rijdt. Echter beschadigen ze dan wel, dus ben benieuwd hoelang dit goed gaat.

In dezelfde gemeente trouwens rondom het centrum zgn bollards. Dit zijn stalen palen die met een magneetsleutel electronisch zakken, en onze meldkamer kan ze op afstand laten zakken. Ze gaan ook wel eens terug omhoog.... er is al menig carter op kapot gereden door mensen die dachten dat ze wel even erachteraan konden rijden...  >:D

Verder de toegang tot vakantieparken en campings...
Een slagboom die dicht is, een slecht bereikbare beheerder...
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.


hoefhaan

  • IC VPK, Ambulance VPK
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 818
  • maak ze beter!
Reactie #24 Gepost op: 27 mei 2013, 11:46:37
En recent in mijn eigen wijk een aanpassing laten doen. Althans; terug naar de oude situatie.

De wijk heeft 1 toegangsweg en dus ook 1 uitgangsweg. Viel daar precies een vrachtwagen stil. Resultaat: zo'n 150 huizen niet meer bereikbaar.

Want wat had de gemeente gedaan? Op een fietspad wat de wijk in loopt waar eerst een keurig "sleutelpaaltje" stond hadden ze een vaste paal gezet, en een verkeersbord tegen de rand... Oeps. Nu staat er weer een keurig sleutelpaaltje en het verkeersbord is verplaatst.
Trained to save your ass, not to kiss it! :-)  Uitspraken hier doe ik uit persoonlijke titel en niet namens mijn werkgever.




Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #26 Gepost op: 27 mei 2013, 17:28:15
Citaat van: hoefhaan link=msg=1166826 date=1369647811
Dit zijn stalen palen die met een magneetsleutel electronisch zakken, en onze meldkamer kan ze op afstand laten zakken. Ze gaan ook wel eens terug omhoog.... er is al menig carter op kapot gereden door mensen die dachten dat ze wel even erachteraan konden rijden...  >:D

Ja, die kennen we hier ook. En soms sta je er wel even voor te 'rommelen'. Toeters uit, vooruit rijden, achteruit, weer vooruit...en ineens zakken ze. En al zijn ze volledig naar beneden, dan toch rij ik er met 'samengeknepen billetjes' overheen.  e050  Ook bij ons kan de meldkamer ze op afstand laten zakken. Maar ideaal vind ik het allemaal niet.

Citaat van: Dion link=msg=1166834 date=1369648821
Brandweer oud-beijerland ( brw Auto rijd door rood licht ) Let op 2e voertuig !!


Mooi voorbeeld. Hier reageren de paaltjes n.a.w. op het activeren van de zwaailichten? Tweede wagen activeerde ze te laat? Want ook dit soort systemen bestaan, denk aan het KAR-systeem.

Blik op de weg fragment KAR-systeem 21oktober 2215u.wmv


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,586
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #27 Gepost op: 28 mei 2013, 05:49:37
Citaat van: hoefhaan link=msg=1166826 date=1369647811
Gemeente Middelburg heeft leuke palen neergezet. Daar kun je met een iets hogere auto (dus onze sprinters) overheen rijden. Ze zijn van kunststof, en knikken dubbel als je er tegenaan rijdt. Echter beschadigen ze dan wel, dus ben benieuwd hoelang dit goed gaat.

Ik denk dat je de paaltjes bedoelt uit onderstaande filmpje van POL uit Heteren.

X-Last® flexibele palen
Gepubliceerd op 24 okt 2012 POLHeterenbv

X-Last® flexibele palen: veilig en onderhoudsvrij!
Een revolutie in het straatbeeld; flexibele kunststof palen vervangen traditionele stalen palen!

http://www.pol.nl/x-last/nl/page/304/?So=pa&test=test
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


wjr307

  • Hoofdbrandwacht en ChauffeurPompbediende en Oefenleider
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #28 Gepost op: 28 mei 2013, 08:36:32
Ik weet hoor als die ts eroverheen rijd toch aardig wat klappen kan me niet voorstellen dat het goed is voor het motorische gedeelte


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #29 Gepost op: 29 mei 2013, 23:16:45
En het is wachten tot er eentje stuk gaat en de gemeente er ineens weer (zonder aankondiging) een massieve voor in de plaats zet...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein